SG.hu

Közösségi oldalakon próbálkoznak az álláskeresők

Lényegesen átalakul a munkaerő toborzás és megtartás eszközrendszere, számos új eszköz kerül előtérbe, mint pl. a YouTube, a Google és a Facebook.

Az elhúzódó recesszió során egyre élesebb a verseny a legértékesebb munkatársakért, éppen ezért megtartásuk és a céghez való kötődésük erősítése felértékelődött. A munkát keresők ma már az internetet böngészik, ha váltani akarnak vagy pusztán ismerkedni szeretnének egy másik céggel. A munkáltatói márka építése a vállalat értékeinek digitális kommunikálásával és tudatosításával erősíti a céghez való kötődést.

Az internet tágra nyitotta az álláskeresés kapuit, a közösségi média és a digitális eszközök forradalmasították a munkakeresést. A Google-n egyedül havonta 185 millió álláskeresés zajlik, egy nemrég végzett kutatás során pedig az derült ki, hogy 12 százalékkal többen nézik meg azokat az álláshirdetéseket, amelyekhez videó is tartozik és átlagosan 34 százalékkal többen jelentkeznek az ilyen hirdetésekre. Nemzetközi viszonylatban már a YouTube lett az állást keresők egyik legfontosabb eszköze.

“Gyártómérnökök, orvoslátogatók és programozók tömegeinek tudnánk akár pillanatokon belül munkát találni, mára ezek lettek a kor hiányszakmái. A pozíciókat már nem lehet a gyárkapu mellett kifüggesztett táblákon hirdetni, az internet és a közösségi média lett a munkaerőtoborzás igazi terepe. Az értékek is megváltoztak: ma már a kiemelkedő fizetés sem elég önmagában a legjobbak megtartásához. Kötődést pedig csakis megújult eszközökkel lehet kialakítani, különben az adott szakembernek nem lesz fontos a cég és otthagyja az állását. Másként kell tehát magunkhoz vonzani a legjobbakat, erről szól a munkáltatói márka építése. Ennek legjobb gyakorlatát szeretnénk a TMP-vel közösen itthon is megvalósítani.” — mondta Hadi László, a BrandJob Kft. ügyvezető igazgatója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!