SG.hu
Elégedett a 2007-es évvel a HP
A HP Magyarországon és világszinten egyaránt komoly eredményeket ért el a 2007-es pénzügyi évben. A globális eredmények közzétételét követően a vállalat a mai napon a helyi eredményeket is ismertette.
A HP Magyarország összforgalmát tekintve az előző évhez képest a piac növekedését meghaladó mértékű, 10 százalékos növekedést ért el. Az összforgalmat tekintve a Képalkotás és Nyomtatás üzletág (IPG) továbbra is jelentős, 27 százalékos részesedéssel bír. A kiváló globális eredményeket elérő Személyi Számítógépek üzletág (PSG) itthon is jól teljesített és 20 százalékát, míg a Technológiai Szolgáltatások üzletág (TSG) 53 százalékát tette ki az éves forgalomnak. Az október 31-én véget ért negyedik pénzügyi negyedévben a HP 28,3 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 15 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi értéknél. A teljes 2007-es pénzügyi évben a HP forgalma 14 százalékkal 104,3 milliárd dollárra emelkedett, az árfolyamhatás kiszűrésével a növekedés 10 százalékos volt.
Összességében Magyarországon is növekedett a HP bevétele. Mind a hazai, mind pedig a globális eredmények túlteljesítették az elemzői várakozásokat és jövőre ennél is magasabb számok és átlagon felüli növekedés várható. "Nagyon örülök az eredményeknek, és bízom benne, hogy erőfeszítéseink nyomán sikerül tovább javítanunk teljesítményünkön. Jövőre az a célunk, hogy növeljük részesedésünket a Top 200 cégeknél elsősorban TSG és IPG szegmensben, míg az otthoni fogyasztók felé PSG termékekkel szeretnénk nyitni. A kis és közepes vállalkozások hatékonyabb kiszolgálását pedig új partnerprogramokkal és fejlesztésekkel kívánjuk segíteni." - mondta Hegedüs Gábor, a HP Magyarország ügyvezető igazgatója.
A HP Szoftverüzletág 7 százalékos részesedéssel zárt Magyarországon, amely kétszerese a globális teljesítménynek. Az év legfontosabb bejelentése az Opsware szoftvercég megvásárlása volt, amely a szoftverportfolión belül az adatközpont automatizáció területén bővítette a HP képességeit. Az SPI Dynamics szoftvereinek integrálásával pedig a HP az ágazat legátfogóbb kínálatát alakította ki alkalmazás minőségbiztosítási szoftverekből. A HP Szolgáltatások idén 63 százalékos arányt tett ki a termékek közötti megoszlás tükrében, amelynek fő húzóereje idén a szerviz és a rendszerintegráció volt.
Idén a vállalat az új irodai tintasugaras termékeivel jelentős sikereket ért el, és a továbbiakban is fontos szerepet szán a lézer nyomtatóknál alacsonyabb beszerzési árú, alacsonyabb költséggel nyomtató eszközöknek. Az eladott nyomtatók száma 5 százalékkal nőtt. A növekedés motorját elsősorban az üzleti többfunkciós berendezések adták, amelyek eladásai 26 százalékkal emelkedtek. A HP a lézer többfunkciós eszközök területének meghatározó szereplője volt, ebben az évben először sikerült 25 százalék körüli részesedést elérni, és céljai közt szerepel ennek további növelése.
A lézer nyomtatók piacán a HP részesedése némileg csökkent, mivel a vállalat nem kíván a piacon kialakult árháború részese lenni, de továbbra is 50% feletti. A lakossági szegmens esetében a tintasugaras nyomtatóknál a HP az erős verseny ellenére is növelni tudta a részesedését, és a piac felét birtokolja. Érezhetően jól fogadta a piac a HP színkódolásos, ügyféligény szerint differenciált tintapatron kínálat-bővítését, a "best choice portfoliót". Így a kellékanyag értékesítés egy év alatt 6 százalékkal növekedett. "A piaci lassulás hátterében döntően az áll, hogy a vállalati szektorban csökkent a beruházási lelkesedés. A jövő évben így apróbb növekedést attól várunk, hogy a HP az élére áll a vállalati eszközpark racionalizálási programoknak, amelynek keretében a hálózati nyomtatók aránya növekedhet vállalaton belül. A lakossági piacon pedig, a Személyi Számítógépek Divizió vezérletével az otthoni noteszgép termékvonal bevezetése lesz a lakossági értékesítési csapat fő feladata." - tette hozzá Czinege László, a HP Magyarország IPG üzletágának vezetője.
A HP Személyi Számítógép üzletágának magyarországi árbevétele 2007-ben 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Természetesen az értékesített eszközök darabszáma ennél sokkal nagyobb növekedést jelent, köszönhetően a folyamatosan csökkenő átlagáraknak. A jó eredményhez jelentősen hozzájárult a noteszgépek iránti élénkülő kereslet, noha 2007-ben a HP nagyságrendileg ugyanannyi hordozható számítógépet értékesített Magyarországon, mint asztali PC-t. A vállalat Magyarországon és a régióban is piacvezető a vállalati szektorban, kimagasló piaci részesedéssel bír az asztali számítógépek és különösen a professzionális munkaállomások, valamint a vékonykliensek piacán.
"Elégedettek vagyunk a PSG üzletág 2007-es eredményeivel - mondta el Molnár Imre, a Személyi Számítógépek Üzletág igazgatója. - A kedvezőtlen piaci körülmények ellenére is sikerült a nyereségességünket növelve a terveinket túlszárnyaló árbevétel növekedést produkálnunk és megőriznünk piaci pozíciónkat. A következő hónapokban számos új terméket vezetünk be a piacra, így 2008-ban is hasonlóan jó eredményeket várunk."
A HP Magyarország összforgalmát tekintve az előző évhez képest a piac növekedését meghaladó mértékű, 10 százalékos növekedést ért el. Az összforgalmat tekintve a Képalkotás és Nyomtatás üzletág (IPG) továbbra is jelentős, 27 százalékos részesedéssel bír. A kiváló globális eredményeket elérő Személyi Számítógépek üzletág (PSG) itthon is jól teljesített és 20 százalékát, míg a Technológiai Szolgáltatások üzletág (TSG) 53 százalékát tette ki az éves forgalomnak. Az október 31-én véget ért negyedik pénzügyi negyedévben a HP 28,3 milliárd dolláros bevételt ért el, ami 15 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi értéknél. A teljes 2007-es pénzügyi évben a HP forgalma 14 százalékkal 104,3 milliárd dollárra emelkedett, az árfolyamhatás kiszűrésével a növekedés 10 százalékos volt.
Összességében Magyarországon is növekedett a HP bevétele. Mind a hazai, mind pedig a globális eredmények túlteljesítették az elemzői várakozásokat és jövőre ennél is magasabb számok és átlagon felüli növekedés várható. "Nagyon örülök az eredményeknek, és bízom benne, hogy erőfeszítéseink nyomán sikerül tovább javítanunk teljesítményünkön. Jövőre az a célunk, hogy növeljük részesedésünket a Top 200 cégeknél elsősorban TSG és IPG szegmensben, míg az otthoni fogyasztók felé PSG termékekkel szeretnénk nyitni. A kis és közepes vállalkozások hatékonyabb kiszolgálását pedig új partnerprogramokkal és fejlesztésekkel kívánjuk segíteni." - mondta Hegedüs Gábor, a HP Magyarország ügyvezető igazgatója.
A HP Szoftverüzletág 7 százalékos részesedéssel zárt Magyarországon, amely kétszerese a globális teljesítménynek. Az év legfontosabb bejelentése az Opsware szoftvercég megvásárlása volt, amely a szoftverportfolión belül az adatközpont automatizáció területén bővítette a HP képességeit. Az SPI Dynamics szoftvereinek integrálásával pedig a HP az ágazat legátfogóbb kínálatát alakította ki alkalmazás minőségbiztosítási szoftverekből. A HP Szolgáltatások idén 63 százalékos arányt tett ki a termékek közötti megoszlás tükrében, amelynek fő húzóereje idén a szerviz és a rendszerintegráció volt.
Idén a vállalat az új irodai tintasugaras termékeivel jelentős sikereket ért el, és a továbbiakban is fontos szerepet szán a lézer nyomtatóknál alacsonyabb beszerzési árú, alacsonyabb költséggel nyomtató eszközöknek. Az eladott nyomtatók száma 5 százalékkal nőtt. A növekedés motorját elsősorban az üzleti többfunkciós berendezések adták, amelyek eladásai 26 százalékkal emelkedtek. A HP a lézer többfunkciós eszközök területének meghatározó szereplője volt, ebben az évben először sikerült 25 százalék körüli részesedést elérni, és céljai közt szerepel ennek további növelése.
A lézer nyomtatók piacán a HP részesedése némileg csökkent, mivel a vállalat nem kíván a piacon kialakult árháború részese lenni, de továbbra is 50% feletti. A lakossági szegmens esetében a tintasugaras nyomtatóknál a HP az erős verseny ellenére is növelni tudta a részesedését, és a piac felét birtokolja. Érezhetően jól fogadta a piac a HP színkódolásos, ügyféligény szerint differenciált tintapatron kínálat-bővítését, a "best choice portfoliót". Így a kellékanyag értékesítés egy év alatt 6 százalékkal növekedett. "A piaci lassulás hátterében döntően az áll, hogy a vállalati szektorban csökkent a beruházási lelkesedés. A jövő évben így apróbb növekedést attól várunk, hogy a HP az élére áll a vállalati eszközpark racionalizálási programoknak, amelynek keretében a hálózati nyomtatók aránya növekedhet vállalaton belül. A lakossági piacon pedig, a Személyi Számítógépek Divizió vezérletével az otthoni noteszgép termékvonal bevezetése lesz a lakossági értékesítési csapat fő feladata." - tette hozzá Czinege László, a HP Magyarország IPG üzletágának vezetője.
A HP Személyi Számítógép üzletágának magyarországi árbevétele 2007-ben 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Természetesen az értékesített eszközök darabszáma ennél sokkal nagyobb növekedést jelent, köszönhetően a folyamatosan csökkenő átlagáraknak. A jó eredményhez jelentősen hozzájárult a noteszgépek iránti élénkülő kereslet, noha 2007-ben a HP nagyságrendileg ugyanannyi hordozható számítógépet értékesített Magyarországon, mint asztali PC-t. A vállalat Magyarországon és a régióban is piacvezető a vállalati szektorban, kimagasló piaci részesedéssel bír az asztali számítógépek és különösen a professzionális munkaállomások, valamint a vékonykliensek piacán.
"Elégedettek vagyunk a PSG üzletág 2007-es eredményeivel - mondta el Molnár Imre, a Személyi Számítógépek Üzletág igazgatója. - A kedvezőtlen piaci körülmények ellenére is sikerült a nyereségességünket növelve a terveinket túlszárnyaló árbevétel növekedést produkálnunk és megőriznünk piaci pozíciónkat. A következő hónapokban számos új terméket vezetünk be a piacra, így 2008-ban is hasonlóan jó eredményeket várunk."