MTI
Adatokra vadászhatnak az internetes adventi kalendáriumok
Az internetes adventi kalendáriumok veszélyeire figyelmeztet a német fogyasztóvédelmi hatóság: gyakran a gyermekek naivitását kihasználva jutnak felhasználói adatokhoz.
A naponta nyitható adventi ablakocskák gyakran olyan nyereményjátékokhoz kalauzolják a világhálón barangolókat, amelyek adataik kiszolgáltatására kérik a gyermekeket. Az észak-rajna-vesztfáliai központi fogyasztóvédelmi hivatal tizenkét internetes adventi kalendáriumot vett górcső alá. Elsősorban azt vizsgálták, ezek milyen információkat gyűjtenek, és hogy vajon a gyermekeket tájékoztatják-e arról, mi történik adataikkal. A hivatal arra figyelmeztette a felhasználókat, hogy a kalendáriumok készítői gyakran arra használják fel az információkat, hogy reklámszeméttel árasszák el az online postafiókokat, több esetben pedig továbbadják a címeket.
Normális esetben a nyereményről szóló tájékoztatóhoz elegendő egy emailcím és egy jelszó megadása. Egyes cégek azonban kihasználják a gyermekek tapasztalatlanságát, hogy több adathoz jussanak. A megvizsgált tizenkét kalendárium közül csupán négynél tették nyilvánvalóvá a készítők a gyermekek számára is érthető nyelvezettel, hogy a megadott személyes információkat csak a nyereményjátékkal összefüggésben fogják felhasználni.
A naponta nyitható adventi ablakocskák gyakran olyan nyereményjátékokhoz kalauzolják a világhálón barangolókat, amelyek adataik kiszolgáltatására kérik a gyermekeket. Az észak-rajna-vesztfáliai központi fogyasztóvédelmi hivatal tizenkét internetes adventi kalendáriumot vett górcső alá. Elsősorban azt vizsgálták, ezek milyen információkat gyűjtenek, és hogy vajon a gyermekeket tájékoztatják-e arról, mi történik adataikkal. A hivatal arra figyelmeztette a felhasználókat, hogy a kalendáriumok készítői gyakran arra használják fel az információkat, hogy reklámszeméttel árasszák el az online postafiókokat, több esetben pedig továbbadják a címeket.
Normális esetben a nyereményről szóló tájékoztatóhoz elegendő egy emailcím és egy jelszó megadása. Egyes cégek azonban kihasználják a gyermekek tapasztalatlanságát, hogy több adathoz jussanak. A megvizsgált tizenkét kalendárium közül csupán négynél tették nyilvánvalóvá a készítők a gyermekek számára is érthető nyelvezettel, hogy a megadott személyes információkat csak a nyereményjátékkal összefüggésben fogják felhasználni.