Berta Sándor
Elképzelhetetlen lesz a cégek élete webtévé nélkül
A videók teljesen megváltoztatták a felhasználók életét és hamarosan hasonló folyamatot, egyúttal egy új korszakot indíthatnak el a vállalati kommunikációban - állítja Claudio Blättler, a Canon svájci menedzsere.
Napjainkra a webes videók áttörést értek el és tömegmédiává váltak. A felhasználók egyértelműen pozitívan fogadták az ez irányú fejlesztéseket. A helyzettel a klasszikus médiák, például az újságok és a televízióadók nem tudtak mit kezdeni, ennek is köszönhető, hogy az internet és az online videók jelentősége az elmúlt hónapokban tovább nőtt. A svájci szakember azonban még ennél is tovább ment és úgy vélte: a cégek élete és kommunikációja lassan elképzelhetetlen lesz a webes televíziószolgáltatások nélkül.
"Minden olyan vállalat, amely jelenleg nem foglalkozik a web-tévékkel, az internetes videókkal és a mozgóképes tartalmakkal, előbb vagy utóbb nagy gondokkal találja majd szembe magát. A trend ráadásul még inkább erősödni fog, hiszen folyamatosan nő a mobilinternet-használat, hamarosan a felhasználók már minden időben és minden helyen online elérhetők lesznek. Ahhoz viszont, hogy ez valóban megvalósulhasson szükség van a web-tévékre, mint dinamikus kommunikációs eszközökre. Ezek segítségével ugyanis egyszerre továbbíthatók az információk, az érzelmek és a különböző üzenetek" - szögezte le Claudio Blättler.
A Canon menedzsere hozzátette, hogy az internetezők igénylik a webes videókat, ezekre figyelnek is, így az a cég, amely ilyen tartalmakat kínál az ügyfeleinek az versenypiaci előnyökre tehet szert és akár nagyobb forgalommal is számolhat. A kiegészítő multimédiás szolgáltatások nélkül viszont fennáll a veszélye annak, hogy az emberek nem veszik komolyan a társaságokat.
"Célszerű a web-tévét a hagyományos kommunikációs eszközök segítségével népszerűsíteni, mert csak így működhet igazán" - mondta a szakember. Ugyanakkor fontosnak tartotta megjegyezni, hogy amíg a webes televíziós szolgáltatások nem egy nagy cég nevéhez fűződnek, addig az ajánlatok könnyen eltűnhetnek a többi online tartalom mellett és a felhasználók nehezebben akadhatnak rájuk.
"Ha a jövő marketingjéről beszélünk, akkor az úgynevezett crossmedia kerül szóba. A sikeres kommunikáció azt jelenti, hogy ötvözzük a klasszikus marketinget a web által kínált új lehetőségekkel" - hangsúlyozta Claudio Blättler. A Canon munkatársa szerint a több tartalmat különböző csatornákon az emberekhez eljuttató kommunikáció ugyan nagyobb költséget jelent a vállalatoknak, de ezeknél az akcióknál a hagyományos megoldásokhoz képest 7-10-szer nagyobb bevétellel számolhatnak.
Napjainkra a webes videók áttörést értek el és tömegmédiává váltak. A felhasználók egyértelműen pozitívan fogadták az ez irányú fejlesztéseket. A helyzettel a klasszikus médiák, például az újságok és a televízióadók nem tudtak mit kezdeni, ennek is köszönhető, hogy az internet és az online videók jelentősége az elmúlt hónapokban tovább nőtt. A svájci szakember azonban még ennél is tovább ment és úgy vélte: a cégek élete és kommunikációja lassan elképzelhetetlen lesz a webes televíziószolgáltatások nélkül.
"Minden olyan vállalat, amely jelenleg nem foglalkozik a web-tévékkel, az internetes videókkal és a mozgóképes tartalmakkal, előbb vagy utóbb nagy gondokkal találja majd szembe magát. A trend ráadásul még inkább erősödni fog, hiszen folyamatosan nő a mobilinternet-használat, hamarosan a felhasználók már minden időben és minden helyen online elérhetők lesznek. Ahhoz viszont, hogy ez valóban megvalósulhasson szükség van a web-tévékre, mint dinamikus kommunikációs eszközökre. Ezek segítségével ugyanis egyszerre továbbíthatók az információk, az érzelmek és a különböző üzenetek" - szögezte le Claudio Blättler.
A Canon menedzsere hozzátette, hogy az internetezők igénylik a webes videókat, ezekre figyelnek is, így az a cég, amely ilyen tartalmakat kínál az ügyfeleinek az versenypiaci előnyökre tehet szert és akár nagyobb forgalommal is számolhat. A kiegészítő multimédiás szolgáltatások nélkül viszont fennáll a veszélye annak, hogy az emberek nem veszik komolyan a társaságokat.
"Célszerű a web-tévét a hagyományos kommunikációs eszközök segítségével népszerűsíteni, mert csak így működhet igazán" - mondta a szakember. Ugyanakkor fontosnak tartotta megjegyezni, hogy amíg a webes televíziós szolgáltatások nem egy nagy cég nevéhez fűződnek, addig az ajánlatok könnyen eltűnhetnek a többi online tartalom mellett és a felhasználók nehezebben akadhatnak rájuk.
"Ha a jövő marketingjéről beszélünk, akkor az úgynevezett crossmedia kerül szóba. A sikeres kommunikáció azt jelenti, hogy ötvözzük a klasszikus marketinget a web által kínált új lehetőségekkel" - hangsúlyozta Claudio Blättler. A Canon munkatársa szerint a több tartalmat különböző csatornákon az emberekhez eljuttató kommunikáció ugyan nagyobb költséget jelent a vállalatoknak, de ezeknél az akcióknál a hagyományos megoldásokhoz képest 7-10-szer nagyobb bevétellel számolhatnak.