SG.hu
Már nem a spam a céges levelezés legnagyobb gondja
Megdőlni látszik az elmúlt évek egyik folyamatosan hangoztatott állítása, miszerint az elektronikus levelezéssel kapcsolatban a felhasználók legnagyobb problémája a túl sok spam.
A SimplyPad.com 100 magyar kisvállalkozásnál végzett felmérést, és meglepő eredményt kaptak. A kéretlen levelek kezelése egyre kevesebb gondot okoz a hazai kis és középvállalkozásoknak. A spam még mindig fontos probléma, de az évek során a felhasználók megtanulták kezelni a helyzetet, és az informatikai cégek is folyamatosan egyre jobb szűrőalgoritmusokkal rukkoltak elő.
A felhasználók figyelme egyre inkább a hatékonyabb, gyorsabb munkavégzést segítő funkciók felé irányul. Így az egyik legfontosabb problémává lépett elő a régi levelek megtalálása, és a levelek rendszerezése. A gyors keresést majdnem ugyanannyian jelölték a levelezés fontos problémájának (44%), mint a kéretlen leveleket. (45%) A felmérés részletes eredményeit egyébként a simplypad.com/felmeres oldalról bárki ingyen letöltheti.
Spam szempontból, az elmúlt években azok a vállalkozások kerültek előnybe, akik nem saját e-mail szervert tartanak fenn, hanem szolgáltatásként veszik igénybe a levelező alkalmazásokat. A webes felületen elérhető céges fiókok mögött ugyanis egy központilag kezelt, nagyobb adatbázis alapján dolgozó fejlett szűrőrendszer található. Ezt folyamatosan fejlesztik, de úgy, hogy a gyakori javításokkal a cégnek nincs munkája: nem kell új verziókat telepíteni és nincs szükség karbantartásra sem.
Épp ezért hazánkban is egyre több cég tér át például a Gmail alapú céges levelezésre. Szatmári Tamás a SimplyPad projektmenedzsere szerint a váltás két szempontból is előnyös egy kisvállalkozás számára: "Egyrészt a legmodernebb technológiákat használhatják, mint például a Google gyors keresője, vagy spamszűrő algoritmusa, másrészt költséghatékony módon juthatnak olyan technológiához, amelyet korábban csak a multik engedhettek meg maguknak."
A SimplyPad.com 100 magyar kisvállalkozásnál végzett felmérést, és meglepő eredményt kaptak. A kéretlen levelek kezelése egyre kevesebb gondot okoz a hazai kis és középvállalkozásoknak. A spam még mindig fontos probléma, de az évek során a felhasználók megtanulták kezelni a helyzetet, és az informatikai cégek is folyamatosan egyre jobb szűrőalgoritmusokkal rukkoltak elő.
A felhasználók figyelme egyre inkább a hatékonyabb, gyorsabb munkavégzést segítő funkciók felé irányul. Így az egyik legfontosabb problémává lépett elő a régi levelek megtalálása, és a levelek rendszerezése. A gyors keresést majdnem ugyanannyian jelölték a levelezés fontos problémájának (44%), mint a kéretlen leveleket. (45%) A felmérés részletes eredményeit egyébként a simplypad.com/felmeres oldalról bárki ingyen letöltheti.
Spam szempontból, az elmúlt években azok a vállalkozások kerültek előnybe, akik nem saját e-mail szervert tartanak fenn, hanem szolgáltatásként veszik igénybe a levelező alkalmazásokat. A webes felületen elérhető céges fiókok mögött ugyanis egy központilag kezelt, nagyobb adatbázis alapján dolgozó fejlett szűrőrendszer található. Ezt folyamatosan fejlesztik, de úgy, hogy a gyakori javításokkal a cégnek nincs munkája: nem kell új verziókat telepíteni és nincs szükség karbantartásra sem.
Épp ezért hazánkban is egyre több cég tér át például a Gmail alapú céges levelezésre. Szatmári Tamás a SimplyPad projektmenedzsere szerint a váltás két szempontból is előnyös egy kisvállalkozás számára: "Egyrészt a legmodernebb technológiákat használhatják, mint például a Google gyors keresője, vagy spamszűrő algoritmusa, másrészt költséghatékony módon juthatnak olyan technológiához, amelyet korábban csak a multik engedhettek meg maguknak."