MTI
A Yahoo csökkenti az adatmegőrzési időt
Tizenhárom hónapról kilencven napra csökkenti a felhasználói személyes adatok megőrzési idejét a Yahoo.
Az amerikai internetes keresőcég ezzel bőven felülmúlja a konkurenciát a főként európai jogvédő szervezetek nyomására indult adatvédelmi versengésben. A Google idén megfelezte, 9 hónapra csökkentette az adatőrzési időt, a Microsoft pedig bejelentette, hogy kész hat hónap után törölni a felhasználók azonosítását lehetővé tévő adatokat, ha a versenytársak is így tesznek.
A felhasználók internetes keresési szokásaira vonatkozó információk elősegítik a keresőcégek legfőbb bevételi forrását jelentő reklámok eljuttatását a célközönséghez. Az Európai Bizottság vonatkozó ajánlásában azt javasolja, hogy legfeljebb hat hónap után valamennyi cég törölje az adatokat, és az iparág szereplői dolgozzanak ki egységes adatvédelmi szabályozást.
"A versengést a Google kezdte még akkor, amikor 18 hónapra csökkentette az adattárolási időt" - mondta Ari Schwartz, a Center for Democracy and Technology alelnöke. A jogvédő szervezet vezetője szerint a Yahoo szerdán tett ígérte azért is igen jelentős, mert konkrét intézkedési tervet is előterjesztett a vállalat. Eszerint törlik az internetcímek (IP-címek) utolsó szakaszát - így nem lehet azonosítani a felhasználót -, és anonimizálják a keresési listák mellett a hirdetések és honlapok nézettségére, illetve látogatottságára vonatkozó adatokat is.
Az amerikai internetes keresőcég ezzel bőven felülmúlja a konkurenciát a főként európai jogvédő szervezetek nyomására indult adatvédelmi versengésben. A Google idén megfelezte, 9 hónapra csökkentette az adatőrzési időt, a Microsoft pedig bejelentette, hogy kész hat hónap után törölni a felhasználók azonosítását lehetővé tévő adatokat, ha a versenytársak is így tesznek.
A felhasználók internetes keresési szokásaira vonatkozó információk elősegítik a keresőcégek legfőbb bevételi forrását jelentő reklámok eljuttatását a célközönséghez. Az Európai Bizottság vonatkozó ajánlásában azt javasolja, hogy legfeljebb hat hónap után valamennyi cég törölje az adatokat, és az iparág szereplői dolgozzanak ki egységes adatvédelmi szabályozást.
"A versengést a Google kezdte még akkor, amikor 18 hónapra csökkentette az adattárolási időt" - mondta Ari Schwartz, a Center for Democracy and Technology alelnöke. A jogvédő szervezet vezetője szerint a Yahoo szerdán tett ígérte azért is igen jelentős, mert konkrét intézkedési tervet is előterjesztett a vállalat. Eszerint törlik az internetcímek (IP-címek) utolsó szakaszát - így nem lehet azonosítani a felhasználót -, és anonimizálják a keresési listák mellett a hirdetések és honlapok nézettségére, illetve látogatottságára vonatkozó adatokat is.