MTI
A Twitter irányítja a lengyel választási kampányt
A lengyelországi választási kampány első tapasztalatai azt jelzik, hogy a Twitter közösségi oldal fogja "megnyerni" az októberi parlamenti választásokat - írta legújabb számában az Uwazam Rze című hetilap.
A kulcsminisztériumok vezetői, Radek Sikorski külügy-, Tomasz Siemoniak nemzetvédelmi és Krzysztof Kwiatkowski igazságügyi miniszter bejegyzései eseményszámba mennek, és azonnal megjelennek a televíziók hírszalagján. Pawel Gras kormányszóvivő és Ewa Kopacz egészségügyi miniszter bejegyzései mutatják, hogy tökéletesen tudatában vannak, mit jelent a "saját médium" birtoklása.
A Twitter-bejegyzések eljutnak az ott regisztrált mobiltelefonokra, amelyek tulajdonosai továbbadják őket. A kormányzati illetékesek véleményeire azonnal reagál az ellenzék. Adam Hofman, a Jog és Igazságosság (PiS) szóvivője, Mariusz Kaminski, a párt egyik vezetője vagy Marek Jurek, a szejm volt elnöke igen aktív a közösségi oldalon. A PiS, amely gyakran felpanaszolja, hogy nem jut el a médiába, itt bizonyíthatja, hogy fontos üzenete van.
Úgy tűnik, a politikusok is megtanulták, hogyan lehet mondanivalójukat 140 karakterben hatásosan összefoglalni. Nem kell sajtóértekezletet tartaniuk, SMS-eket küldözgetniük, vagy újságíróknak telefonálniuk. Beírják mobiltelefonjukba, ami éppen foglalkoztatja őket, az megjelenik a Twitteren, és máris magukra irányítják a média figyelmét, "tematizálják a kampányt".
A Twitter olyan manapság, mint az ókori Görögországban az agora (piactér) volt. Lengyelországban egyértelműen sikernek bizonyult. Barack Obama amerikai elnök használta először választási kampányában, aztán Nicolas Sarkozy francia elnök ajánlotta minisztereinek. Villámgyorsan elterjedt Európában, hamar elérkezett Lengyelországba is.
Sikorski külügyminiszter június közepén a Twitteren javasolta honfitársainak, hogy töltsék vakációjukat Egyiptomban és Tunéziában, imígyen támogatva az arab demokráciákat. Itt harangozta be, hogy a kormány panaszt nyújt be a Vatikánnál a katolikus Radio Maryja és a Telewizja Trwam igazgatója, Tadeusz Rydzyk ellen. A közösségi oldalon kommentálta az oslói terrorista merényleteket, és ugyanott váltott ki kisebbfajta botrányt, amikor a varsói felkelés évfordulóján a tragikus eseményt "nemzeti katasztrófának" minősítette. Legutóbb a Twitteren kért bocsánatot a fehérorosz társadalomtól azért, hogy a lengyel legfőbb ügyészség átadta a minszki hatóságoknak Alesz Beljatszki fehérorosz ellenzéki személyiség lengyelországi bankszámlájának adatait.
A Twitter ékes példája annak, hogyan változik a média, a kommunikáció és a politika világa. Adam Michnik, a Gazeta Wyborcza főszerkesztője a maga "egyházát" még papírra, Tadeusz Rydzyk az éter hullámaira építette, a mai politikusok a magukét viszont már a Twitterre építik - írta az Uwazam Rze varsói hetilap.
A kulcsminisztériumok vezetői, Radek Sikorski külügy-, Tomasz Siemoniak nemzetvédelmi és Krzysztof Kwiatkowski igazságügyi miniszter bejegyzései eseményszámba mennek, és azonnal megjelennek a televíziók hírszalagján. Pawel Gras kormányszóvivő és Ewa Kopacz egészségügyi miniszter bejegyzései mutatják, hogy tökéletesen tudatában vannak, mit jelent a "saját médium" birtoklása.
A Twitter-bejegyzések eljutnak az ott regisztrált mobiltelefonokra, amelyek tulajdonosai továbbadják őket. A kormányzati illetékesek véleményeire azonnal reagál az ellenzék. Adam Hofman, a Jog és Igazságosság (PiS) szóvivője, Mariusz Kaminski, a párt egyik vezetője vagy Marek Jurek, a szejm volt elnöke igen aktív a közösségi oldalon. A PiS, amely gyakran felpanaszolja, hogy nem jut el a médiába, itt bizonyíthatja, hogy fontos üzenete van.
Úgy tűnik, a politikusok is megtanulták, hogyan lehet mondanivalójukat 140 karakterben hatásosan összefoglalni. Nem kell sajtóértekezletet tartaniuk, SMS-eket küldözgetniük, vagy újságíróknak telefonálniuk. Beírják mobiltelefonjukba, ami éppen foglalkoztatja őket, az megjelenik a Twitteren, és máris magukra irányítják a média figyelmét, "tematizálják a kampányt".
A Twitter olyan manapság, mint az ókori Görögországban az agora (piactér) volt. Lengyelországban egyértelműen sikernek bizonyult. Barack Obama amerikai elnök használta először választási kampányában, aztán Nicolas Sarkozy francia elnök ajánlotta minisztereinek. Villámgyorsan elterjedt Európában, hamar elérkezett Lengyelországba is.
Sikorski külügyminiszter június közepén a Twitteren javasolta honfitársainak, hogy töltsék vakációjukat Egyiptomban és Tunéziában, imígyen támogatva az arab demokráciákat. Itt harangozta be, hogy a kormány panaszt nyújt be a Vatikánnál a katolikus Radio Maryja és a Telewizja Trwam igazgatója, Tadeusz Rydzyk ellen. A közösségi oldalon kommentálta az oslói terrorista merényleteket, és ugyanott váltott ki kisebbfajta botrányt, amikor a varsói felkelés évfordulóján a tragikus eseményt "nemzeti katasztrófának" minősítette. Legutóbb a Twitteren kért bocsánatot a fehérorosz társadalomtól azért, hogy a lengyel legfőbb ügyészség átadta a minszki hatóságoknak Alesz Beljatszki fehérorosz ellenzéki személyiség lengyelországi bankszámlájának adatait.
A Twitter ékes példája annak, hogyan változik a média, a kommunikáció és a politika világa. Adam Michnik, a Gazeta Wyborcza főszerkesztője a maga "egyházát" még papírra, Tadeusz Rydzyk az éter hullámaira építette, a mai politikusok a magukét viszont már a Twitterre építik - írta az Uwazam Rze varsói hetilap.