Gyurkity Péter

Nem bízunk az internetes adatmegőrzésben

Amerikai-kanadai felmérés világított rá a sokak számára nyilvánvaló tényre, miszerint a legtöbben ódzkodnak az adatokat megőrző internetes oldalaktól. A szakértők további kedvezményekkel biztosítanák az internetezők bizalmát.

A Harris Interactive egészen pontosan 2513 amerikai állampolgárt kérdezett meg a tengerentúlon az adatainkat megőrző és eltároló, azokat a célzott hirdetésekhez felhasználó internetes oldalakról. Kiderült, hogy a megkérdezettek többsége óvakodik az ilyen és hasonló szolgáltatásoktól, mivel tart az adatvesztéstől, azok illetéktelen felhasználásától, illetve általában véve az ismeretlentől.

"Van valami ijesztő ezekben a megoldásokban, amivel az emberek jó része nem tud és nem is akar szembenézni" - magyarázta Michelle Warren, a kanadai London városában székelő Info-Tech Research szakértője. A válaszadók 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem kedveli az adatokat megőrző szolgáltatásokat, vagyis nem szimpatizál a személyre szabott hirdetésekkel operáló rendszerekkel sem. Ezt a kérdezők úgy értékelik, hogy abban a pillanatban, ahogy az internetezők számára nyilvánvalóvá válik a tény, miszerint elegendő adatot szolgáltattak magukról a célzott hirdetések megjelenítéséhez, a web jelentette kényelmet felváltja a félelem.

Megoldást jelenthet a szolgáltatók, internetes oldalak által nyújtott további kedvezmények megjelenése, amelyek a bizalom megerősítését szolgálnák. Az elgondolás szerint az adatvesztéstől tartó felhasználókat azzal nyugtatnák meg, hogy kedvezményes áron kapnának például film- és zenei tartalmakat, illetve elektronikai termékeket. A célterület igen széles spektrumú, a lényeg, hogy valamilyen további szolgáltatással mérsékeljék a túlságosan óvatosnak mutatkozó internetezők félelmeit, tartózkodását.

Nem meglepő, hogy a fiatalabb korosztály jóval kevésbé tart az adatvesztéstől, ennél érdekesebb, hogy a felmérés szerint a szigorú biztonsági intézkedések esetleges bevezetése és betartása (mind a portál, mind pedig a felhasználó oldaláról) alig csökkentené a platformmal kapcsolatos ellenérzéseket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csaba42 #7
    "..., esetleg milyen pervezióid vannak."
    Na, ezen rendesen beröhögtem. XD
  • bakagaijin #6
    Naja, csakhogy furán fog kinézni pl. ha a gmail-es leveleid Kamu Jóska feladóval mennek ki :). Az hogy helyileg hol vagy az IP-ből elég jól lejön (pl. hogy melyik cégnél dolgozol), a google Earth kereséseidből lejön hová utazol, mi érdekel. A kereséseidből szépen kijön mi érdekel, mit akarsz vásárolni, esetleg milyen pervezióid vannak. Plusz ismerettségi kör (Orkut), képek (bizonyos esetben GPS kordinátákkal, de a kamera-márka mindenképp), blog, dokumentumok. Mi kell még? Ja, és ez csak a Google volt :). Ott a másik nagy: ebay-skype-paypal (hol laksz (pontos lakcím), kit hívsz hol, mit veszel, mennyi zséd van és hol) konglomerátum. De MS és Yahoo is kapaszkodik.
  • arrakistor #5
    pfff én sem értem mit kell ennyire túlparázni ezt a dolgot, beírod névnek hogy kamu jóska oszt csókolom ... mér mi lesz ha nem a rendes nevedet írod be ? eldádáznak a rendőrbácsik vagy mi???
  • nickwearby #4
  • Gerygrey #3
    Én csak azt nem értem, hogy a a személyre szabott hirdetés miért ekkora mumus, mit kell parázni tőle? Nem klikkelsz rá, oszt' jónapot.
  • jbworld #2
    Ennek semmi köze az internethez. Ha odajön az utcán hozzád egy vadidegen, és megkérdi a neved és telefonszámod, hülye leszel neki megadni. Persze a reklámcégeknek jó lenne az ha mindenki azonnal megadna minden személyes adatot, meg hogy milyen reklámokra fog ráklikkelni, de ez rajtunk nem segít. Az ember vigyáz arra ami az övé - ez természetes.
  • Vorpal #1
    Ezt senki sem mondja komolyan, hogy el kéne hinnem, hogy az adataim biztonságban vannak egy olyan helyen amit minden nagyobb autoritás kénye kedvére böngészhet.

    A párnámba varrva biztonságban van - a Tcom szerverén meg nem.