Napi Online
Édes-savanyú eredmények a Sonytól
A jó és a kevésbé biztató hírek tökéletes keverékét tartalmazó gyorsjelentést nyújtott át a befektetőknek és az elemzőknek a Sony, a világ második legnagyobb fogyasztói elektronikai gyártója.
A március 31-én zárult üzleti év nettó nyeresége 369,4 milliárd jen (3,5 milliárd dollár) lett, ami majdnem háromszorosa az előző évinek, ám ehhez egyszeri tételek is hozzájárultak: a cég eladta több ingatlanát, chipgyártó részlegét, illetve pénzügyi ágazata részvényeinek egy részét. A negyedik üzleti negyedévben veszteséges volt a Sony: elsősorban a pénzügyi szolgáltatásoknál jelentkező 30 milliárd jen hiány miatt 4,7 milliárd jen üzemi veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. (2007. január-márciusban még 113 milliárd jen volt az üzemi veszteség.) A társaság a 2008/2009-es üzleti évben 290 milliárd jen nettó nyereséggel számol, ami 22 százalékkal elmarad az ideitől, de osztalékát duplájára, részvényenként 50 jenre akarja emelni 2007/2008-hoz képest. Az árbevétel egy százalékkal, 9 ezer milliárd jenre kúszhat fel a folyó üzleti évben.
A tavalyit jóval meghaladó idei profit a lapos tévék és a digitális fényképezőgépek bővülő értékesítésének is köszönhető, továbbá annak, hogy sikerült csökkenteni a PlayStation 3 konzolon elszenvedett veszteséget. A társaság idén 17 millió LCD-tévét akar eladni, szemben a tavalyi 10,6 millióval, e terméket ugyanis a visszaeső fogyasztás ellenére keresik a vevők. Szakértők szerint a Sony tevékenységei túl szerteágazók, és nem világos, hogy mire akar igazán koncentrálni a társaság vezetése.
A március 31-én zárult üzleti év nettó nyeresége 369,4 milliárd jen (3,5 milliárd dollár) lett, ami majdnem háromszorosa az előző évinek, ám ehhez egyszeri tételek is hozzájárultak: a cég eladta több ingatlanát, chipgyártó részlegét, illetve pénzügyi ágazata részvényeinek egy részét. A negyedik üzleti negyedévben veszteséges volt a Sony: elsősorban a pénzügyi szolgáltatásoknál jelentkező 30 milliárd jen hiány miatt 4,7 milliárd jen üzemi veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. (2007. január-márciusban még 113 milliárd jen volt az üzemi veszteség.) A társaság a 2008/2009-es üzleti évben 290 milliárd jen nettó nyereséggel számol, ami 22 százalékkal elmarad az ideitől, de osztalékát duplájára, részvényenként 50 jenre akarja emelni 2007/2008-hoz képest. Az árbevétel egy százalékkal, 9 ezer milliárd jenre kúszhat fel a folyó üzleti évben.
A tavalyit jóval meghaladó idei profit a lapos tévék és a digitális fényképezőgépek bővülő értékesítésének is köszönhető, továbbá annak, hogy sikerült csökkenteni a PlayStation 3 konzolon elszenvedett veszteséget. A társaság idén 17 millió LCD-tévét akar eladni, szemben a tavalyi 10,6 millióval, e terméket ugyanis a visszaeső fogyasztás ellenére keresik a vevők. Szakértők szerint a Sony tevékenységei túl szerteágazók, és nem világos, hogy mire akar igazán koncentrálni a társaság vezetése.