MTI
Gyűlölet forródrótot hoztak létre Németországban
Gyűlölet forródrótot létesítettek Németországban, amelyet bárki felhívhat, és kiabálhat, szitkozódhat a vonalban.
Az ötlet, hogy nyissanak meg egy ilyen telefonvonalat, két német reklámszakembertől származik. A forródrót létrehozói szerint az embereknek időnként szükségük van arra, hogy kieresszék a gőzt. A dühös telefonálókat 1 euró 49 centért hallgatják meg percenként, és el is beszélgetnek el velük. Az operátorok a hívásokat 16-18 óra között fogadják minden nap. Akadtak ugyanakkor ellenzői is a telefonvonal megnyitásának. Szerintük a telefonkagylóba káromkodás nem segít, hanem még jobban fokozza az ember haragját, és kedvezőtlen pszichés hatásai vannak.
Az ötletgazdák szerint a forródrót igenis hasznos, mert miután kibeszélte - vagy éppen kiüvöltötte - magát a telefonáló, megnyugszik, és az őt körülvevő emberekkel képes lesz nyugodtan, megfontoltan kommunikálni. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy ha nyilvánvalóan pszichés, stresszes betegségben szenvedő hívja a vonalat, és a beszélgetés kicsúszik az operátorok ellenőrzése alól, akkor igyekeznek mihamarabb megnyugtatni az illetőt, majd tanácsolják neki, hogy kérjen segítséget egy szakembertől.
Az ötlet, hogy nyissanak meg egy ilyen telefonvonalat, két német reklámszakembertől származik. A forródrót létrehozói szerint az embereknek időnként szükségük van arra, hogy kieresszék a gőzt. A dühös telefonálókat 1 euró 49 centért hallgatják meg percenként, és el is beszélgetnek el velük. Az operátorok a hívásokat 16-18 óra között fogadják minden nap. Akadtak ugyanakkor ellenzői is a telefonvonal megnyitásának. Szerintük a telefonkagylóba káromkodás nem segít, hanem még jobban fokozza az ember haragját, és kedvezőtlen pszichés hatásai vannak.
Az ötletgazdák szerint a forródrót igenis hasznos, mert miután kibeszélte - vagy éppen kiüvöltötte - magát a telefonáló, megnyugszik, és az őt körülvevő emberekkel képes lesz nyugodtan, megfontoltan kommunikálni. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy ha nyilvánvalóan pszichés, stresszes betegségben szenvedő hívja a vonalat, és a beszélgetés kicsúszik az operátorok ellenőrzése alól, akkor igyekeznek mihamarabb megnyugtatni az illetőt, majd tanácsolják neki, hogy kérjen segítséget egy szakembertől.