Gyurkity Péter
Az Apple és a Dell uralhatja az ünnepeket
Friss előrejelzés szerint a fenti két cég noteszgépei találnak majd gazdára a leggyakrabban az ünnepi szezonban, legalábbis a tengerentúlon. Az Acer Atom-mentes netbook változatokat tervez.
A ChangeWave Research október 23. és november 3. között több mint 3000 potenciális vásárló megkérdezésével igyekezett előrejelezni a várható trendet. Kiderült, hogy az érdeklődők mintegy kétharmada az Apple és a Dell noteszgépei között válogatna legszívesebben, ami jól jelzi a két cég elismertségét és termékeik népszerűségét. A piacon azonban visszaesés várható, idén jóval kevesebben terveznek több költeni a szokásosnál.
Az eloszlás meglehetősen egyenlő a két gyártó között, hiszen a megkérdezettek egyharmada az Apple, további egyharmada pedig a Dell termékeit választja majd a szaküzletekben és online boltokban. Érdemes megjegyezni azonban, hogy a megszokottnál kevesebben terveznek nagyobb költést az ünnepek közeledtével, aminek egyértelműen a jelenleg zajló válság az elsődleges oka. Mindössze 8 százalék nyilatkozott úgy, hogy az elkövetkező 90 napon belül új laptopot szándékozik beszerezni, míg tavaly 11 százalék feletti eredményt mértek - alig 6 százalék tervezi asztali számítógép vásárlását, míg egy évvel ezelőtt ugyanez az adat 8 százalék volt.
A Dell egyébként a napokban cáfolta azon korábbi híreszteléseket, miszerint karácsonyra saját MP3-lejátszót dobna piacra. A vállalati blogban közölt bejegyzés szerint a Zing cég tavalyi felvásárlása nem eredményezi majd egy ilyen hordozható készülék megjelenését, ehelyett továbbra is a szoftveres (online) platform fejlesztésére koncentrálnak majd. Emellett persze frissítik a mobil és az asztali kínálatot, legyen szó a Studio, az XPS, vagy akár az Inspiron vonalról.
Az Acer a maga részéről jövőre 12-13 millió értékesített Aspire One készülékre számít, ehhez azonban valószínűleg az is kell majd, hogy az Intel Atom chipek mellett egyéb fejlesztésekre is támaszkodjanak, tekintettel előbbi szűkös utánpótlására. A cég három gyártó közül választ majd partnert magának, netbook készülékeiben pedig az VIA, illetve az AMD hasonló fejlesztésit használhatja fel.
A ChangeWave Research október 23. és november 3. között több mint 3000 potenciális vásárló megkérdezésével igyekezett előrejelezni a várható trendet. Kiderült, hogy az érdeklődők mintegy kétharmada az Apple és a Dell noteszgépei között válogatna legszívesebben, ami jól jelzi a két cég elismertségét és termékeik népszerűségét. A piacon azonban visszaesés várható, idén jóval kevesebben terveznek több költeni a szokásosnál.
Az eloszlás meglehetősen egyenlő a két gyártó között, hiszen a megkérdezettek egyharmada az Apple, további egyharmada pedig a Dell termékeit választja majd a szaküzletekben és online boltokban. Érdemes megjegyezni azonban, hogy a megszokottnál kevesebben terveznek nagyobb költést az ünnepek közeledtével, aminek egyértelműen a jelenleg zajló válság az elsődleges oka. Mindössze 8 százalék nyilatkozott úgy, hogy az elkövetkező 90 napon belül új laptopot szándékozik beszerezni, míg tavaly 11 százalék feletti eredményt mértek - alig 6 százalék tervezi asztali számítógép vásárlását, míg egy évvel ezelőtt ugyanez az adat 8 százalék volt.
A Dell egyébként a napokban cáfolta azon korábbi híreszteléseket, miszerint karácsonyra saját MP3-lejátszót dobna piacra. A vállalati blogban közölt bejegyzés szerint a Zing cég tavalyi felvásárlása nem eredményezi majd egy ilyen hordozható készülék megjelenését, ehelyett továbbra is a szoftveres (online) platform fejlesztésére koncentrálnak majd. Emellett persze frissítik a mobil és az asztali kínálatot, legyen szó a Studio, az XPS, vagy akár az Inspiron vonalról.
Az Acer a maga részéről jövőre 12-13 millió értékesített Aspire One készülékre számít, ehhez azonban valószínűleg az is kell majd, hogy az Intel Atom chipek mellett egyéb fejlesztésekre is támaszkodjanak, tekintettel előbbi szűkös utánpótlására. A cég három gyártó közül választ majd partnert magának, netbook készülékeiben pedig az VIA, illetve az AMD hasonló fejlesztésit használhatja fel.