SG.hu

8,5% a keresőhirdetés hazai részesedése

Az Arcus Search és a Klikkmánia ‐ a magyar keresőhirdetési piac két meghatározó ügynöksége közzétette 2007‐re vonatkozó adatait a tavaly 1,2 milliárd forintos keresőhirdetési piacról.

A hazai keresőhirdetési piac méretéről azért nehéz egyértelmű képet kapnunk, mert a két legnagyobb (a piac legalább 90%-át lefedő) keresőhirdetési rendszer üzleti érdekre hivatkozva nem teszi közzé számait, ezért mind az ETARGET, mind a Google AdWords hivatalos költési adatok titkosak. Az Arcus Search és a Klikkmánia - a két kifejezetten keresőmarketingre szakosodott ügynökség - elsőként szövetkezett arra, hogy ellássa szektor szintű becslésen alapuló információval az online marketing szakmát - így betöltse azt az űrt, amelyet a keresőhirdetési rendszerek hagynak.


Mivel 2008 áprilisában nyilvánosságra került az MRSZ 2007-es reklámtorta kalkulációja, így megbízhatóan állítható, hogy tavaly 8,5%-os részesedése volt a keresőhirdetésnek az online költésekből. "Bár a tavalyi évben már egyértelművé vált az online marketing szakma számára, hogy a keresőhirdetés terjedése, - megismételve a pár évvel korábbi amerikai és európai trendeket - robbanásszerű, mégis csak az utolsó negyedévben kezdtek a nagyobb online ügynökségek erősebb aktivitásba a keresőmarketing területén." - nyilatkozta Fazakas László, az Arcus Search divízióvezetője. "A keresőhirdetés hiába lépte át tavaly a lélektani 1 milliárdos határt, a hivatalos marketingköltési indexek közül eddig egyedül az MRSZ kezeli külön szektorként a keresőhirdetést." - tette hozzá Fazakas.

“A hazai keresőhirdetési rendszerek piaca kétpólusú. A globális óriás (Google) egy regionális szereplővel (ETARGET) küzd a hirdetők kegyeiért. Számításaink szerint Magyarországon a Google AdWords piaci részesedése 61,8%. Az ETARGET 2007-ben a hirdetési költések több mint harmadáért felelt. A környező országokban nagyságrendekkel több hirdetési rendszer kínál hasonló keresőhirdetési felületeket. Az ETARGET Magyarországon azonban olyan kizárólagos tartalmi partnermegállapodásokkal rendelkezik, amelyek biztosítják a szöveges hirdetéseik számára a releváns kontextust." - nyilatkozta Sziebig Péter, a Klikkmánia vezetője.


A Pénzügyi és a Kereskedelmi szektor fej-fej mellett voltak a legnagyobb költők 2007-ben a keresőhirdetési rendszerekben. A dobogó harmadik fokán az ingatlan szektor található, amely szintén régóta használja az internetes megjelenési formákat, így nem meglepő, hogy a keresőkben is erőteljesen látható. A keresőhirdetések piacán különösen erős az aggregátor online ingatlanportálok jelenléte. Nagy potenciált jelent az ingatlan szektor számára, hogy számos ingatlannal kapcsolatos magyar nyelvű weboldal létezik, amelyeken a tartalomhoz illeszkedő szöveges hirdetéseket tudnak elhelyezni a hirdetők.


Az Arcus Search és a Klikkmánia saját, kiterjedt ügyfélköre alapján a tavaly érvényes átkattintási árakról is készített felmérést. Ezek alapján a következő megállapításokat tették: tavaly az átlagos átkattintás árak 38-55 forint között mozogtak, amelyekből kiugró a vezető szektorok (pénzügyi, kereskedelmi és ingatlan) kattintási ára - itt akár a 200 forintos átkattintási ár is előfordult.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!