Napi Online
A gazdasági válság eltakarja a CES fényeit
Nélkülözni kénytelen a felhőtlen fogyasztás imázsát a ma megnyílt Las Vegas-i fogyasztói elektronikai szakvásár (CES).
A hagyományos év eleji rendezvényt az elmúlt években a legújabb berendezéseket gusztáló, hömpölygő tömeg jellemezte, az idén azonban kevesebb látogatóval, kiállítóval és show-val kell beérniük a rendezőknek. A válság arra ösztönzi az évente világszinten 173 milliárd dollár forgalmat realizáló ágazat vállalatait, hogy az újdonságról, a csillogásról a gazdaságosságra helyezzék a hangsúlyt. Erre sarkallja őket, hogy az amerikai fogyasztók is árérzékenyebbé váltak: például kisebb, olcsóbb lapos tévéket keresnek a legújabb modellek levadászása helyett és előnyben részesítik a gyengébb teljesítményű, kicsi netbookokat a nagyobb komputerekkel szemben.
A CES-t 42 éve szervező Consumer Electronics Association szakmai szervezet 130 ezer látogatóra számít - szemben a tavalyi 141 ezerrel és a két évvel ezelőtti 152 ezerrel -, annak ellenére, hogy a szakmai közönség erősítése céljából idén először 1 millió dollárt költ az elektronikai cikkek árusításával foglalkozó kiskereskedők vásári részvételének támogatására. A Las Vegas-i szállodások panaszkodnak is az év eleji állóvizet korábban jól felkavaró szobafoglalások visszaesése miatt és rendkívül csábító last minute akciókkal igyekeznek menteni, ami menthető. A kiállítók száma a 2008-as 3000-ről 2700-ra csökkent, a kiállítási terület 167 ezer négyzetméterről 158 ezerre zsugorodott.
A fogyasztói elektronika számos nagy gyártója, köztük a Philips, anyagi okok miatt kihagyja az idei CES-t, de azért szép számmal maradtak nagy nevek - köztük a Cisco, a Sanyo és a Panasonic -, és idén mutatkozik be ebben az ágazatban a Mattel játékgyártó és az Electronic Arts videojáték-fejlesztő. Sok kiállító korlátozta standja méretét és látogatókat segítő személyzete létszámát.
A hagyományos év eleji rendezvényt az elmúlt években a legújabb berendezéseket gusztáló, hömpölygő tömeg jellemezte, az idén azonban kevesebb látogatóval, kiállítóval és show-val kell beérniük a rendezőknek. A válság arra ösztönzi az évente világszinten 173 milliárd dollár forgalmat realizáló ágazat vállalatait, hogy az újdonságról, a csillogásról a gazdaságosságra helyezzék a hangsúlyt. Erre sarkallja őket, hogy az amerikai fogyasztók is árérzékenyebbé váltak: például kisebb, olcsóbb lapos tévéket keresnek a legújabb modellek levadászása helyett és előnyben részesítik a gyengébb teljesítményű, kicsi netbookokat a nagyobb komputerekkel szemben.
A CES-t 42 éve szervező Consumer Electronics Association szakmai szervezet 130 ezer látogatóra számít - szemben a tavalyi 141 ezerrel és a két évvel ezelőtti 152 ezerrel -, annak ellenére, hogy a szakmai közönség erősítése céljából idén először 1 millió dollárt költ az elektronikai cikkek árusításával foglalkozó kiskereskedők vásári részvételének támogatására. A Las Vegas-i szállodások panaszkodnak is az év eleji állóvizet korábban jól felkavaró szobafoglalások visszaesése miatt és rendkívül csábító last minute akciókkal igyekeznek menteni, ami menthető. A kiállítók száma a 2008-as 3000-ről 2700-ra csökkent, a kiállítási terület 167 ezer négyzetméterről 158 ezerre zsugorodott.
A fogyasztói elektronika számos nagy gyártója, köztük a Philips, anyagi okok miatt kihagyja az idei CES-t, de azért szép számmal maradtak nagy nevek - köztük a Cisco, a Sanyo és a Panasonic -, és idén mutatkozik be ebben az ágazatban a Mattel játékgyártó és az Electronic Arts videojáték-fejlesztő. Sok kiállító korlátozta standja méretét és látogatókat segítő személyzete létszámát.