MTI
Amerikában csökkentek a mobiltelefon-eladások
Évek óta első ízben csökkentek a mobiltelefon-eladások az Egyesült Államokban az első negyedévben.
Elemzők szerint az amerikai gazdaság lassulása elérte a mobiltelefon-piacot, bár a statisztikák szerint a forgalom elsősorban a szegényebb és közepes jövedelmű vásárlók körében esett vissza. A mobiltelefon-piac felső szegmensében - a teljes billentyűzettel ellátott készülékek terén, amelyek alkalmasak elektronikus levelezésre, zeneletöltésre és videonézésre is - folytatódott a növekedés. Az összesített eladási adatok romlása mellett mérséklődik a mobiltelefonos előfizetések növekedése is, ami annak a jele, hogy az amerikai piac telítődik. A népesség 83 százalékának már van mobilkészüléke. Az előfizetői kör bővülésének üteme fél évvel ezelőtt kezdett gyengülni, szakértők szerint a folyamat folytatódik.
A forgalom csökkenése - amely a kisebb pénzűek körében volt a legnagyobb arányú - elsősorban a piacvezető Motorolát sújtotta, amely 39 százalékos csökkenést könyvelt le. A termékeit más országokban is forgalmazó gyártó főleg Amerikában veszített piacából, hiszen a tengerentúlon értékesíti telefonjainak a felét. Az igényesebb és intelligensebb készülékek iránti kereslet nem látszik apadni, s ez olyan vállalatoknak kedvezett, mint a Samsung, az LG, a Blackberryt gyártó Research in Motion, valamint a iPhone-t előállító Apple. A Motorola március végén 25 százalékos piaci részesedéssel bírt, míg két éve még 34 százalékkal. Ezzel párhuzamosan a koreai Samsung 15-ről 22 százalékra, az LG pedig 16-ról 21 százalékra erősítette pozícióját.
Elemzők szerint az amerikai gazdaság lassulása elérte a mobiltelefon-piacot, bár a statisztikák szerint a forgalom elsősorban a szegényebb és közepes jövedelmű vásárlók körében esett vissza. A mobiltelefon-piac felső szegmensében - a teljes billentyűzettel ellátott készülékek terén, amelyek alkalmasak elektronikus levelezésre, zeneletöltésre és videonézésre is - folytatódott a növekedés. Az összesített eladási adatok romlása mellett mérséklődik a mobiltelefonos előfizetések növekedése is, ami annak a jele, hogy az amerikai piac telítődik. A népesség 83 százalékának már van mobilkészüléke. Az előfizetői kör bővülésének üteme fél évvel ezelőtt kezdett gyengülni, szakértők szerint a folyamat folytatódik.
A forgalom csökkenése - amely a kisebb pénzűek körében volt a legnagyobb arányú - elsősorban a piacvezető Motorolát sújtotta, amely 39 százalékos csökkenést könyvelt le. A termékeit más országokban is forgalmazó gyártó főleg Amerikában veszített piacából, hiszen a tengerentúlon értékesíti telefonjainak a felét. Az igényesebb és intelligensebb készülékek iránti kereslet nem látszik apadni, s ez olyan vállalatoknak kedvezett, mint a Samsung, az LG, a Blackberryt gyártó Research in Motion, valamint a iPhone-t előállító Apple. A Motorola március végén 25 százalékos piaci részesedéssel bírt, míg két éve még 34 százalékkal. Ezzel párhuzamosan a koreai Samsung 15-ről 22 százalékra, az LG pedig 16-ról 21 százalékra erősítette pozícióját.