Gyurkity Péter
Nem bízunk az internetes adatmegőrzésben
Amerikai-kanadai felmérés világított rá a sokak számára nyilvánvaló tényre, miszerint a legtöbben ódzkodnak az adatokat megőrző internetes oldalaktól. A szakértők további kedvezményekkel biztosítanák az internetezők bizalmát.
A Harris Interactive egészen pontosan 2513 amerikai állampolgárt kérdezett meg a tengerentúlon az adatainkat megőrző és eltároló, azokat a célzott hirdetésekhez felhasználó internetes oldalakról. Kiderült, hogy a megkérdezettek többsége óvakodik az ilyen és hasonló szolgáltatásoktól, mivel tart az adatvesztéstől, azok illetéktelen felhasználásától, illetve általában véve az ismeretlentől.
"Van valami ijesztő ezekben a megoldásokban, amivel az emberek jó része nem tud és nem is akar szembenézni" - magyarázta Michelle Warren, a kanadai London városában székelő Info-Tech Research szakértője. A válaszadók 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem kedveli az adatokat megőrző szolgáltatásokat, vagyis nem szimpatizál a személyre szabott hirdetésekkel operáló rendszerekkel sem. Ezt a kérdezők úgy értékelik, hogy abban a pillanatban, ahogy az internetezők számára nyilvánvalóvá válik a tény, miszerint elegendő adatot szolgáltattak magukról a célzott hirdetések megjelenítéséhez, a web jelentette kényelmet felváltja a félelem.
Megoldást jelenthet a szolgáltatók, internetes oldalak által nyújtott további kedvezmények megjelenése, amelyek a bizalom megerősítését szolgálnák. Az elgondolás szerint az adatvesztéstől tartó felhasználókat azzal nyugtatnák meg, hogy kedvezményes áron kapnának például film- és zenei tartalmakat, illetve elektronikai termékeket. A célterület igen széles spektrumú, a lényeg, hogy valamilyen további szolgáltatással mérsékeljék a túlságosan óvatosnak mutatkozó internetezők félelmeit, tartózkodását.
Nem meglepő, hogy a fiatalabb korosztály jóval kevésbé tart az adatvesztéstől, ennél érdekesebb, hogy a felmérés szerint a szigorú biztonsági intézkedések esetleges bevezetése és betartása (mind a portál, mind pedig a felhasználó oldaláról) alig csökkentené a platformmal kapcsolatos ellenérzéseket.
A Harris Interactive egészen pontosan 2513 amerikai állampolgárt kérdezett meg a tengerentúlon az adatainkat megőrző és eltároló, azokat a célzott hirdetésekhez felhasználó internetes oldalakról. Kiderült, hogy a megkérdezettek többsége óvakodik az ilyen és hasonló szolgáltatásoktól, mivel tart az adatvesztéstől, azok illetéktelen felhasználásától, illetve általában véve az ismeretlentől.
"Van valami ijesztő ezekben a megoldásokban, amivel az emberek jó része nem tud és nem is akar szembenézni" - magyarázta Michelle Warren, a kanadai London városában székelő Info-Tech Research szakértője. A válaszadók 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem kedveli az adatokat megőrző szolgáltatásokat, vagyis nem szimpatizál a személyre szabott hirdetésekkel operáló rendszerekkel sem. Ezt a kérdezők úgy értékelik, hogy abban a pillanatban, ahogy az internetezők számára nyilvánvalóvá válik a tény, miszerint elegendő adatot szolgáltattak magukról a célzott hirdetések megjelenítéséhez, a web jelentette kényelmet felváltja a félelem.
Megoldást jelenthet a szolgáltatók, internetes oldalak által nyújtott további kedvezmények megjelenése, amelyek a bizalom megerősítését szolgálnák. Az elgondolás szerint az adatvesztéstől tartó felhasználókat azzal nyugtatnák meg, hogy kedvezményes áron kapnának például film- és zenei tartalmakat, illetve elektronikai termékeket. A célterület igen széles spektrumú, a lényeg, hogy valamilyen további szolgáltatással mérsékeljék a túlságosan óvatosnak mutatkozó internetezők félelmeit, tartózkodását.
Nem meglepő, hogy a fiatalabb korosztály jóval kevésbé tart az adatvesztéstől, ennél érdekesebb, hogy a felmérés szerint a szigorú biztonsági intézkedések esetleges bevezetése és betartása (mind a portál, mind pedig a felhasználó oldaláról) alig csökkentené a platformmal kapcsolatos ellenérzéseket.