MTI
Tavaly 16 százalékkal nőtt az online reklámköltés
Az online reklámköltés nettó 27,2 milliárd forintot tett ki 2010-ben, 16 százalékkal többet mint egy évvel korábban - közölte Novák Péter, az IAB Hungary elnöke szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Ez az összeg a teljes reklámtorta 15,9 százalékát teszi ki. Az IAB Hungary az IAB Europe tagjaként egyebek mellett az online piac méretét és változást méri. Az idei évre vonatkozóan az IAB Hungary-nek nincs előrejelzése. A felmérés szerint 2010-ben mobilreklámozásra a hirdetők 500 millió forintot fordítottak, míg az internetes oldalakon megjelenőkre (display), egyebek mellett bannerekre a legtöbbet, 14,8 milliárd forintot. A keresőkön 7,48 milliárd forintot költöttek reklámra, az előbbi 7, az utóbbi 44 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Novák Péter kifejtette, a piac tovább bővül, és nagyon sok olyan szereplő van, amelyiknek senki nem látja a költéseit. A cégek reklámköltésére vonatkozó felmérést ahol lehet, ott önbevallás alapján végzik, míg más estekben a főbb piaci szereplők véleményére, becslésére hagyatkoznak. Az adatsor nem auditált, de a készítői szerint alapos és hiteles. A kutatáshoz és az adatok feldolgozásához a PricewaterhouseCoopers Kft. stratégiai partnerként nyújtott segítséget.
Az IAB Hungary terve az, hogy a piacot a későbbiekben negyedévente méri fel, s a lehetőségek szerint bővíti a kutatásban szereplő piaci szereplők számát.
Ez az összeg a teljes reklámtorta 15,9 százalékát teszi ki. Az IAB Hungary az IAB Europe tagjaként egyebek mellett az online piac méretét és változást méri. Az idei évre vonatkozóan az IAB Hungary-nek nincs előrejelzése. A felmérés szerint 2010-ben mobilreklámozásra a hirdetők 500 millió forintot fordítottak, míg az internetes oldalakon megjelenőkre (display), egyebek mellett bannerekre a legtöbbet, 14,8 milliárd forintot. A keresőkön 7,48 milliárd forintot költöttek reklámra, az előbbi 7, az utóbbi 44 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Novák Péter kifejtette, a piac tovább bővül, és nagyon sok olyan szereplő van, amelyiknek senki nem látja a költéseit. A cégek reklámköltésére vonatkozó felmérést ahol lehet, ott önbevallás alapján végzik, míg más estekben a főbb piaci szereplők véleményére, becslésére hagyatkoznak. Az adatsor nem auditált, de a készítői szerint alapos és hiteles. A kutatáshoz és az adatok feldolgozásához a PricewaterhouseCoopers Kft. stratégiai partnerként nyújtott segítséget.
Az IAB Hungary terve az, hogy a piacot a későbbiekben negyedévente méri fel, s a lehetőségek szerint bővíti a kutatásban szereplő piaci szereplők számát.