SG.hu
1,99 millió szélessávú előfizetés van Magyarországon
Az NMHH gyorsjelentése a három inkumbens szolgáltató, valamint a vezető alternatív szolgáltatók (jellemzően a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok) önkéntes adatközlésére épül.
A vizsgált hónapban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 795 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő - legnagyobb - kábelszolgáltatók előfizetései júliusban 783 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis az optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 238 ezer előfizetés volt a hónap végén. Így összességében 2011 júliusában az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek száma a teljes piacra vonatkozóan 1,992 millió volt. A teljes piacra vonatkozóan - valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve - a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,6 százalék, a második a UPC, piaci részesedése 20,9 százalék, a harmadik a DIGI 12,3 százalékkal.
A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,14 millió (az előző hónapban 2,15 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 651 ezer (az előző hónapban 644 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 110 ezerre nőtt az előző havi 109 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke a júniusi 2,964 millióról 2,960 millióra esett vissza július végére.
A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 63,2 százalékot jelent július végén. A második helyen az Invitel áll 12,9 százalékkal, ezután a UPC 10,2 százalékkal, majd a DIGI 7,6 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik.
Júliusban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,1 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,63 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 348 millió, IP-alapon pedig 90 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 151,1 perc volt. A júliusi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január óta összesen 635 ezer számot hordoztak.
A vizsgált hónapban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 795 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő - legnagyobb - kábelszolgáltatók előfizetései júliusban 783 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis az optikai szálon nyújtott szolgáltatás esetében 238 ezer előfizetés volt a hónap végén. Így összességében 2011 júliusában az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek száma a teljes piacra vonatkozóan 1,992 millió volt. A teljes piacra vonatkozóan - valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve - a Magyar Telekom a piacvezető, piaci részesedése 34,6 százalék, a második a UPC, piaci részesedése 20,9 százalék, a harmadik a DIGI 12,3 százalékkal.
A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 2,14 millió (az előző hónapban 2,15 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 651 ezer (az előző hónapban 644 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 110 ezerre nőtt az előző havi 109 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke a júniusi 2,964 millióról 2,960 millióra esett vissza július végére.
A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes piacot alapul véve a legnagyobb piaci részesedése a Magyar Telekomnak van, ez 63,2 százalékot jelent július végén. A második helyen az Invitel áll 12,9 százalékkal, ezután a UPC 10,2 százalékkal, majd a DIGI 7,6 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik.
Júliusban a száz főre jutó vezetékes hangátviteli csatornák száma 29,1 darab, a háztartások vezetékestelefon-ellátottsága pedig 60,63 százalék volt. Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 348 millió, IP-alapon pedig 90 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 151,1 perc volt. A júliusi adatok szerint az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004. január óta összesen 635 ezer számot hordoztak.