MTI

Már több brit reklám az interneten, mint a tévében

Nagy-Britannia az első nagy ipari gazdaság, ahol az internetes reklámra fordított kiadások már meghaladják a tévéhirdetésekre költött összeget.

A PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló cég és az Internet Advertising Bureau (IAB) nevű piackutató csoport szerdán ismertetett közös felmérése szerint a júniussal zárult félévben a brit vállalatok 1,75 milliárd fontot (540 milliárd forintot) fizettek a világhálón elhelyezett reklámokért; ez 4,6 százalékos emelkedés az előző év azonos időszakához képest.

A vizsgált hat hónapban az internetes hirdetésekre fordított összegek a brit vállalati szektor teljes reklámköltségeinek 23,5 százalékát tették ki, a tévéhirdetési ráfordítások piaci részaránya ugyanekkor 21,9 százalék volt. A televíziós reklámokra költött összeg az idei év első felében hozzávetőleg 1,6 milliárd font volt, 17 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A teljes hirdetési ráfordítás 16,6 százalékkal zuhant a recesszió hatására.

Nagy-Britanniában egészen tavalyig a televízió volt az első számú reklámmédium, de ez a szerdai kimutatás szerint az idén átfordult a világháló javára. Az internet már 2006-ban megelőzte az írott sajtót a brit reklámpiaci kiadásokat tekintve. Az IAB vezérigazgatója, Guy Phillipson a szerdai Financial Timesnak azt mondta: az interneten hirdető cégek pontosabban fel tudják mérni, hogy hányan láttak egy adott reklámot, és közülük hányan vásároltak is.

Phillipson szerint az internet reklámpiaci részesedése néhány éven belül 30 százalékra emelkedhet Nagy-Britanniában; ezt az arányt korábban egyetlen médium sem érte el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!