Berta Sándor
Kampány a fiatalok online felvilágosításáért
Németországban hivatalosan is elindította a kormány a watch your web nevű kampányát, amelynek célja a fiatalok tájékoztatása a személyes adatok körültekintő kezeléséről.
Ilse Aigner élelmezésügyi, mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi miniszter, valamint Gerd Hoofe, a család-, idős- és nőügyi, illetve ifjúsági minisztérium államtitkára közösen jelentették be a kampány és a www.watchyourweb.de honlap elindítását. "Az internet a 21. század iskolaudvara. Csomó pletyka, beszélgetés, flört és súrlódás alakul ki, csak az a különbség, hogy itt világszerte bárki megfigyelheti az eseményeket. A fiatalok zöme azonban nincs tisztában azzal, hogy a világhálón nem csak barátokkal találkozhatnak. Aki valakire valamilyen bizalmas információt, képet stb. rábíz, az olyan, mintha az iskolai faliújságra tenné ki. Aki pedig valamit elmond, az gyakorlatilag megosztja az információt az egész világgal. Ezért fontos a személyes adatok és a képek felelős kezelése" - jelentette ki Ilse Aigner.
"Sok fiatal lelkesen kihasználja az internet nyújtotta lehetőségeket. Chatelnek, blogot vezetnek, nyilvánosságra hozzák fotóikat és videóikat. De csak kevesen tudják, hogy ezzel milyen kockázatokat vállalnak. Az egyszer a világhálóra felkerült személyes adatok ugyanis nagyon gyorsan elterjedhetnek és utána már lehetetlen őket törölni. Kezdeményezésünk célja, hogy játékosan mutassuk be, hogyan lehet okosan kezelni a személyes adatokat" - tette hozzá Gerd Hoofe.
A programot az IJAB nevű csoport dolgozta ki és mindkét minisztérium támogatja. A célok között szerepel annak elősegítése, hogy a tinédzserek kreatívan, de óvatosan viszonyuljanak az internethez, a multimédiás tartalmakhoz és a mobil médiához. Nagyobb öntudattal rendelkező és felelősségteljesebb fiatalokat szeretnének nevelni. Ebben pedig segíthetnek a honlapon található hasznos tanácsok, amelyek kitérnek arra, hogy a felhasználók miként fokozhatják egyszerű eszközökkel és módszerekkel adataik védelmét.
A megjelentetett négy videó címe és mottója egyszerű, de tényszerű: "Az internet soha sem felejt", "Ami egyszer felkerült a világhálóra, az gyorsan terjedhet", a "A virtuális is valóság". "Az interneten sem mindig vagy zavartalan". A kampányt támogatják a legnagyobb német közösségi portálok (SchülerVZ, wer-kennt-wen, Lokalisten) és a videókat bemutatják az MTV-n, valamint a Deutsche Telekom hálózatában.
Ilse Aigner élelmezésügyi, mezőgazdasági és fogyasztóvédelmi miniszter, valamint Gerd Hoofe, a család-, idős- és nőügyi, illetve ifjúsági minisztérium államtitkára közösen jelentették be a kampány és a www.watchyourweb.de honlap elindítását. "Az internet a 21. század iskolaudvara. Csomó pletyka, beszélgetés, flört és súrlódás alakul ki, csak az a különbség, hogy itt világszerte bárki megfigyelheti az eseményeket. A fiatalok zöme azonban nincs tisztában azzal, hogy a világhálón nem csak barátokkal találkozhatnak. Aki valakire valamilyen bizalmas információt, képet stb. rábíz, az olyan, mintha az iskolai faliújságra tenné ki. Aki pedig valamit elmond, az gyakorlatilag megosztja az információt az egész világgal. Ezért fontos a személyes adatok és a képek felelős kezelése" - jelentette ki Ilse Aigner.
"Sok fiatal lelkesen kihasználja az internet nyújtotta lehetőségeket. Chatelnek, blogot vezetnek, nyilvánosságra hozzák fotóikat és videóikat. De csak kevesen tudják, hogy ezzel milyen kockázatokat vállalnak. Az egyszer a világhálóra felkerült személyes adatok ugyanis nagyon gyorsan elterjedhetnek és utána már lehetetlen őket törölni. Kezdeményezésünk célja, hogy játékosan mutassuk be, hogyan lehet okosan kezelni a személyes adatokat" - tette hozzá Gerd Hoofe.
A programot az IJAB nevű csoport dolgozta ki és mindkét minisztérium támogatja. A célok között szerepel annak elősegítése, hogy a tinédzserek kreatívan, de óvatosan viszonyuljanak az internethez, a multimédiás tartalmakhoz és a mobil médiához. Nagyobb öntudattal rendelkező és felelősségteljesebb fiatalokat szeretnének nevelni. Ebben pedig segíthetnek a honlapon található hasznos tanácsok, amelyek kitérnek arra, hogy a felhasználók miként fokozhatják egyszerű eszközökkel és módszerekkel adataik védelmét.
A megjelentetett négy videó címe és mottója egyszerű, de tényszerű: "Az internet soha sem felejt", "Ami egyszer felkerült a világhálóra, az gyorsan terjedhet", a "A virtuális is valóság". "Az interneten sem mindig vagy zavartalan". A kampányt támogatják a legnagyobb német közösségi portálok (SchülerVZ, wer-kennt-wen, Lokalisten) és a videókat bemutatják az MTV-n, valamint a Deutsche Telekom hálózatában.