Berta Sándor

2,6 millió osztrák vásárolt online

Az elmúlt egy évben a 16 és 74 év közötti osztrák lakosok 41 százaléka vásárolt valamilyen terméket online.

A Statistik Austria nevű szervezet legfrissebb felméréséből kiderült, hogy 2,6 millió 16 és 74 év közötti ausztriai felhasználó vásárolt az elmúlt 12 hónapban legalább egy alkalommal az interneten vagy vett igénybe valamilyen online szolgáltatást. 2003-hoz képest a virtuálisan rendelő személyek száma a négyszeresére nőtt.

A leginkább a 25 és 34 év közötti korosztály tagjai vásárolnak az interneten. Az elmúlt egy évben az ebbe a táborba tartozók 62 százaléka szerzett be a világháló segítségével műszaki cikket, ruhát, könyvet vagy más árucikket. A 16 és 24 év közöttieknél ez az arány 58, a 65 és 74 év közöttieknél viszont már csak 7 százalék. Online 1, 4 millió (46 százalék) osztrák férfi és 1,2 millió nő (36 százalék) vásárolt. A 25 és 34 év közöttieknél a férfiak 64, a nők 60, a 55 és 74 év közöttieknél pedig a férfiak 20 és a nők 11 százaléka szerzi be virtuálisan a kiszemelt termékeket. A 2,6 millió személy közül 2,1 milliónak volt szélessávú internethozzáférése.

A legnépszerűbb árucikkeknek, illetve szolgáltatásoknak a könyvek, az újságok, a magazinok és az e-tanulási anyagok; a ruházati és sportcikkek; illetve az utazások és nyaralási információk számítanak. Érdekesség, hogy az elektronikai készülékek 25 százalékos helyezésükkel csupán a lista negyedik, a virtuálisan megvásárolható koncert- és egyéb jegyek az ötödik, a zenék és filmek a hetedik, a számítógépes szoftverek a nyolcadik, a hardverek pedig a kilencedik helyére kerültek.

A férfiak leginkább az újságokat, könyveket, az elektronikai berendezéseket, a ruházati- és sportcikkeket, valamint az utazási ajánlatokat keresik. A nők ellenben az újságok és könyvek, illetve a ruhák és a sporttermékek mellett az utazási ajánlatokat, a bútorokat és az e-jegyeket részesítik előnyben.

Az elmúlt hónapban a megkérdezettek 49 százaléka adott ki 100 és 999 euró közötti összeget, 20 százalékuk kevesebb mint 100 eurót, 8 százalékuk pedig több mint 1000 eurót költött az online boltokban. A számlát a vevők 44 százaléka hitelkártyával egyenlítette ki. Ezzel a lehetőséggel az osztrák férfiak 48, a nőknek pedig a 40 százaléka élt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!