Berta Sándor
Power.com: az összes közösségi portál egy helyen
Ambíciózus terveket szövöget a Power.com brazil vállalat, amely a közösségi honlapok kikötőjévé szeretné kinőni magát.
A közösségi oldalak rendkívül népszerűek világszerte. Sokan nem is tudják eldönteni, hogy melyikhez csatlakozzanak, mások pedig egyszerre több portálra is regisztrálnak. A különböző rendszerek miatt az online barátok nyilvántartása meglehetősen nehéz feladat, ezen segíthet a brazil cég új, egyelőre csak béta állapotban elérhető szolgáltatása.
A Power.com a jövőben központi szerepet akar betölteni a virtuális világban. Ezt úgy szeretné elérni, hogy egyetlen kattintással lehetővé teszi az összes közösségi oldalhoz való hozzáférést. Így az embereknek nem kell minden egyes honlapra külön bejelentkezniük, a jelenleginél könnyebben áttekinthetik az online kapcsolataikat és egymásnak akár még híreket is küldhetnek.
Mindenképpen előnyös, hogy a profilok módosítása, például az új fotók feltöltése szintén egyetlen helyről megvalósulhat. A Power.com jelenleg a MySpace, a Facebook, a hazánkban is elérhető Hi5, az Orkut és az MSN Messenger hálózatához kínál hozzáférést. A közeljövőben pedig tovább bővítenék a közösségi portálok számát.
A céget több tőkeerős befektető támogatja, köztük van a Draper Fisher Jurvetson. "A világ közepe akarunk lenni, de ezzel egyidejűleg mindent ki is akarunk nyitni a felhasználók előtt" - jelentette ki Steve Vachani, a Power.com vezetője. A vállalat rendszeréhez való belépéshez nincs szükség új regisztrációra, minden alkalmazás és platform elérhető. A látogatónak csupán annyit kell tennie, hogy megadja az egyik közösségi oldalon használt felhasználói nevét és jelszavát. A vállalat azt tervezi, hogy a jövőben reklámfelületeket fog értékesíteni az oldalain és ezenkívül webfejlesztők számára eladná a meglévő programjait.
A konkurens cégek érdeklődve figyelik a fejleményeket, de egyáltalán nem fogadták ellenségesen az elképzeléseket. "Egészen addig támogatjuk az olyan szolgáltatásokat, amelyek egyszerűbbé teszik a bejelentkezési folyamatot és összegyűjtik a szociális hálózatok információit, ameddig ellenőrizhetjük, hogy ezeknek a rendszereknek mely adatokhoz és funkciókhoz van hozzáférésük. Amennyiben a Power.com-nak köszönhetően a felhasználók egyszerűbben érhetik el a különböző ajánlatokat és megkapják a MySpace-profiljukkkal kapcsolatos híreket, addig ez egy praktikus megoldás. Ráadásul a számunkra is előnyös, hiszen várhatóan gyakrabban látogatnak majd el a tagjaink az oldalainkra" - közölte Mats Wappmann, a MySpace szóvivője.
A közösségi oldalak rendkívül népszerűek világszerte. Sokan nem is tudják eldönteni, hogy melyikhez csatlakozzanak, mások pedig egyszerre több portálra is regisztrálnak. A különböző rendszerek miatt az online barátok nyilvántartása meglehetősen nehéz feladat, ezen segíthet a brazil cég új, egyelőre csak béta állapotban elérhető szolgáltatása.
A Power.com a jövőben központi szerepet akar betölteni a virtuális világban. Ezt úgy szeretné elérni, hogy egyetlen kattintással lehetővé teszi az összes közösségi oldalhoz való hozzáférést. Így az embereknek nem kell minden egyes honlapra külön bejelentkezniük, a jelenleginél könnyebben áttekinthetik az online kapcsolataikat és egymásnak akár még híreket is küldhetnek.
Mindenképpen előnyös, hogy a profilok módosítása, például az új fotók feltöltése szintén egyetlen helyről megvalósulhat. A Power.com jelenleg a MySpace, a Facebook, a hazánkban is elérhető Hi5, az Orkut és az MSN Messenger hálózatához kínál hozzáférést. A közeljövőben pedig tovább bővítenék a közösségi portálok számát.
A céget több tőkeerős befektető támogatja, köztük van a Draper Fisher Jurvetson. "A világ közepe akarunk lenni, de ezzel egyidejűleg mindent ki is akarunk nyitni a felhasználók előtt" - jelentette ki Steve Vachani, a Power.com vezetője. A vállalat rendszeréhez való belépéshez nincs szükség új regisztrációra, minden alkalmazás és platform elérhető. A látogatónak csupán annyit kell tennie, hogy megadja az egyik közösségi oldalon használt felhasználói nevét és jelszavát. A vállalat azt tervezi, hogy a jövőben reklámfelületeket fog értékesíteni az oldalain és ezenkívül webfejlesztők számára eladná a meglévő programjait.
A konkurens cégek érdeklődve figyelik a fejleményeket, de egyáltalán nem fogadták ellenségesen az elképzeléseket. "Egészen addig támogatjuk az olyan szolgáltatásokat, amelyek egyszerűbbé teszik a bejelentkezési folyamatot és összegyűjtik a szociális hálózatok információit, ameddig ellenőrizhetjük, hogy ezeknek a rendszereknek mely adatokhoz és funkciókhoz van hozzáférésük. Amennyiben a Power.com-nak köszönhetően a felhasználók egyszerűbben érhetik el a különböző ajánlatokat és megkapják a MySpace-profiljukkkal kapcsolatos híreket, addig ez egy praktikus megoldás. Ráadásul a számunkra is előnyös, hiszen várhatóan gyakrabban látogatnak majd el a tagjaink az oldalainkra" - közölte Mats Wappmann, a MySpace szóvivője.