MTI
Már 210 millió online vásárló van Kínában
Mind többen vásárolnak az interneten Kínában, a kelet-ázsiai ország jövőre a világ legnagyobb e-kiskereskedelmi, az évtized közepére pedig a legnagyobb e-kereskedelmi piacává válhat.
Kínában idén június végén már 210 milliót tett ki az on-line vásárlók száma, ők tavaly egész évben már több mint 800 milliárd jüant (egy jüan 35 forint) költöttek tranzakcióik során - mondta el Li Csin-csi, a kereskedelmi minisztérium elektronikus kereskedelmi és információs osztályának vezetője egy sanghaji fórumon. A kínai e-kereskedelem az elmúlt években átlagosan évente 30 százalékkal bővült, és a jövőben ennél szerényebb mértékű, ám továbbra is töretlen növekedés várható - tette hozzá Li. Június végével már több mint 538 millióan interneteztek az országban, ami a lakosság csaknem 40 százaléka, és több mint 10 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan már csaknem 400 millió lakos használ mobilinternetet, ami Kínában az e-kereskedelem igen fontos platformja.
A kínai kereskedelmi minisztérium szerint az e-kiskereskedelem terén Kína - Japánt megelőzve - már jövőre világelsővé válhat. Az on-line kiskereskedelem bővülése várhatóan a következő években is folytatódik, a teljes kiskereskedelmen belül a 2011-es 3,3 százalékról 2015-re 7,4 százalékra nőhet - jósolta korábban a Boston Consulting Group (BCG) nemzetközi tanácsadó cég. A BCG egy korábbi tanulmánya szerint a kínai elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke 2015-re elérheti a kétezer milliárd jüant, ezzel a kelet-ázsiai ország az Egyesült Államokat lekörözve, az évtized közepére világelsővé válhat az internetes eladások piacán.
Az idei év az e-kereskedelem terén minden bizonnyal rekordot hoz majd, az eladások értéke akár az egymilliárd jüant is átlépheti. A tranzakciók értéke az év első félévben minden rekordot megdöntve és várakozást felülmúlva 512 milliárd jüanra nőtt, ami csaknem 47 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest - mutatnak rá a Kínai E-Kereskedelmi Kutatóintézet adatai.
Kínában idén június végén már 210 milliót tett ki az on-line vásárlók száma, ők tavaly egész évben már több mint 800 milliárd jüant (egy jüan 35 forint) költöttek tranzakcióik során - mondta el Li Csin-csi, a kereskedelmi minisztérium elektronikus kereskedelmi és információs osztályának vezetője egy sanghaji fórumon. A kínai e-kereskedelem az elmúlt években átlagosan évente 30 százalékkal bővült, és a jövőben ennél szerényebb mértékű, ám továbbra is töretlen növekedés várható - tette hozzá Li. Június végével már több mint 538 millióan interneteztek az országban, ami a lakosság csaknem 40 százaléka, és több mint 10 százalékos növekedés az előző évhez képest. Ezzel párhuzamosan már csaknem 400 millió lakos használ mobilinternetet, ami Kínában az e-kereskedelem igen fontos platformja.
A kínai kereskedelmi minisztérium szerint az e-kiskereskedelem terén Kína - Japánt megelőzve - már jövőre világelsővé válhat. Az on-line kiskereskedelem bővülése várhatóan a következő években is folytatódik, a teljes kiskereskedelmen belül a 2011-es 3,3 százalékról 2015-re 7,4 százalékra nőhet - jósolta korábban a Boston Consulting Group (BCG) nemzetközi tanácsadó cég. A BCG egy korábbi tanulmánya szerint a kínai elektronikus kereskedelmi tranzakciók értéke 2015-re elérheti a kétezer milliárd jüant, ezzel a kelet-ázsiai ország az Egyesült Államokat lekörözve, az évtized közepére világelsővé válhat az internetes eladások piacán.
Az idei év az e-kereskedelem terén minden bizonnyal rekordot hoz majd, az eladások értéke akár az egymilliárd jüant is átlépheti. A tranzakciók értéke az év első félévben minden rekordot megdöntve és várakozást felülmúlva 512 milliárd jüanra nőtt, ami csaknem 47 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest - mutatnak rá a Kínai E-Kereskedelmi Kutatóintézet adatai.