SG.hu

Adathalászok utaznak a Google és a Yahoo hirdetőire

Nem érezhetik magukat biztonságban azok, akik a Google vagy a Yahoo hirdetési szolgáltatásait veszik igénybe.

Az elmúlt héten olyan lánclevelekre figyeltek fel a Sunbelt szakemberei, amelyek megtévesztő módon az [email protected] címről érkeztek, s arra kérték a felhasználókat, hogy látogassák meg az adwords.google.com honlapot, ott pedig ellenőrizzék a felhasználónevükhöz kapcsolódó jelszavakat. A hamis portált felkeresők egy olyan űrlappal találták szembe magukat, amelyen részletesen meg kellett adniuk nevüket, cégük nevét, telefonos és e-mailes elérhetőségüket, illetve országukat. A hamis oldal továbbá különböző .eu végződésű, hitelesnek tűnő doménekre irányította a látogatókat, ezzel is erősítve a valódiság látszatát.

A Google felhasználók olcsón megúszták a Yahoo Marketing Solutions ügyfeleit ért levelekhez képest: ők ugyanis olyan üzenetet kaptak, hogy hirdetési egyenlegük elérte a 0-t, aminek következtében nem jelenik meg többé az általuk megrendelt reklám. A lánclevél továbbá azzal fenyegette a felhasználókat, hogy ha nem lépnek be az e-mailben megadott linken található számlára, törlik a számlájukat. A hivatalosság látszatát ebben az esetben azzal próbálták elérni, hogy a Yahoo Customer Support oldalra vezető linket is elhelyeztek. Természetesen az összes megadott link hamis belépési, illetve ügyfélszolgálati oldalra vezetett. Sokan bedőltek és jelentős összegeket helyeztek el a bűnözők által üzemeltetett honlapokon megadott számlákra.

"Hiába gondolnánk, hogy Google hirdetési felületeit igénybe vevő vállalkozókat nem lehet egy ilyen átlátszó trükkel becsapni. Sokan bedőltek a trükköknek, akik az átverést komolynak véve jelentős összegeket utaltak át a bűnözőknek, amelyeket már soha nem látnak viszont" - mondja Bódis Ákos, a Sunbelt magyarországi képviseletének vezetője. Hasonló átverés érte az egyéni szoftvervásárlókat is, akiknek az így feltört számlákkal népszerű termékeket hirdettek - így például a WinRAR fejlesztői adtak ki figyelmeztetést, hogy a cég nevében megjelenő Google-hirdetések ál-webshopokba irányították a felhasználót, ahol pénzt kértek a WinRAR letöltéséért - ám az összeg végül nem a WinRAR-t fejlesztő német cég, hanem az orosz Roshal testvérek számláján landolt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!