MTI

A hirdetési piac jövője miatt aggódik a kínai Sina Corp.

A kínai gazdaság lassulása a hirdetési piac növekedését is visszavetheti - véli az ország legnagyobb internetes portálját üzemeltető Sina Corp.

Veszteséget hozott a harmadik negyedév a Sina Corp.-nak: a legnagyobb kínai internetes portál, a sina.com üzemeltetője július és szeptember közti időszakot 336,3 millió dolláros mínusszal zárta. A veszteségeket elsősorban a márciusban megvásárolt internetes kiskereskedelmi platform, a Mecox Lane és a szintén Sina-tulajdonban lévő internetes ingatlan tanácsadással és információszolgáltatással foglalkozó CRIC papírjainak esése okozta. Idén az előbbi részvényei 77,7, utóbbi papírjai 45 százalékot veszítettek piaci értékükből.

Az egyszeri tételeket nem számítva a 250 millió regisztrált felhasználót jegyző Sina mikroblogot is üzemeltető cég bevételei 130,3 millió dollárt tettek ki, ami 20 százalékos növekedés 2010 hasonló időszakához képest. A hirdetésből származó bevételek kiemelkedő mértékben, 25 százalékkal, 101 millió dollárra nőttek. A hirdetési piac jövőjét illetően ugyanakkor csak óvatosan optimista a Sina Corp., a kínai gazdaság lassulása ugyanis jelentősen befolyásolhatja majd az ágazatot. "Az általános hangulat jó, de nem nagyon jó" - fogalmazott Charles Chao, a cég vezérigazgatója, hozzátéve: 2012-ben nem várják a hirdetési piac számottevő bővülését.

A kínai internetes hirdetési piac ugyanakkor a harmadik negyedévben még 54,9 százalékkal, 2,2 milliárd dollárra nőtt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!