SG.hu
Európa legértékesebb márkája a Nokia
Az Európai Márkaintézet Bécsben bemutatta a NOVOMATIC AG és a Raiffeisen által elkészített ez évi európai márkaértékelési tanulmányt, a eurobrand2008 -at. Európa legértékesebb márkája a Nokia, 38,283 milliárd euróval.
A felmérés során 24 ország 16 iparágának több mint 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg értékük szempontjából. Európa legértékesebb cégmárkáinak és egyedi márkáinak rangsora az alábbi:
1. Nokia (EUR 38,283 milliárd),
2. LVMH (EUR 34,907 milliárd),
3. Vodafone (EUR 24,128 milliárd),
4. Telefonica (EUR 22,550 milliárd),
5. Unilever (EUR 21,638 milliárd),
6. Mercedes-Benz (EUR 21,359 milliárd),
7. BMW (EUR 20,061 milliárd),
8. RBS (EUR 19,135 milliárd)
9. France Telecom (EUR 19,123 milliárd),
10. Deutsche Bank (EUR 18,172 milliárd).
Gerhard Hrebicek, a bécsi székhelyű Európai Márkaintézet ügyvezető igazgatója szerint jelentős a kelet-nyugati osztódás az európai márkatérképen. A 10 legértékesebb németországi, nagy-britanniai és franciaországi cégmárka együtt 46 százalékát teszi ki a 24 ország összes vizsgált cégmárkája összértékének. További 44 százalékot tesz ki Olaszország, Spanyolország, Svájc, Hollandia, Finnország, Svédország és Ausztria összes cégmárkaértéke. Az EU-tagországokat nemzetközi márkacégek uralják, a nemzeti márkák gyengén képviseltek. Ez alól kivétel például az OTP Bank, a Beeline vagy a Gorenje.
Németország Európa legnagyobb márkaközpontja, hét iparági vezető cége van. Európa 50 legértékesebb márkacége közül 15 német, különösen az autó-világmárkák. Az értékes márkák gyarapítják a nemzetgazdaság vagyonát, serkentik a gazdasági növekedést, a foglalkoztatottság bővülését, elősegítik a nemzetgazdaságok markáns jellegének kialakulását. A 10 legértékesebb márka és a GDP arányát tekintve a legértékesebb ország Finnország 37,3 százalékkal, második Svájc 26,6 százalékkal. Ausztria a maga 9,4 százalékával éppen az európai átlag fölött áll. A rangsor alján Románia 0,05, Bulgária 0,48 és Oroszország 1,26 százalékkal szerepel. Oroszország arányszáma valamelyest javult az előző évhez képest.
A felmérés során 24 ország 16 iparágának több mint 3000 kereskedelmi márkáját vizsgálták meg értékük szempontjából. Európa legértékesebb cégmárkáinak és egyedi márkáinak rangsora az alábbi:
1. Nokia (EUR 38,283 milliárd),
2. LVMH (EUR 34,907 milliárd),
3. Vodafone (EUR 24,128 milliárd),
4. Telefonica (EUR 22,550 milliárd),
5. Unilever (EUR 21,638 milliárd),
6. Mercedes-Benz (EUR 21,359 milliárd),
7. BMW (EUR 20,061 milliárd),
8. RBS (EUR 19,135 milliárd)
9. France Telecom (EUR 19,123 milliárd),
10. Deutsche Bank (EUR 18,172 milliárd).
Gerhard Hrebicek, a bécsi székhelyű Európai Márkaintézet ügyvezető igazgatója szerint jelentős a kelet-nyugati osztódás az európai márkatérképen. A 10 legértékesebb németországi, nagy-britanniai és franciaországi cégmárka együtt 46 százalékát teszi ki a 24 ország összes vizsgált cégmárkája összértékének. További 44 százalékot tesz ki Olaszország, Spanyolország, Svájc, Hollandia, Finnország, Svédország és Ausztria összes cégmárkaértéke. Az EU-tagországokat nemzetközi márkacégek uralják, a nemzeti márkák gyengén képviseltek. Ez alól kivétel például az OTP Bank, a Beeline vagy a Gorenje.
Németország Európa legnagyobb márkaközpontja, hét iparági vezető cége van. Európa 50 legértékesebb márkacége közül 15 német, különösen az autó-világmárkák. Az értékes márkák gyarapítják a nemzetgazdaság vagyonát, serkentik a gazdasági növekedést, a foglalkoztatottság bővülését, elősegítik a nemzetgazdaságok markáns jellegének kialakulását. A 10 legértékesebb márka és a GDP arányát tekintve a legértékesebb ország Finnország 37,3 százalékkal, második Svájc 26,6 százalékkal. Ausztria a maga 9,4 százalékával éppen az európai átlag fölött áll. A rangsor alján Románia 0,05, Bulgária 0,48 és Oroszország 1,26 százalékkal szerepel. Oroszország arányszáma valamelyest javult az előző évhez képest.