MTI
Navigációs szoftvergyártó céget vesz a Nokia
A Nokia 8 milliárd dollárért megveszi a vezető amerikai navigációs szoftvergyártót, a Navteq-et.
A finn Nokia bejelentette: 5,7 milliárd euróért megszerzi a GPS navigációs szoftverek egy vezető amerikai cégét, a Navteq-et. A finn távközlési óriás jelentős pénzügyi áldozatot hoz: olyan árat adna részvényenként, ami azok év eleji árát több mint kétszeresével haladja meg. A Nokia eddig hasonló nagyságrendű cégbevásárlást nem hajtott végre.
Az akvizíció nyilvánvaló célja, hogy a GPS-szolgáltatás a mobil telefónia révén is egyre inkább igénybe vehető szolgáltatássá váljon, szélesedjen a Nokia nyújtotta szolgáltatási kör, a netes fejlesztés irányába haladjon tovább a finn cég. A Nokia egyébként tavaly már megtette az első lépést a navigációs szolgáltatások piaca fel, amikor egy a területen tevékenykedő német vállalatot, a Gate5-öt vásárolta fel. Piaci elemzők szerint a szolgáltatás fejlesztése most jutott olyan fázisba, hogy a mobil szolgáltatók vele a széles körű fogyasztói piac megnyerésére vegyenek irányt, és ezen piac fejlődési lehetősége más szolgáltatásokénál is kedvezőbbnek látszik. A Nokia szeretné, ha elsősorban ő lenne a haszonélvezője ennek a piaci fejlődésnek, ismét viszonylagos előnyt szerezzen a feltörekvő ázsiai mobilos cégek előtt.
A finn Nokia bejelentette: 5,7 milliárd euróért megszerzi a GPS navigációs szoftverek egy vezető amerikai cégét, a Navteq-et. A finn távközlési óriás jelentős pénzügyi áldozatot hoz: olyan árat adna részvényenként, ami azok év eleji árát több mint kétszeresével haladja meg. A Nokia eddig hasonló nagyságrendű cégbevásárlást nem hajtott végre.
Az akvizíció nyilvánvaló célja, hogy a GPS-szolgáltatás a mobil telefónia révén is egyre inkább igénybe vehető szolgáltatássá váljon, szélesedjen a Nokia nyújtotta szolgáltatási kör, a netes fejlesztés irányába haladjon tovább a finn cég. A Nokia egyébként tavaly már megtette az első lépést a navigációs szolgáltatások piaca fel, amikor egy a területen tevékenykedő német vállalatot, a Gate5-öt vásárolta fel. Piaci elemzők szerint a szolgáltatás fejlesztése most jutott olyan fázisba, hogy a mobil szolgáltatók vele a széles körű fogyasztói piac megnyerésére vegyenek irányt, és ezen piac fejlődési lehetősége más szolgáltatásokénál is kedvezőbbnek látszik. A Nokia szeretné, ha elsősorban ő lenne a haszonélvezője ennek a piaci fejlődésnek, ismét viszonylagos előnyt szerezzen a feltörekvő ázsiai mobilos cégek előtt.