Gyurkity Péter

Kártyákkal gyorsít a Samsung, átszervez a Sony

A Samsung megkezdte legújabb microSD-kártyáinak sorozatgyártását, amelyek a korábbinál jóval nagyobb sebességet biztosítanak, miközben a Sony Mobile átszervezi saját vezetését, anyacége pedig új stratégiát dolgoz ki.

A dél-koreai gyártó hivatalos közleményben jelentette be az új microSD példányok sorozatgyártásának megindulását, kiemelve, hogy ezek már az új Ultra High Speed-1 (UHS-1) interfészre támaszkodnak, ezzel pedig a megszokottnál jóval nagyobb átviteli sebességet érnek el. A friss változatokat kifejezetten LTE okostelefonokba szánják, amelyeknél az elérési sebesség is megugrik, így arra számítanak, hogy kellő igényre találnak a vásárlók körében.

Az új 16 GB-os UHS-1 microSD-kártyák maximális olvasási sebességét árulták egyelőre el, ez pedig másodpercenként 80 MB, ami azonnal négyszeres növekedést jelent a szabványt szintén támogató, eddig megjelent változatokhoz képest (itt ugyanis 20 MB/s elméleti korlátot állítottak fel korábban). A cégnél nyilván arra számítanak, hogy a jövőben megjelenő, 3D-kijelzővel, valamint LTE technológiával ellátott telefonok szinte szükségessé teszik majd az ilyen és hasonló kártyák jelenlétét, bár eközben (egy rövid közlemény formájában) azt is közölték a sajtóval, hogy a közeljövőben nem tervezik saját 3D-megoldások piacra dobását - ennek lehetőségét egyelőre tovább vizsgálják. Ez természetesen azt is jelenti, hogy a várva-várt Galaxy S III nem kap majd ilyen kijelzőt.

A Sony Mobile a maga részéről személycserét hajtott végre a vezetésben, hiszen a korábban az Ericssontól érkező Bert Nordberg átadta vezérigazgatói posztját az eddig a Sony alelnökeként tevékenykedő Kunimasa Suzukinak, hogy a jövőben az igazgatótanács elnökeként folytassa munkáját. Suzuki májusban foglalja el új pozícióját, elsődleges feladata a Sony Mobile fogyasztói termékeinek felügyelete lesz, legalábbis ami a tervezést és a kialakítást illeti, tőle főként azt várják, hogy javít a vízszintes integráción, valamint a termékpalettával és a cég szolgáltatásaival kapcsolatos vásárlói élményen - a lényeg, hogy ismét versenyképesek legyenek a táblák, a PC, valamint az okostelefonok szegmensében.

Az anyacég eközben új stratégiát dolgoz ki, hogy a most lezárult üzleti évben elszenvedett komoly, várhatóan mintegy 2,7 milliárd dolláros veszteséget lefaragják. Sorrendben a negyedik üzleti évet zárják mínuszban, ezért várhatóan határozott lépéseket jelentenek majd be 12-én.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!