MTI

A fogyasztóvédelmi hatóság beperelte a PPO.hu-t

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közérdekű keresetet nyújtott be a www.ppo.hu internetes egyenlegfeltöltő portál jelenlegi és korábbi üzemeltetője, a Centillion Consulting and IT Technology AG és az Investech Informatikai és Kommunikációs Kft. ellen a Fővárosi Bírósághoz - közölte a hatóság.

A fogyasztóvédelmi hatóság keresetlevelében azt kéri a bíróságtól, hogy állapítsa meg: a vállalkozás jogalap nélkül vont le 2.490 forintot felhasználóitól éves regisztrációs díj címén 2010. január 11-én. Az NFH azt is kéri, hogy a bíróság kötelezze a vállalkozást a jogszerűtlenül elszámolt éves regisztrációs díj visszatérítésére. Az NFH közleményében emlékeztet arra, hogy a ppo weboldala elektronikus (online) kereskedelmi szolgáltatást nyújt a regisztrált felhasználóknak. A honlap szerződéses viszonyban áll más vállalkozásokkal, amelyek termékeit vagy szolgáltatásait a felhasználók elsősorban internetes bankkártyás fizetés útján egyenlíthetik ki a www.ppo.hu oldalon.

A fizetés az OTP Bank oldalán történik, ahol a felhasználó megadja bankkártya adatait és a megfelelő összeget levonják bankszámlájáról. Az NFH tájékoztatása szerint 2010 januárjától a ppo-val kapcsolatban több száz megkeresés érkezett hozzájuk, amelyekben a panaszosok azt kifogásolták, hogy az oldalt üzemeltető cég 2010 januárjában a regisztrált tagok előzetes értesítése, hozzájárulása nélkül levont 2.490 forintot éves regisztrációs díj címén a bankkártyájukról.

A fogyasztóvédelmi hatóság álláspontja szerint a fogyasztók széles körét érintő jogsértés történt, ezért szükségesnek tartották a közérdekű kereset beadását a bíróságra. Az idén januárban az adatvédelmi biztos irodája közölte, hogy soron kívül vizsgálja a ppo.hu honlapot üzemeltető céghez kapcsolódó személyes adatkezelést. A rendőrség januárban csalás gyanúja miatt indított eljárást a cég pénzügyi tranzakciós tevékenységével kapcsolatban, amelynek akár 110 ezer sértettje is lehet. A Gazdasági Versenyhivatal korábban azt közölte, hogy vizsgálja a ppo.hu ügyet a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény megsértése miatt.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) pedig arról tájékoztatta februárban az MTI-t, hogy jogi képviseletet nyújtanak az ügyben hozzájuk fordulóknak. Az üggyel kapcsolatosan az OTP Bank februárban az MTI-vel közölte, hogy a beérkezett bejelentéseket egyenként megvizsgálta. Álláspontja szerint a ppo-tranzakciók lebonyolítása kártyakezelési szempontból szabályosan, a nemzetközi kártyatársaságok sztenderdjeinek megfelelően történt. A pénzintézet nyomatékosította, hogy a konstrukcióban kizárólag kártyaelfogadói szolgáltatást nyújt, az ügyfél és a kereskedő közötti jogügyletnek nem részese.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #2
    Még csak most!?
  • dimenzio harcos #1
    ak*rvaanyjukat