MTI
HP: lassan tér magához a számítógép-piac
A HP Magyarország az idén még nem vár fellendülést a magyar számítógép-piacon, már csak azért sem, mert tovább késnek a nagyobb állami megrendelések, s a vállalatok kereslete sem bővül.
Takáts Kristóf, a cég vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy az asztali és a hordozható gépek szegmensében is első a HP, az első félévben 12 százalékkal több asztali gépet adtak el, mint egy évvel korábban, miközben a magyar piac 10 százalékkal visszaesett. Tavaly a magyar piacon 30 százalékkal kevesebb gépet adtak el, mint egy évvel korábban. A magyar piacon eladott gépeknek csupán 25 százaléka asztali, a többi hordozható: ezen belül azonban a teljes értékű gépek, a notebookok aránya csak 17 százalék, míg a fennmaradó részt az inkább csak internetezésre alkalmas netbookok teszik ki.
A hordozható gépek piaca 20 százalékkal nőtt az első félévben, ezen belül a HP növekedése 40 százalék volt. A teljes piacra jellemző, hogy a nyomtatókhoz hasonlóan a nagyvállalatok, illetve a kis- és közepes cégek számítógépet sem nagyon vesznek, így ez a szegmens stagnál, miközben az otthoni vásárlók egyre több gépet vásárolnak. Ez azért is szerencsés, mert ez a szegmens adja a piac 60 százalékát.
Miskei Gábor, a HP Magyarország Kft. vezérigazgató-helyettese a nyomtatási és képalkotási piacról elmondta, hogy az október végén záruló pénzügyi évben mintegy 30 százalékkal nőttek a dollárban számolt eladásaik az elmúlt pénzügy évhez képest, igaz, a bázis nagyon alacsony volt. A legnehezebb a helyzet a nagyvállalati szegmensben, mert a vállalatok a válság miatt félnek beruházni. Ezzel szemben viszont az otthoni nyomatatási piac erőteljesen bővül. Hozzátette, a nyomtatópiac is átalakul, s a digitalizáció itt is előretör. Várakozásaik szerint a digitálisan nyomtatható tartalom 2012-re megháromszorozódik, s évente 200 milliárddal több oldalt nyomtatnak digitálisan, mint analóg módon. A leggyorsabban az internetről történő nyomtatás bővül, éves szinten mintegy 35 százalékkal.
Az eseményen Mayer János, a HP szakértője elmondta, az új webes eszközök nagyon gyorsan terjednek, s az okos telefonoknak köszönhetően egyre könnyebb az internethez kapcsolódni. Az adatok szerint az okos telefonok 80 százalékát használják böngészésre, 70 százalékát pedig üzleti és személyes ügyek elintézésére is. A mobil internet fejlődésére jellemző, hogy míg 2008-ban Nyugat-Európában a lakosság 13 százaléka használta, addig 2010-ben már 24 százalékuk, 2014-ben pedig már 39 százalékuk az előrejelzés szerint. Ráadásul a fogyasztók 28 százaléka azt mondta, nem tud élni mobiltelefon nélkül.
A magyar lakosság 15-24 éves korosztályának majdnem 90 százaléka internetezik, míg az 50-59 éveseknek csak a 22 százaléka. A teljes lakosság 55 százaléka internetezik havonta legalább egyszer. A 25-34, illetve a 35-49 éveseknek pedig a 57 és 55 százaléka használja a webet. Az előrejelzések szerint 2012-re a digitális tartalom megtízszereződik világszintem, míg a nyomtatható tartalmaké háromszor akkora lesz, mint 2010-ben.
Takáts Kristóf, a cég vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy az asztali és a hordozható gépek szegmensében is első a HP, az első félévben 12 százalékkal több asztali gépet adtak el, mint egy évvel korábban, miközben a magyar piac 10 százalékkal visszaesett. Tavaly a magyar piacon 30 százalékkal kevesebb gépet adtak el, mint egy évvel korábban. A magyar piacon eladott gépeknek csupán 25 százaléka asztali, a többi hordozható: ezen belül azonban a teljes értékű gépek, a notebookok aránya csak 17 százalék, míg a fennmaradó részt az inkább csak internetezésre alkalmas netbookok teszik ki.
A hordozható gépek piaca 20 százalékkal nőtt az első félévben, ezen belül a HP növekedése 40 százalék volt. A teljes piacra jellemző, hogy a nyomtatókhoz hasonlóan a nagyvállalatok, illetve a kis- és közepes cégek számítógépet sem nagyon vesznek, így ez a szegmens stagnál, miközben az otthoni vásárlók egyre több gépet vásárolnak. Ez azért is szerencsés, mert ez a szegmens adja a piac 60 százalékát.
Miskei Gábor, a HP Magyarország Kft. vezérigazgató-helyettese a nyomtatási és képalkotási piacról elmondta, hogy az október végén záruló pénzügyi évben mintegy 30 százalékkal nőttek a dollárban számolt eladásaik az elmúlt pénzügy évhez képest, igaz, a bázis nagyon alacsony volt. A legnehezebb a helyzet a nagyvállalati szegmensben, mert a vállalatok a válság miatt félnek beruházni. Ezzel szemben viszont az otthoni nyomatatási piac erőteljesen bővül. Hozzátette, a nyomtatópiac is átalakul, s a digitalizáció itt is előretör. Várakozásaik szerint a digitálisan nyomtatható tartalom 2012-re megháromszorozódik, s évente 200 milliárddal több oldalt nyomtatnak digitálisan, mint analóg módon. A leggyorsabban az internetről történő nyomtatás bővül, éves szinten mintegy 35 százalékkal.
Az eseményen Mayer János, a HP szakértője elmondta, az új webes eszközök nagyon gyorsan terjednek, s az okos telefonoknak köszönhetően egyre könnyebb az internethez kapcsolódni. Az adatok szerint az okos telefonok 80 százalékát használják böngészésre, 70 százalékát pedig üzleti és személyes ügyek elintézésére is. A mobil internet fejlődésére jellemző, hogy míg 2008-ban Nyugat-Európában a lakosság 13 százaléka használta, addig 2010-ben már 24 százalékuk, 2014-ben pedig már 39 százalékuk az előrejelzés szerint. Ráadásul a fogyasztók 28 százaléka azt mondta, nem tud élni mobiltelefon nélkül.
A magyar lakosság 15-24 éves korosztályának majdnem 90 százaléka internetezik, míg az 50-59 éveseknek csak a 22 százaléka. A teljes lakosság 55 százaléka internetezik havonta legalább egyszer. A 25-34, illetve a 35-49 éveseknek pedig a 57 és 55 százaléka használja a webet. Az előrejelzések szerint 2012-re a digitális tartalom megtízszereződik világszintem, míg a nyomtatható tartalmaké háromszor akkora lesz, mint 2010-ben.