SG.hu
Egyre fontosabb a keresőmarketing
A célirányos online-marketing egyre elterjedtebb kommunikációs eszköz a vállalkozások körében.
Az online reklámköltések folyamatos növekedést mutatnak, csak idén 28 százalékkal nőttek, míg az egyéb médiumokban mindössze 3,7 százalékkal - állítják a londoni ZenithOptimedia médiakutató cég szakértői. A módszer kétségtelen nagy előnye más médiumokkal szemben, hogy a rendszernek köszönhetően a hirdetés azoknak jelenik meg, akik a "kulcsszavakat" keresik, így célirányosan a legjobb helyre jut el.
Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi vezetője szerint ez a gyors növekedés hazánkban is megfigyelhető. Elmondta, hogy az ágazat rohamos fejlődésével, a keresőmarketing szolgáltatás, azaz a PPC és a SEO költségek is nagymértékben fognak növekedni. A világháló elterjedése felerősíti a versenyt, és ennek köszönhetően egyre több cég fogja felismerni, hogy stratégiájukból nem hagyhatják ki ezt a hirdetési formát.
A célzott internetes reklám a kulcsszavakon alapszik. Ha egy internetes keresőbe valaki beírja azt a bizonyos szót, amire Ön hirdet, akkor a felhasználónak megjelenik a hirdetés. A keresőszó kiválasztásánál érdemes figyelembe venni, hogy minél keresettebb egy-egy szó, annál drágább a kattintási ára. Ezért javasolt olyan szavakat keresni, amelyeket gyakran kerestek, de a hirdetők még nem aknáztak ki, a kezdetekben ezzel jelentős költségeket takaríthat meg.
Minél több kulcsszót adunk meg, annál pontosabb a hirdetés célzottsága, miközben csökken az erre irányuló költség (specifikus szóra kevesebb a hirdető, így alacsonyabb az ár is). Jelentős különbség van egy online és egy "hagyományos“ reklámszlogen megírásában. Míg az utóbbi keresletet próbál előidézni, addig az internetezők célirányosan próbálnak keresni, nincs idejük hosszú, általános tartlmú szövegek olvasására. Ha a reklámhirdetés szövegben is fel van tüntetve a keresett szó, azzal akár 35%-kal is növelhető a kattintási aktivitás. Amennyiben a kínált termék vagy szolgáltatás lokális jellegű, úgy a hirdetés szövegében ajánlott az adott régiót feltüntetni. Ezzel csökkenthetők a reklámköltségek, hiszen a más térségekből érdeklődők nem fognak rákattintani a hirdetésre.
Az online reklámköltések folyamatos növekedést mutatnak, csak idén 28 százalékkal nőttek, míg az egyéb médiumokban mindössze 3,7 százalékkal - állítják a londoni ZenithOptimedia médiakutató cég szakértői. A módszer kétségtelen nagy előnye más médiumokkal szemben, hogy a rendszernek köszönhetően a hirdetés azoknak jelenik meg, akik a "kulcsszavakat" keresik, így célirányosan a legjobb helyre jut el.
Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi vezetője szerint ez a gyors növekedés hazánkban is megfigyelhető. Elmondta, hogy az ágazat rohamos fejlődésével, a keresőmarketing szolgáltatás, azaz a PPC és a SEO költségek is nagymértékben fognak növekedni. A világháló elterjedése felerősíti a versenyt, és ennek köszönhetően egyre több cég fogja felismerni, hogy stratégiájukból nem hagyhatják ki ezt a hirdetési formát.
A célzott internetes reklám a kulcsszavakon alapszik. Ha egy internetes keresőbe valaki beírja azt a bizonyos szót, amire Ön hirdet, akkor a felhasználónak megjelenik a hirdetés. A keresőszó kiválasztásánál érdemes figyelembe venni, hogy minél keresettebb egy-egy szó, annál drágább a kattintási ára. Ezért javasolt olyan szavakat keresni, amelyeket gyakran kerestek, de a hirdetők még nem aknáztak ki, a kezdetekben ezzel jelentős költségeket takaríthat meg.
Minél több kulcsszót adunk meg, annál pontosabb a hirdetés célzottsága, miközben csökken az erre irányuló költség (specifikus szóra kevesebb a hirdető, így alacsonyabb az ár is). Jelentős különbség van egy online és egy "hagyományos“ reklámszlogen megírásában. Míg az utóbbi keresletet próbál előidézni, addig az internetezők célirányosan próbálnak keresni, nincs idejük hosszú, általános tartlmú szövegek olvasására. Ha a reklámhirdetés szövegben is fel van tüntetve a keresett szó, azzal akár 35%-kal is növelhető a kattintási aktivitás. Amennyiben a kínált termék vagy szolgáltatás lokális jellegű, úgy a hirdetés szövegében ajánlott az adott régiót feltüntetni. Ezzel csökkenthetők a reklámköltségek, hiszen a más térségekből érdeklődők nem fognak rákattintani a hirdetésre.