SG.hu
Mobiltelefonra optimalizálta oldalait a Sanoma
A mobil Startlap októberi debütálása után mától a FigyelőNet, a vezess.hu, a Nők Lapja Cafe és a StoryOnline is elérhető mobiltelefonon keresztül, kimondottan mobilkészülékekre optimalizált formában, jelentette be a mai Mobilkonferencián a Sanoma Budapest Zrt.
A népszerű online magazinok közönsége így nem csupán számítógépen, hanem bárhol, bármikor hozzáférhet kedvenc online magazinjához. A mobil oldalak kialakításával a Sanoma Budapest Zrt. célja, hogy népszerű internetes magazinjainak olvasói minőségi kompromisszumok nélkül böngészhessék kedvenc újságjaikat, helytől és időtől függetlenül. A Sanoma Budapest által ma bemutatott mobil Internetes oldalak tehát nem egyszerű "fapados" mobil linkfelsorolások, hanem Magyarországon egyedülálló módon valódi webes hatást keltenek arculatukkal és tartalomkezelésükkel. A szöveges tartalmakat képek, grafikonok kísérik, így élvezetesebb, színesebb böngészésre van lehetőségük a felhasználóknak.
A Sanoma Budapest mobilmédia csoportja által kifejlesztett mobil magazinok alapvetően a webes termékek mobil kijelzőre méretezett változatai, és használatukhoz elegendő a weben jól megszokott internetes címeket a mobiltelefonok böngészőjébe beírni. A mobilkijelzők sokféle mérete és képessége miatt a mobil magazinok többféle méretben és tartalommal készültek el, így az intelligens tartalomirányításnak köszönhetően minden mobilkészülék a méretének és tudásának megfelelő tartalmat kapja meg a telefonjára.
"Ezzel a fejlesztéssel azonban munkánk első fázisában járunk csupán, ez egyelőre az első lépés a mobil mint a legújabb médium megteremtése felé. Azt szeretnénk, ha ebben a munkában követőkre lelnénk, hogy létrejöhessen Magyarországon a mobil mint a jövő médiuma és vele a mobilmédia-piac" - nyilatkozta Szépvölgyi Tamás, a Sanoma Budapest mobilmédia csoportjának lapigazgatója a mobilinternet mai sajtóbemutatóján, a Mobilkonferencián.
Azzal együtt, hogy a mobilról történő böngészés alapvetően egy egyszerű dolog, és ugyanúgy működik, mint a számítógépes internetezés, elterjedésének számos gátló tényezője van. "A mobilhasználók nagy része még nem meri a számára ismeretlen funkciókat kipróbálni a telefonján, még nem információforrásként kezeljük a mobiltelefont. Az új felhasználói szokások terjedésében azonban sokat lendíthet, ha olcsó és átlátható adatforgalmi tarifákat kínálnak a mobilszolgáltatók, ezzel párhuzamosan pedig nő a készülékek "usability"-je, vagyis mindinkább böngészés-barát kijelzővel és felülettel látják el őket" - magyarázza Szépvölgyi Tamás az új felhasználói szokások kialakulásának mozgatóit. "De azt örömmel jelentem be, hogy a most forgalomban levő, Internetezésre alkalmas készülékek bármelyike legyen a kezünkben, webes élményt nyújtanak a Sanoma Budapest mobilmédia csoportja által most úttörőként kifejlesztett Internetes oldalak.
A népszerű online magazinok közönsége így nem csupán számítógépen, hanem bárhol, bármikor hozzáférhet kedvenc online magazinjához. A mobil oldalak kialakításával a Sanoma Budapest Zrt. célja, hogy népszerű internetes magazinjainak olvasói minőségi kompromisszumok nélkül böngészhessék kedvenc újságjaikat, helytől és időtől függetlenül. A Sanoma Budapest által ma bemutatott mobil Internetes oldalak tehát nem egyszerű "fapados" mobil linkfelsorolások, hanem Magyarországon egyedülálló módon valódi webes hatást keltenek arculatukkal és tartalomkezelésükkel. A szöveges tartalmakat képek, grafikonok kísérik, így élvezetesebb, színesebb böngészésre van lehetőségük a felhasználóknak.
A Sanoma Budapest mobilmédia csoportja által kifejlesztett mobil magazinok alapvetően a webes termékek mobil kijelzőre méretezett változatai, és használatukhoz elegendő a weben jól megszokott internetes címeket a mobiltelefonok böngészőjébe beírni. A mobilkijelzők sokféle mérete és képessége miatt a mobil magazinok többféle méretben és tartalommal készültek el, így az intelligens tartalomirányításnak köszönhetően minden mobilkészülék a méretének és tudásának megfelelő tartalmat kapja meg a telefonjára.
"Ezzel a fejlesztéssel azonban munkánk első fázisában járunk csupán, ez egyelőre az első lépés a mobil mint a legújabb médium megteremtése felé. Azt szeretnénk, ha ebben a munkában követőkre lelnénk, hogy létrejöhessen Magyarországon a mobil mint a jövő médiuma és vele a mobilmédia-piac" - nyilatkozta Szépvölgyi Tamás, a Sanoma Budapest mobilmédia csoportjának lapigazgatója a mobilinternet mai sajtóbemutatóján, a Mobilkonferencián.
Azzal együtt, hogy a mobilról történő böngészés alapvetően egy egyszerű dolog, és ugyanúgy működik, mint a számítógépes internetezés, elterjedésének számos gátló tényezője van. "A mobilhasználók nagy része még nem meri a számára ismeretlen funkciókat kipróbálni a telefonján, még nem információforrásként kezeljük a mobiltelefont. Az új felhasználói szokások terjedésében azonban sokat lendíthet, ha olcsó és átlátható adatforgalmi tarifákat kínálnak a mobilszolgáltatók, ezzel párhuzamosan pedig nő a készülékek "usability"-je, vagyis mindinkább böngészés-barát kijelzővel és felülettel látják el őket" - magyarázza Szépvölgyi Tamás az új felhasználói szokások kialakulásának mozgatóit. "De azt örömmel jelentem be, hogy a most forgalomban levő, Internetezésre alkalmas készülékek bármelyike legyen a kezünkben, webes élményt nyújtanak a Sanoma Budapest mobilmédia csoportja által most úttörőként kifejlesztett Internetes oldalak.