Napi Online
Csak az online reklám tartja magát
Csaknem három évtizede nem látott mértékben esnek vissza idén a világon a reklámkiadások - áll ZenithOptimedia előrejelzésében.
A francia Publicis Groupe-hoz tartozó Zenith szerint 2009-ben az előző évinél 6,9 százalékkal kevesebbet, összesen 453,2 milliárd dollárt költenek majd a cégek hirdetésre - tavaly decemberben még csak 6,7 százalékos visszaesést vártak.Az internet lesz az egyedüli médium, ahol növekednek a hirdetési kiadások, a prognózis szerint 8,6 százalékkal, 54,3 milliárd dollárra - ennek persze csak relatíve örülhetnek az érintettek, hiszen a felfutás éveiben bőven ennek többszörösével bővült az online hirdetési piac.
A napilapok globálisan 107 milliárd dollár hirdetési bevételre számíthatnak, 12 százalékkal kevesebbre, mint 2008-ban, míg a magazinoknál 49 milliárd folyhat be - ez 11 százalékos csökkenést jelent.Az idei lesz a legnagyobb mértékű visszaesés 1980 óta - amióta csak a Zenith közli ezeket az adatokat - , és még jövőre is csak 1,5 százalékos plusszal zárhat majd a reklámpiac.
A francia Publicis Groupe-hoz tartozó Zenith szerint 2009-ben az előző évinél 6,9 százalékkal kevesebbet, összesen 453,2 milliárd dollárt költenek majd a cégek hirdetésre - tavaly decemberben még csak 6,7 százalékos visszaesést vártak.Az internet lesz az egyedüli médium, ahol növekednek a hirdetési kiadások, a prognózis szerint 8,6 százalékkal, 54,3 milliárd dollárra - ennek persze csak relatíve örülhetnek az érintettek, hiszen a felfutás éveiben bőven ennek többszörösével bővült az online hirdetési piac.
A napilapok globálisan 107 milliárd dollár hirdetési bevételre számíthatnak, 12 százalékkal kevesebbre, mint 2008-ban, míg a magazinoknál 49 milliárd folyhat be - ez 11 százalékos csökkenést jelent.Az idei lesz a legnagyobb mértékű visszaesés 1980 óta - amióta csak a Zenith közli ezeket az adatokat - , és még jövőre is csak 1,5 százalékos plusszal zárhat majd a reklámpiac.