Napi Online
Őrzi pozícióját a HP
A romló gazdasági helyzetnek megfelelően tavaly a Hewlett-Packard személyi számítógépekből származó árbevétele csökkent, ám a visszaesés mértéke korántsem volt akkora, mint a piac átlagos, 28 százalék körüli zuhanása.
Az értékesített darabszámot tekintve pedig a vállalat az elmúlt évhez hasonlóan ismét a 94 000-es érték közelében végzett, amellyel biztosan őrzi vezető pozícióját, annak ellenére, hogy az év közben tapasztalt, az alacsonyabb szintű gépek felé tolódó igények nem a prémium kategóriában erős gyártóknak kedveztek - írja a gyártó közleménye, amely érdekes módon a saját adatok helyett ez esetben is az IDC piackutató adataira hivatkozik.
A legjobban keresett termékcsalád tavaly is a hordozható számítógép volt, amelyekből közel 58 ezer darabot értékesített a HP. Az asztali számítógépek eladási mutatói - a magyarországi versenytársak adataival egyetemben - tavaly is egyértelmű csökkenést mutattak. Az IDC adatai szerint mintegy háromszor annyi hordozható eszközt adtak el a piaci szereplők 2009-ben hazánkban, mint asztali számítógépet.
A HP eladásai ettől némileg eltérő képet mutatnak: 2009 során a vállalat eladásainak 62 százaléka volt hordozható és 38 százaléka asztali gép. Az eltérés legfőbb oka, hogy a nagyvállalati és államigazgatási szegmensekben - ahol az értékesítésnek mintegy felét a HP mondhatja magáénak - még mindig jóval nagyobb kereslet mutatkozik az asztali eszközök, mint a mobil munkaállomások iránt.
Az értékesített darabszámot tekintve pedig a vállalat az elmúlt évhez hasonlóan ismét a 94 000-es érték közelében végzett, amellyel biztosan őrzi vezető pozícióját, annak ellenére, hogy az év közben tapasztalt, az alacsonyabb szintű gépek felé tolódó igények nem a prémium kategóriában erős gyártóknak kedveztek - írja a gyártó közleménye, amely érdekes módon a saját adatok helyett ez esetben is az IDC piackutató adataira hivatkozik.
A legjobban keresett termékcsalád tavaly is a hordozható számítógép volt, amelyekből közel 58 ezer darabot értékesített a HP. Az asztali számítógépek eladási mutatói - a magyarországi versenytársak adataival egyetemben - tavaly is egyértelmű csökkenést mutattak. Az IDC adatai szerint mintegy háromszor annyi hordozható eszközt adtak el a piaci szereplők 2009-ben hazánkban, mint asztali számítógépet.
A HP eladásai ettől némileg eltérő képet mutatnak: 2009 során a vállalat eladásainak 62 százaléka volt hordozható és 38 százaléka asztali gép. Az eltérés legfőbb oka, hogy a nagyvállalati és államigazgatási szegmensekben - ahol az értékesítésnek mintegy felét a HP mondhatja magáénak - még mindig jóval nagyobb kereslet mutatkozik az asztali eszközök, mint a mobil munkaállomások iránt.