MTI
Duplázodott a Nokia nyeresége
Tovább növelte részesedését a mobiltelefonok piacán a Nokia a harmadik negyedben: elsősorban az ázsiai és az afrikai eladások erőteljes bővülésének köszönhetően 39 százalékra az előző negyedévi 36 százalékról. Bár csökkentek a készülékárak, mennyiségben nőttek az eladások, a nyereségrátát pedig a szigorú költségtakarékosságnak köszönhetően sikerült feljebb srófolni.
A cég csütörtöki közleménye szerint az adózott eredmény 85 százalékkal, 1,56 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 845 millióról, s ezzel jócskán túlszárnyalta az elemzők várakozásait. A nyereségráta 22 százalékra emelkedett az előző évi 13 százalékról. Az árbevétel 28 százalékkal 12,9 milliárd euróra nőtt. A telefonok átlagos ára 82 euróra csökkent a negyedben a második negyedévi 90 euróról. A Nokia 112 millió készüléket adott el világszerte a harmadik negyedben, majdnem annyit, mint három legközelebbi versenytársa együttvéve.
A cég csütörtöki közleménye szerint az adózott eredmény 85 százalékkal, 1,56 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 845 millióról, s ezzel jócskán túlszárnyalta az elemzők várakozásait. A nyereségráta 22 százalékra emelkedett az előző évi 13 százalékról. Az árbevétel 28 százalékkal 12,9 milliárd euróra nőtt. A telefonok átlagos ára 82 euróra csökkent a negyedben a második negyedévi 90 euróról. A Nokia 112 millió készüléket adott el világszerte a harmadik negyedben, majdnem annyit, mint három legközelebbi versenytársa együttvéve.