ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél
Lehetne nagyobb a politikusok közösségi aktivitása
Az amerikai törvényhozás tagjainak már jelentős része használja a közösségi média nyújtotta eszközöket, de a szakértők szerint még mindig nem elegen, és nem elég aktívan ahhoz, hogy potenciális választóikat valóban megszólítsák.
A CBS News beszámolója szerint tízből nyolc amerikai kongresszusi képviselő rendelkezik Facebook és/vagy Twitter fiókkal. Összesen 433 képviselő, azaz a kongresszus tagjainak 81 százaléka használja a rövid szöveges üzenetek kiküldésére alkalmas Twittert, míg 441 képviselő (83%) rendelkezik Facebook profillal.
Érdekesség, hogy míg Barack Obama elnök aktívan használta választási kampányában a közösségi médiát, a demokrata politikusok mégis mintha le lennének maradva a republikánusok mögött. A képviselőházban a republikánus tagok 86 százaléka, a demokratáknak csak 75 százaléka "csiripel", míg a szenátusban ülő 47 republikánus közül 41, az 51 demokrata közül 41 használja a Twitter felületét.
A legfiatalabb választói réteg, azaz 18-29 éves korcsoport tagjai - némi túlzással - gyakorlatilag online élnek. A korosztály megszólítása érdekében ezért a szakértők szerint különösen fontos lenne, hogy a politikusok éljenek az online közösség adta lehetőségekkel, és ne pusztán passzív közléseket tegyenek ezeken, de folytassanak párbeszédet elkötelezett és potenciális választóikkal.
A CBS News beszámolója szerint tízből nyolc amerikai kongresszusi képviselő rendelkezik Facebook és/vagy Twitter fiókkal. Összesen 433 képviselő, azaz a kongresszus tagjainak 81 százaléka használja a rövid szöveges üzenetek kiküldésére alkalmas Twittert, míg 441 képviselő (83%) rendelkezik Facebook profillal.
Érdekesség, hogy míg Barack Obama elnök aktívan használta választási kampányában a közösségi médiát, a demokrata politikusok mégis mintha le lennének maradva a republikánusok mögött. A képviselőházban a republikánus tagok 86 százaléka, a demokratáknak csak 75 százaléka "csiripel", míg a szenátusban ülő 47 republikánus közül 41, az 51 demokrata közül 41 használja a Twitter felületét.
A legfiatalabb választói réteg, azaz 18-29 éves korcsoport tagjai - némi túlzással - gyakorlatilag online élnek. A korosztály megszólítása érdekében ezért a szakértők szerint különösen fontos lenne, hogy a politikusok éljenek az online közösség adta lehetőségekkel, és ne pusztán passzív közléseket tegyenek ezeken, de folytassanak párbeszédet elkötelezett és potenciális választóikkal.