SG.hu
A mobilos fizetést tesztelik Angliában
Az Egyesült Királyságban megvalósult az első nagyszabású, a mobiltelefonon keresztül történő fizetés tesztje.
A Visa Europe bejelentette, hogy részt vesz az O2 Pénztárca tesztelésében, mely az Egyesült Királyságban az első nagyszabású NFC-teszt (Near Field Communication - kishatósugarú rádió adatátviteli technológia) lesz. Olyan mobiltelefonokat vizsgálnak, melyeket vásárlásra, különböző események elérésére használnak vagy Oyster card-ként működtetve London környékén utaznak vele - ehhez a telefont csupán egy leolvasókészülékhez kell érinteni. A hathónapos tesztelés 2007. november 28-tól 2008 májusáig tart, és az O2 vevőköréből meghívott 500 ember részvételével, London-szerte kiválasztott helyszíneken zajlik. A tesztelés célja: kideríteni, milyen szolgáltatásokat és alkalmazásokat várnak el a fogyasztók egy NFC-képes telefontól.
Sandra Alzetta, a Visa Europe a fejlesztés és kártyaelfogadási részleg vezetője a következőket mondta: "A Visa Europe bevonása az O2 tesztelésébe a mobil fizetési eszközök fejlesztése és kereskedelmi terjesztése iránti elkötelezettségünket jelzi. A nemrégiben Londonban bevezetett, érintés nélküli Visa payWave technológia után egyértelműen ez volt a következő lépés. Ezzel lehetőségünk nyílik a világszerte végzett egyéb mobil tesztek során gyűjtött tapasztalatok hasznosítására. Örömünkre szolgál együttműködni olyan partnerekkel mint az O2 és más tesztelők. Olyan fizetési technológiát rejt eme áttörő projekt, melytől az elektronikus fizetés elérhetőbbé, rugalmasabbá és kényelmesebbé válik."
A teszten résztvevők egy Nokia 6131-NFC-t kapnak: erre több NFC-alkalmazást telepítettek, beleértve az Oyster-t is, mellyel egy sor különböző szolgáltatást próbálhatnak majd ki vele Londonban. A lehető legátfogóbb tesztelés érdekében az O2 az együttműködők széles skáláját hozta össze: a Visa Europe-t, a London Fro Transport londoni tömegközlekedési vállalatot, a TranSyst, a Barclaycardot, a Nokia-t és az AEG-t.
A teszt első szakaszában (november és február között) 225-en kapnak Visa típusú Barclaycard feltöltőkártyát. Ennek segítségével lehetővé válik számukra a 10 fontot (körülbelül 3800 Ft) nem meghaladó, készpénz nélküli fizetés olyan londoni kiskereskedelmi boltokban, ahol a Visa payWave tranzakciókra jelenleg is lehetőség van. A második szakaszban, 2008 februártól májusig, az előtérbe helyezett fejlesztések közt szerepel a 10 font feletti PIN-alkalmasság és az újratölthető / hitel-alapú megoldás.
A tesztelésben résztvevő összes embertől visszajelzést kérnek a szolgáltatásokról, különös tekintettel arra vonatkozóan, hogy mennyire találták egyszerűnek és hasznosnak, illetve mennyire érezték biztonságosnak azokat és mennyire használták magabiztosan a fizetés e módját..
Sandra Alzetta szerint: "Az NFC-technológiának köszönhetően a fogyasztók számára egyetlen érintéssel lehetővé válik az információk megosztása, a szolgáltatások elérése, helyi tömegközlekedés, a fizetés és a jegyvásárlás, egy mindennap használatos és a fogyasztók által is megbízhatónak tartott eszközön - a mobiltelefonjukon keresztül. Tudjuk, hogy az ötlet tetszik a fogyasztóknak, és a teszt során kiderül, mely jellemzőket találják a legfontosabbnak."
A Visa Europe bejelentette, hogy részt vesz az O2 Pénztárca tesztelésében, mely az Egyesült Királyságban az első nagyszabású NFC-teszt (Near Field Communication - kishatósugarú rádió adatátviteli technológia) lesz. Olyan mobiltelefonokat vizsgálnak, melyeket vásárlásra, különböző események elérésére használnak vagy Oyster card-ként működtetve London környékén utaznak vele - ehhez a telefont csupán egy leolvasókészülékhez kell érinteni. A hathónapos tesztelés 2007. november 28-tól 2008 májusáig tart, és az O2 vevőköréből meghívott 500 ember részvételével, London-szerte kiválasztott helyszíneken zajlik. A tesztelés célja: kideríteni, milyen szolgáltatásokat és alkalmazásokat várnak el a fogyasztók egy NFC-képes telefontól.
Sandra Alzetta, a Visa Europe a fejlesztés és kártyaelfogadási részleg vezetője a következőket mondta: "A Visa Europe bevonása az O2 tesztelésébe a mobil fizetési eszközök fejlesztése és kereskedelmi terjesztése iránti elkötelezettségünket jelzi. A nemrégiben Londonban bevezetett, érintés nélküli Visa payWave technológia után egyértelműen ez volt a következő lépés. Ezzel lehetőségünk nyílik a világszerte végzett egyéb mobil tesztek során gyűjtött tapasztalatok hasznosítására. Örömünkre szolgál együttműködni olyan partnerekkel mint az O2 és más tesztelők. Olyan fizetési technológiát rejt eme áttörő projekt, melytől az elektronikus fizetés elérhetőbbé, rugalmasabbá és kényelmesebbé válik."
A teszten résztvevők egy Nokia 6131-NFC-t kapnak: erre több NFC-alkalmazást telepítettek, beleértve az Oyster-t is, mellyel egy sor különböző szolgáltatást próbálhatnak majd ki vele Londonban. A lehető legátfogóbb tesztelés érdekében az O2 az együttműködők széles skáláját hozta össze: a Visa Europe-t, a London Fro Transport londoni tömegközlekedési vállalatot, a TranSyst, a Barclaycardot, a Nokia-t és az AEG-t.
A teszt első szakaszában (november és február között) 225-en kapnak Visa típusú Barclaycard feltöltőkártyát. Ennek segítségével lehetővé válik számukra a 10 fontot (körülbelül 3800 Ft) nem meghaladó, készpénz nélküli fizetés olyan londoni kiskereskedelmi boltokban, ahol a Visa payWave tranzakciókra jelenleg is lehetőség van. A második szakaszban, 2008 februártól májusig, az előtérbe helyezett fejlesztések közt szerepel a 10 font feletti PIN-alkalmasság és az újratölthető / hitel-alapú megoldás.
A tesztelésben résztvevő összes embertől visszajelzést kérnek a szolgáltatásokról, különös tekintettel arra vonatkozóan, hogy mennyire találták egyszerűnek és hasznosnak, illetve mennyire érezték biztonságosnak azokat és mennyire használták magabiztosan a fizetés e módját..
Sandra Alzetta szerint: "Az NFC-technológiának köszönhetően a fogyasztók számára egyetlen érintéssel lehetővé válik az információk megosztása, a szolgáltatások elérése, helyi tömegközlekedés, a fizetés és a jegyvásárlás, egy mindennap használatos és a fogyasztók által is megbízhatónak tartott eszközön - a mobiltelefonjukon keresztül. Tudjuk, hogy az ötlet tetszik a fogyasztóknak, és a teszt során kiderül, mely jellemzőket találják a legfontosabbnak."