SG.hu

HP: idén felpöröghet a magyar IT piac

Bár a tavalyi évre jellemző visszafogott beruházási kedv várhatóan idén sem élénkül jelentősen, a HP szerint az új piaci tendenciák felrázhatják a magyar IT szektort. Erről árulkodnak a cég első negyedéves pénzügyi eredményei is.

A HP Magyarország árbevétele az előző negyedévhez képest 28 százalékkal, az előző év azonos időszakához képest pedig 19 százalékkal nőtt. Ezzel az eredménnyel a HP a legtöbb szegmensben gyorsabb növekedett a piaci átlagnál. A növekedés hajtóereje nem elsősorban a beruházási kedv növekedése. Bár a költségek csökkentése a hazai vállalatok és magánszemélyek számára továbbra is a legfontosabb hajtóerő maradt, izgalmas, a magyar IT piac felnőtté válását mutató trend figyelhető meg. A vásárlók egyre nagyobb hányada nem a legolcsóbb, hanem a legalacsonyabb összköltséggel üzemeltethető megoldásokat keresi.

Egyre többen felismerik, hogy a minőségi, megbízható és kevesebb energiát fogyasztó gépek összességében kedvezőbbek, mint a túlságosan olcsó termékek. A trend különösen jól megfigyelhető a személyi számítógépek piacán, de igaz a szerver és adattárolási megoldásokra vagy a nyomtatási eszközökre is. "Érdeklődéssel figyeljük a magyar IT piac konszolidációját - értékelte a trendet Hegedüs Gábor, a HP Magyarország ügyvezető igazgatója. "Néhány éves késéssel ugyan, de hozzánk is megérkezett az Amerikára és Nyugat-Európára jellemző, ár/érték arányban és üzemeltetési összköltségben gondolkodó üzleti szemlélet."

Továbbra is erős költségcsökkentési trend az IT outsourcing. "Az informatika kiszervezése bizalmi viszonyt feltételez. Nem a polcról levehető, dobozos termékről van szó, hanem folyamatos párbeszédről, valódi, testre szabott tanácsadásról. Számos vállalat felismerte már az outsourcingban rejlő lehetőségeket, és a szegmensben idén is jelentős növekedési potenciált látok" - mondta el Hegedüs.

A személyi számítógépek piacán az első negyedéves jó eredményhez hozzájárult, hogy a tapasztalatok alapján mind az intézményi, mind az egyéni vásárlók kezdik felfedezni és értékeli a márkás gépek által jelentett minőséget és többletszolgáltatásokat. Ennek megfelelően a HP részesedése elsősorban az összeszerelt asztali számítógépek kárára nőtt. A professzionális munkaállomások jóval szűkebb, ám rendkívül igényes piacán a HP 70 százalék feletti piaci részesedésével szinte egyeduralkodónak tekinthető Magyarországon. A vállalati ügyfelek kiszolgálását a cég egyedülálló blade PC-ivel és blade munkaállomásaival kívánja tovább javítani.

A konszolidáció elkezdődött a hordozható számítógépek piacán is. "Megfordulni látszik az elmúlt években jellemző trend - mondta el Molnár Imre, a HP Személyi Számítógépek üzletág igazgatója. "A kereslet a megkérdőjelezhető minőségű és felszereltségű, ám kétségtelenül nagyon olcsó notebookok felől érezhetően elmozdul a minőségi termékek felé. Ennek köszönhető, hogy a HP nem csak érték, de darabszám szerinti eladásban is gyorsabban növelte eladásait a piaci átlagnál." A HP, mely Magyarországon az üzleti szektorban hagyományosan rendkívül erős pozíciókkal rendelkezik, idén nyitni kíván az otthoni felhasználók felé is. A stratégia jegyében nyáron már hazánkban is kapható lesz a cég elsősorban játékra és szórakozásra tervezett Pavilion termékcsaládja.

A Technológiai Szolgáltatások üzletág piacát különösen érzékenyen érintette a nagyvállalati és intézményi IT befektetések visszafogása. 2007-ben a piaci szereplők a szokásosnál jóval kevesebb nagy projektért versenyezhettek. A HP Magyarország - mindenekelőtt stabil meglévő ügyfélkörére építve - a kedvezőtlen üzleti környezet ellenére is átlag feletti növekedést ért el. Az iparági szabvány szerverek (ISS) piacon a vállalat megőrizte meghatározó, 40 százalék feletti részesedését, a kritikus üzleti alkalmazásokat kiszolgáló (BCS) szerverek piacán is tovább erősödött, és dinamikusan nőtt a cég tárolási és szoftvermegoldásokból származó bevétele is. A HP saját fejlesztéseinek és akvizícióinak köszönhetően egyre több rendszerintegrációs és projekt portfolió menedzsment megoldást kínál nagyvállalati ügyfeleinek.

"A magyar piac a magas hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások, így a szoftverek terén is néhány éves késéssel követi az amerikai és nyugat-európai trendeket - mondta el Hegedüs Gábor, a HP Magyarország ügyvezető igazgatója, az üzletág vezetője. "A 2007-es adatok azonban arról árulkodnak, hogy egyre kisebb a lemaradásunk. Fogalmazhatunk úgy is, hogy a magyar IT piac felnőtt." A tárolási rendszerek piacán idáig hagyományosan a közszféra, az ipari és pénzügyi szektor, valamint a telekommunikációs szolgáltatók számítottak a legnagyobb ügyfeleknek. A digitális műsorszórásra való átállással azonban új, jelentős piacot nyílik meg.

"A digitális átállás nem csak a televíziózásban, hanem az adattárolási rendszerek szegmensében is áttörést hozhat. A 2008-as újdonságaink jelentős része valamilyen formában kapcsolódik a digitális átálláshoz, legyen szó műsorszórásról, szerkesztésről, vagy adattárolásról. A HP a médiavállalatok számára testre szabott megoldásokkal rendelkezik, mi biztosítjuk többek között a BBC IT infrastruktúráját is. Meggyőződésem, hogy szolgáltatásainkra a magyar piacon is lesz igény" - tette hozzá Hegedüs. Képalkotási és Nyomtatási üzletág

A HP - többek között a közelmúlt akvizícióit kihasználva - jelentős növekedési lehetőséget lát a professzionális grafikai alkalmazások kiszolgálásában, így a nagyformátumú és digitális nyomtatásban, de meg kívánja őrizni meghatározó pozícióját az hagyományos üzleti piacon is mind a termékek, mind a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatások területén. "Egy-egy nagyvállalat akár több száz nyomtatóval rendelkezik. Ekkora méretnél már kulcskérdés a gazdaságos és biztonságos üzemeltetés - mondta el Czinege László üzletág-igazgató. "A HP azon kevés cégek egyike, melyek nem csak hardvert szállítanak, de a szükséges tanácsadói tapasztalatot is képesek az ügyfél rendelkezésére bocsátani - legyen szó költségoptimalizálásról a nyomtatóflotta cseréjénél, vagy a biztonsági felügyelet, a hozzáférési jogok rendszerének kialakításáról."

A lakossági szegmensben tintasugaras nyomtatóknál a HP tovább növelte részesedését, így már a piac felét birtokolja. A kellékanyag értékesítés növekedése arról tanúskodik, hogy a piac rendkívül pozitívan fogadta a cég új, színkóddal ellátott tintapatron portfolióját. A HP az egyéni vásárlókat egyre több csatornán szólítja meg. Három hónap alatt 30 Media Markt üzletben állított fel fotókioszkot, ahol a vásárlók memóriakártyáról vagy más adathordozóról könnyedén, önállóan készíthetnek professzionális minőségű fotónyomatokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!