Berta Sándor
A kasszához kérnék a tartalomszolgáltatókat
A Deutsche Telekom további több milliárd eurós felvásárlások helyett saját internetes termékein keresztül akarja megvetni a lábát a külföldi országokban, a minőségi adattovábbításért pedig pénzt kérnének.
René Obermann, a Deutsche Telekom vezetője a Manager Magazinnak ismertette az óriáscég legújabb terveit. Elmondta, hogy a DT elsősorban a saját internetes termékein (digitális formában kínált zenei anyagok, filmek, játékok és szoftverek) keresztül akarja megvetni a lábát a külföldi országokban. A bonni székhelyű vállalat így ugyanis anélkül hódíthatja meg ezeket a piacokat, hogy további saját hálózatokat kellene vásárolnia. Ezt a módszert a jövőben előnyben részesítik a több milliárd eurós felvásárlásokkal szemben. Emellett számos további államban elérhető lenne az AutoScout 24 autós portál is, amely most 18 országban van jelen.
"Ezenkívül új mobilinternetes üzleti modelleket is ki akarunk dolgozni. Ez azonban érintené az olyan piaci szereplőket, mint az Apple vagy a Google. Ezek a vállalatok eddig többnyire a nagy adatforgalmú szolgáltatásaikhoz ingyen használták a hálózatunkat. Nos, ennek vége. Egy jó hálózati ajánlat is végül fizetőssé válik. Ha különleges hálózatbiztonságot vagy magasabb adatátviteli minőséget biztosítunk például a zenei felvételekhez vagy a videókhoz, akkor ezt differenciáltan díjazni is kellene" - tette hozzá Obermann.
Mindez azt jelenti, hogy a Deutsche Telekom egyértelműen állást foglalt az internetsemlegességről szóló vitában, amelyben az egyik tábort a távközlési multik, a másikat pedig a tartalomszolgáltatók jelentik. Obermann ezzel csatlakozott César Aliertához, a Telefónica első emberéhez, aki az év elején kijelentette: "Az online keresők a mi hálózatunkat használják anélkül, hogy ezért valamit fizetnének. Ez így tovább nem mehet." Vagyis, ha a Google bevételekhez jut a DT hálózatát használva, akkor abból a távközlési társaság is részesedni akar.
Ugyan az Európai Bizottság, valamint az amerikai FCC távközlési felügyelet készek akár jogszabályokkal is biztosítani és kikényszeríteni a jelenlegi internetsemlegesség fennmaradását, azonban a telekommunikációs cégek hajthatatlanok és mivel az infrastruktúrákat ők üzemeltetik, így az adu is az ő kezükben van. Mindenesetre nem lenne jó, ha még több bőrt próbálnának meg lenyúzni a felhasználókról és fizetnünk kellene az online szolgáltatások használatáért.
René Obermann, a Deutsche Telekom vezetője a Manager Magazinnak ismertette az óriáscég legújabb terveit. Elmondta, hogy a DT elsősorban a saját internetes termékein (digitális formában kínált zenei anyagok, filmek, játékok és szoftverek) keresztül akarja megvetni a lábát a külföldi országokban. A bonni székhelyű vállalat így ugyanis anélkül hódíthatja meg ezeket a piacokat, hogy további saját hálózatokat kellene vásárolnia. Ezt a módszert a jövőben előnyben részesítik a több milliárd eurós felvásárlásokkal szemben. Emellett számos további államban elérhető lenne az AutoScout 24 autós portál is, amely most 18 országban van jelen.
"Ezenkívül új mobilinternetes üzleti modelleket is ki akarunk dolgozni. Ez azonban érintené az olyan piaci szereplőket, mint az Apple vagy a Google. Ezek a vállalatok eddig többnyire a nagy adatforgalmú szolgáltatásaikhoz ingyen használták a hálózatunkat. Nos, ennek vége. Egy jó hálózati ajánlat is végül fizetőssé válik. Ha különleges hálózatbiztonságot vagy magasabb adatátviteli minőséget biztosítunk például a zenei felvételekhez vagy a videókhoz, akkor ezt differenciáltan díjazni is kellene" - tette hozzá Obermann.
Mindez azt jelenti, hogy a Deutsche Telekom egyértelműen állást foglalt az internetsemlegességről szóló vitában, amelyben az egyik tábort a távközlési multik, a másikat pedig a tartalomszolgáltatók jelentik. Obermann ezzel csatlakozott César Aliertához, a Telefónica első emberéhez, aki az év elején kijelentette: "Az online keresők a mi hálózatunkat használják anélkül, hogy ezért valamit fizetnének. Ez így tovább nem mehet." Vagyis, ha a Google bevételekhez jut a DT hálózatát használva, akkor abból a távközlési társaság is részesedni akar.
Ugyan az Európai Bizottság, valamint az amerikai FCC távközlési felügyelet készek akár jogszabályokkal is biztosítani és kikényszeríteni a jelenlegi internetsemlegesség fennmaradását, azonban a telekommunikációs cégek hajthatatlanok és mivel az infrastruktúrákat ők üzemeltetik, így az adu is az ő kezükben van. Mindenesetre nem lenne jó, ha még több bőrt próbálnának meg lenyúzni a felhasználókról és fizetnünk kellene az online szolgáltatások használatáért.