MTI
Problémásabbak a számítógép előtt ülő gyerekek
A napi két óránál többet televíziózással vagy számítógépes játékokkal töltő gyerekeknél nagyobb kockázattal jelentkeznek pszichológiai problémák - közölték hétfőn megjelent tanulmányukban brit kutatók.
Az amerikai Pediatrics című szakfolyóiratban ismertetett tanulmány szerint a megállapítás érvényessége nem függött attól, hogy a nap többi részét mekkora aktivitással töltötték a gyerekek. A Bristoli Egyetem munkatársai 1013, tíz-tizenegy éves gyereket vontak be vizsgálatukba. A résztvevők saját bevallásuk szerint nulla és öt óra közti időtartamot töltöttek el naponta a képernyő előtt - a házi feladaton kívül - tévézéssel vagy számítógépes játékokkal.
A kutatók minden gyerekkel kitöltettek egy pszichológiai tesztet is, mely alapján értékelték pillanatnyi állapotukat, aktivitásukat pedig hét napon át mérték egy derekukra erősített, a mozgást regisztráló eszközzel. Azt tapasztalták, hogy még a fizikailag aktív gyerekeknél is megnőtt a pszichológiai nehézségek kockázata, ha napi két óránál több időt töltöttek el a képernyő előtt. A korábbi megállapításokkal ellentétben a mostani kutatás azt sugallja, hogy a gyerekek elektronikus eszközök előtt töltött idejét akkor is érdemes korlátozni, ha egyébként tevékenyen töltik a nap fennmaradó részét.
Az amerikai Pediatrics című szakfolyóiratban ismertetett tanulmány szerint a megállapítás érvényessége nem függött attól, hogy a nap többi részét mekkora aktivitással töltötték a gyerekek. A Bristoli Egyetem munkatársai 1013, tíz-tizenegy éves gyereket vontak be vizsgálatukba. A résztvevők saját bevallásuk szerint nulla és öt óra közti időtartamot töltöttek el naponta a képernyő előtt - a házi feladaton kívül - tévézéssel vagy számítógépes játékokkal.
A kutatók minden gyerekkel kitöltettek egy pszichológiai tesztet is, mely alapján értékelték pillanatnyi állapotukat, aktivitásukat pedig hét napon át mérték egy derekukra erősített, a mozgást regisztráló eszközzel. Azt tapasztalták, hogy még a fizikailag aktív gyerekeknél is megnőtt a pszichológiai nehézségek kockázata, ha napi két óránál több időt töltöttek el a képernyő előtt. A korábbi megállapításokkal ellentétben a mostani kutatás azt sugallja, hogy a gyerekek elektronikus eszközök előtt töltött idejét akkor is érdemes korlátozni, ha egyébként tevékenyen töltik a nap fennmaradó részét.