MTI
Az adatforgalom bővülése miatt nő a mobilpiac
A Deutsche Telekom várakozásai szerint továbbra is az adatforgalom dinamikus növekedése révén bővül a mobilkommunikációs piac.
Guido Kerkhoff, a Deutsche Telekom dél- és közép-kelet európai vezetője Barcelonában a GSMA Mobile World Congressen tartott keddi sajtótájékoztatón elmondta, a T-Mobile üzletág adatátvitelei forgalma tavaly 2,7 szeresére nőtt Európában, miközben az ebből származó bevétele 37 százalékkal bővült. Hozzátette, a társaság tovább erősíti szolgáltatási portfoliójában a mobilkommunikáció, az internet és televíziózás közötti kapcsolatot, s nagy lehetőséget lát a gépek közötti internetes kommunikációban is.
Langsteiner Marianne, a Magyar Telekom T-Home és T-Mobile márkáinak marketing igazgatója elmondta, a magyar vállalat élen jár a három képernyő - televízió, mobilkészülék és számítógép - összekapcsolásában, s további üzleti lehetőséget lát a mobiltévézésben. A T-Mobile már most is több tízezer előfizetőnek nyújt mobiltévés szolgáltatást a magyar piacon, ám ez még HSDPA, illetve GPRS-alapú, míg az igazi digitális élményt nyújtó DVBH-t a tesztelést követően még nem vezette be.
A sajtótájékoztatón bemutatták a gépek közötti, machine-to-machine (m2m) kommunikáció lehetőségeit is: a német cég várakozásai szerint a mobil SIM-kártyákat tömegesen először a személygépkocsikba építik be, s például az autó az interneten keresztül kommunikál majd a szervizzel. Az m2m-kommunikáció ehhez hasonlóan gyorsan terjedhet majd a biztonsági piacon is, illetve a közüzemi fogyasztást mérése és jelentése területén, hiszen nem kell hozzá személyes közreműködés.
Langsteiner Marianne elmondta, a mobil internet a magyar piacon is gyorsan terjed, amiben szerepe van az okos telefonok térnyerésének. Hozzátette, a piaci növekedést a mobil internet generálja: példaként elmondta, hogy egy iPhone-használó többször annyi adatot tölt le, mint egy átlagos okos telefonnal rendelkező előfizető, ám még ezt a mennyiséget is egy nagyságrenddel elülmúlják azok, akik notebookkal, vagy netbookkal, interneteznek.
A tervek szerint a közeljövőben a T-Mobile is teszteli Magyarországon a negyedik generációs LTE-rendszert (Long Term Evolution), ám kereskedelmi bevezetése nemzetközi szinten csak 2012-ben várható. Részben például azért, mert licenc-szerződést kell kötni az új szolgáltatás indítására, részben pedig azért, mert a harmadik generációs drága fejlesztéseket követően a szolgáltatók jobban meggondolnak egy hasonlóan drága beruházást. A Deutsche Telekom csoport a teszteket nemzetközi szinten végzi, s ezért olyan országban is könnyen és gyorsan bevezethet egy új szolgáltatást, ahol korábban nem kísérleteztek vele.
A kiállításon bemutattak egy új mobil operációs rendszert is: a Microsoft Windows Phone 7 segítségével sokkal könnyebben lehet megosztani más felhasználókkal tartalmakat, zenét, fotókat, videókat, amiket a szoftver révén egyszerűbben és gyorsabban lehet elérni, mint korábban. A kijelző például rögtön megmutatja a bejövő üzeneteket, a naptár felismeri a bejegyzésekben szereplő címeket, telefonszámokat, s a szoftverrel könnyű navigálni is. Az MWC-én általános vélemény, hogy a világelső mobilkészülék gyártó, a Nokia, ellentétben például az ázsiai és más gyártókkal, nem hozott semmilyen újdonságot Barcelonába, s ez többeknek csalódást okozott.
Guido Kerkhoff, a Deutsche Telekom dél- és közép-kelet európai vezetője Barcelonában a GSMA Mobile World Congressen tartott keddi sajtótájékoztatón elmondta, a T-Mobile üzletág adatátvitelei forgalma tavaly 2,7 szeresére nőtt Európában, miközben az ebből származó bevétele 37 százalékkal bővült. Hozzátette, a társaság tovább erősíti szolgáltatási portfoliójában a mobilkommunikáció, az internet és televíziózás közötti kapcsolatot, s nagy lehetőséget lát a gépek közötti internetes kommunikációban is.
Langsteiner Marianne, a Magyar Telekom T-Home és T-Mobile márkáinak marketing igazgatója elmondta, a magyar vállalat élen jár a három képernyő - televízió, mobilkészülék és számítógép - összekapcsolásában, s további üzleti lehetőséget lát a mobiltévézésben. A T-Mobile már most is több tízezer előfizetőnek nyújt mobiltévés szolgáltatást a magyar piacon, ám ez még HSDPA, illetve GPRS-alapú, míg az igazi digitális élményt nyújtó DVBH-t a tesztelést követően még nem vezette be.
A sajtótájékoztatón bemutatták a gépek közötti, machine-to-machine (m2m) kommunikáció lehetőségeit is: a német cég várakozásai szerint a mobil SIM-kártyákat tömegesen először a személygépkocsikba építik be, s például az autó az interneten keresztül kommunikál majd a szervizzel. Az m2m-kommunikáció ehhez hasonlóan gyorsan terjedhet majd a biztonsági piacon is, illetve a közüzemi fogyasztást mérése és jelentése területén, hiszen nem kell hozzá személyes közreműködés.
Langsteiner Marianne elmondta, a mobil internet a magyar piacon is gyorsan terjed, amiben szerepe van az okos telefonok térnyerésének. Hozzátette, a piaci növekedést a mobil internet generálja: példaként elmondta, hogy egy iPhone-használó többször annyi adatot tölt le, mint egy átlagos okos telefonnal rendelkező előfizető, ám még ezt a mennyiséget is egy nagyságrenddel elülmúlják azok, akik notebookkal, vagy netbookkal, interneteznek.
A tervek szerint a közeljövőben a T-Mobile is teszteli Magyarországon a negyedik generációs LTE-rendszert (Long Term Evolution), ám kereskedelmi bevezetése nemzetközi szinten csak 2012-ben várható. Részben például azért, mert licenc-szerződést kell kötni az új szolgáltatás indítására, részben pedig azért, mert a harmadik generációs drága fejlesztéseket követően a szolgáltatók jobban meggondolnak egy hasonlóan drága beruházást. A Deutsche Telekom csoport a teszteket nemzetközi szinten végzi, s ezért olyan országban is könnyen és gyorsan bevezethet egy új szolgáltatást, ahol korábban nem kísérleteztek vele.
A kiállításon bemutattak egy új mobil operációs rendszert is: a Microsoft Windows Phone 7 segítségével sokkal könnyebben lehet megosztani más felhasználókkal tartalmakat, zenét, fotókat, videókat, amiket a szoftver révén egyszerűbben és gyorsabban lehet elérni, mint korábban. A kijelző például rögtön megmutatja a bejövő üzeneteket, a naptár felismeri a bejegyzésekben szereplő címeket, telefonszámokat, s a szoftverrel könnyű navigálni is. Az MWC-én általános vélemény, hogy a világelső mobilkészülék gyártó, a Nokia, ellentétben például az ázsiai és más gyártókkal, nem hozott semmilyen újdonságot Barcelonába, s ez többeknek csalódást okozott.