MTI

Greenpeace: zöldülőben a szórakoztatóelektronika

Javul a szórakoztatóelektronikai cégek teljesítménye környezetvédelmi szempontból, de eltart még egy darabig, mire "zöldre vált" az egész iparág a Greenpeace szerint.

A nemzetközi környezetvédő szervezet a Las Vegas-i szórakoztatóelektronikai kiállításon (CES) mutatta be legújabb vizsgálatának eredményeit. Az expón megjelenő gyártók közül 15 vett részt a termékteszten, amelyre összesen 50 készüléket neveztek be. A szakértők három fő szempont - a mérgező vegyianyagok alkalmazása, a termékek energiafogyasztása és az elhasznált termékek újrahasznosítása - alapján vizsgálták a készülékeket. A legjobbnak a kínai Lenovo 61 centiméter átmérőjű monitorja bizonyult, amely 6,9 pontot ért el a tízből. A sereghajtó az Acer Veriton típusú asztali számítógépe lett 3,3 ponttal.

"Most már nem a környezetvédelem fontosságáról folyik a vita, hanem arról, hogy milyennek kell lennie egy igazán környezetbarát terméknek, és milyen ütemben lehet kizöldíteni az iparágat" - mondta Casey Harrell, a Greenpecae képviselője. Nem vett részt a vizsgálatban hat nagy gyártó, az Apple, az Asus, a Microsoft, a Nintendo, a Palm és a Philips. A szervezet szerint nagy kár, hogy az Apple már másodszor visszautasította a felkérést, mert az újgenerációs Macbookok biztosan jól teljesítettek volna a teszten.

Az ökológiai szempontok a fogyasztók döntéseiben is egyre fontosabbak. "A televíziók esetében például a vásárlók 89 százaléka az energiatakarékosabb készüléket választja két, egyébként azonos minőségű tévé közül, a szórakoztatóelektronikai termékek egész családját tekintve pedig ötven százalékon felüli a környezetvédelmi szempontokat is megfontoló fogyasztók aránya" - mondta Jason Oxman, a CES-t szervező Consumer Electronics Assosiation munkatársa a BBC hírportálján megjelent beszámoló szerint.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!