Napi Online
Európában dübörög az online-reklám-ipar
Még az Egyesült Államokban mért tempónál is gyorsabban, 40 százalékkal, 11,2 milliárd euróra nőtt tavaly az európai internetes hirdetési piac értéke - derül ki az Interactive Advertising Bureau Europe adataiból.
Az USA-ban 26 százalékkal, 14,5 milliárd euróra bővült a piac. Új portálok, új hirdetők, új hirdetési formátumok jelentek meg a színen, az utóbbin belül kiugróan megnőtt a videoreklámok népszerűsége. A fogyasztási javak gyártói és a kiskereskedelmi cégek egyre lelkesebben nyomulnak, de a legnagyobb online-reklámozók még mindig a bankok, az autógyártók, az utazási ügynökségek és a távközlési társaságok. Az egyre pontosabban célzott hirdetések is növelték a vállalatok érdeklődését az internet iránt: üzeneteik 30-35 százalékát ilyen technológiák segítségével igyekeztek eljuttatni a megfelelő felhasználóhoz a megfelelő időben.
Norvégiában 2007-ben átlagosan 133 eurót fordítottak minden egyes internetfelhasználóra - idézi az IAB Europe és a PricewaterhouseCoopers közös jelentését a Financial Times. A második helyen 121 euróval Nagy-Britannia, a harmadikon 110-zel Dánia áll. Az európai átlag 81 euró, míg az amerikai 92 euró. Nagy-Britannia szerezte meg az európai online-hirdetési piac 34,2 százalékát, Németország részesedése 22,3, Franciaországé 8,9 százalék.
Az USA-ban 26 százalékkal, 14,5 milliárd euróra bővült a piac. Új portálok, új hirdetők, új hirdetési formátumok jelentek meg a színen, az utóbbin belül kiugróan megnőtt a videoreklámok népszerűsége. A fogyasztási javak gyártói és a kiskereskedelmi cégek egyre lelkesebben nyomulnak, de a legnagyobb online-reklámozók még mindig a bankok, az autógyártók, az utazási ügynökségek és a távközlési társaságok. Az egyre pontosabban célzott hirdetések is növelték a vállalatok érdeklődését az internet iránt: üzeneteik 30-35 százalékát ilyen technológiák segítségével igyekeztek eljuttatni a megfelelő felhasználóhoz a megfelelő időben.
Norvégiában 2007-ben átlagosan 133 eurót fordítottak minden egyes internetfelhasználóra - idézi az IAB Europe és a PricewaterhouseCoopers közös jelentését a Financial Times. A második helyen 121 euróval Nagy-Britannia, a harmadikon 110-zel Dánia áll. Az európai átlag 81 euró, míg az amerikai 92 euró. Nagy-Britannia szerezte meg az európai online-hirdetési piac 34,2 százalékát, Németország részesedése 22,3, Franciaországé 8,9 százalék.