SG.hu
142 forint a Magyar Telekom sárga csekke
Májustól 142 forintot kell fizetnie a Magyar Telekom ügyfeleinek, ha számláikat sárga csekken fizetik be, míg banki átutalással, csoportos beszedéssel ez a tranzakciós díj megúszható.
A csekkbefizetés 142 forintba kerül a Magyar Telekom ügyfeleinek. Az egyik legnagyobb nyugdíjas szervezet szerint a döntés igazságtalan, mert sok idősnek nincs is bankszámlája - írja a Hirado.hu. A társaság közleménye szerint a díjat elsősorban környezetvédelmi okokból vezetik be, azért, hogy az ügyfelek kevesebb papírt használjanak. És azért 142 forint, mert ennyibe kerül egy csekk postaköltsége. Bár arra nem válaszoltak, hogy a T-Pontokban személyesen kifizetett számlák után miért számolnak fel ugyanennyi pénzt, az ok az lehet, hogy ez is költséggel jár a társaság számára: fizetni kell az alkalmazott munkaidejét, a helyiségbérleti díjat, rezsit, stb. Összefoglalva: a csekkes és ügyfélszolgálati díjbefizetés az ügyfél számára látszólag ingyenes, a cégnek pénzébe kerül, míg a banki átutalásért a kuncsaft fizet. Igaz, léteznek olyan bankszámlák, ahol az utalások ingyenesek.
Simon Dezső, az MSZOSZ Nyugdíjas Szervezetének elnöke közölte: a szolgáltató a költségének egy részét át kívánja hárítani a nyugdíjasokra, méghozzá azokra a kisjövedelmű nyugdíjasokra, akik nem rendelkeznek bankszámlaszámmal. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál azt mondták: vizsgálni fogják a tranzakciós díj bevezetését. Az ilyen típusú díjtételek bevezetése, az általános szerződési feltételek módosítása lehet tisztességtelen, ennek megállapítására a bíróság jogosult - húzta alá Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője. 2008-ban két másik távközlési szolgáltató is hasonló csekkdíjat vezetett be. A hatóság akkor bírósághoz fordult, ám döntés azóta sincs.
A fogyasztók érdekeit jelentősen sértő tisztességtelen magatartás miatt a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bejelentéssel fordul a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz "A szolgáltatásnak ára van, azt kell befizetni. A befizetés módját viszont nem lehet megsarcolni, pénzzel büntetni. Szövetségünk hangsúlyozza, hogy a szolgáltató által bevezetni kívánt gyakorlat tisztességtelennek számít, hiszen a fogyasztókat terhelő külön díjfizetési kötelezettséggel, mint ellenszolgáltatással szemben semmilyen valós szolgáltatást nem nyújt a Telekom. A nyugta, csekk kiállítása ugyanis a vállalkozás által nyújtott szolgáltatás elválaszthatatlan része, amelyért külön költséget nem lehet felszámítani." - írják közleményükben.
A csekkbefizetés 142 forintba kerül a Magyar Telekom ügyfeleinek. Az egyik legnagyobb nyugdíjas szervezet szerint a döntés igazságtalan, mert sok idősnek nincs is bankszámlája - írja a Hirado.hu. A társaság közleménye szerint a díjat elsősorban környezetvédelmi okokból vezetik be, azért, hogy az ügyfelek kevesebb papírt használjanak. És azért 142 forint, mert ennyibe kerül egy csekk postaköltsége. Bár arra nem válaszoltak, hogy a T-Pontokban személyesen kifizetett számlák után miért számolnak fel ugyanennyi pénzt, az ok az lehet, hogy ez is költséggel jár a társaság számára: fizetni kell az alkalmazott munkaidejét, a helyiségbérleti díjat, rezsit, stb. Összefoglalva: a csekkes és ügyfélszolgálati díjbefizetés az ügyfél számára látszólag ingyenes, a cégnek pénzébe kerül, míg a banki átutalásért a kuncsaft fizet. Igaz, léteznek olyan bankszámlák, ahol az utalások ingyenesek.
Simon Dezső, az MSZOSZ Nyugdíjas Szervezetének elnöke közölte: a szolgáltató a költségének egy részét át kívánja hárítani a nyugdíjasokra, méghozzá azokra a kisjövedelmű nyugdíjasokra, akik nem rendelkeznek bankszámlaszámmal. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál azt mondták: vizsgálni fogják a tranzakciós díj bevezetését. Az ilyen típusú díjtételek bevezetése, az általános szerződési feltételek módosítása lehet tisztességtelen, ennek megállapítására a bíróság jogosult - húzta alá Fülöp Zsuzsanna, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője. 2008-ban két másik távközlési szolgáltató is hasonló csekkdíjat vezetett be. A hatóság akkor bírósághoz fordult, ám döntés azóta sincs.
A fogyasztók érdekeit jelentősen sértő tisztességtelen magatartás miatt a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége bejelentéssel fordul a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz "A szolgáltatásnak ára van, azt kell befizetni. A befizetés módját viszont nem lehet megsarcolni, pénzzel büntetni. Szövetségünk hangsúlyozza, hogy a szolgáltató által bevezetni kívánt gyakorlat tisztességtelennek számít, hiszen a fogyasztókat terhelő külön díjfizetési kötelezettséggel, mint ellenszolgáltatással szemben semmilyen valós szolgáltatást nem nyújt a Telekom. A nyugta, csekk kiállítása ugyanis a vállalkozás által nyújtott szolgáltatás elválaszthatatlan része, amelyért külön költséget nem lehet felszámítani." - írják közleményükben.