SG.hu
Már nem csak telefonálunk a mobilokon
Marketingkommunikációs szempontok szerint, 21 országban vizsgálták a mobileszközöket és -tartalmakat.
A mobiltelefont sokkal többet használják üzenetküldésre és mobilinternetezésre, mint telefonálásra - derült ki a Universal McCann legfrissebb, amerikai, ázsiai, nyugat-európai, és orosz piacokon végzett kutatásából. Az Anytime, Anywhere (magyarul: Bárhol, bármikor) elnevezésű kutatás a mobileszközök és -tartalmak marketingkommunikációs szempontú vizsgálatára helyezi a hangsúlyt. Az átlagos felhasználók manapság a mobilozással töltött idő alig felében beszélgetnek egymással. Ehelyett sokkal szívesebben küldenek szöveges (40 százalék), illetve multimédiás üzenetet (6 százalék), vagy interneteznek a mobiltelefonjuk segítségével (7 százalék). Talán nem meglepő, hogy a japánok töltik a legkevesebb időt a mobilon csevegéssel: a mobilozási időnek csupán 24 százalékát.
A mobilfelhasználói szokásokban beállt drámai változás oda vezetett, hogy a fogyasztók elkezdtek élénken érdeklődni a minőségi tartalmak iránt (zene, sportok, televíziós és mozi-előzetesek). Mindez óriási lehetőség a hirdetők számára, mivel a kutatás szerint az emberek a tartalomhoz kapcsolódó hirdetéseket találják a reklámozás leginkább elfogadható formájának.
A most nyilvánosságra hozott tanulmány második elemzése a Universal McCann 21 országra kiterjedő kutatási programjának, melynek során a kulcsfontosságú digitális témákat globális kontextusban vizsgálták. Az ez év júliusában tízezer résztvevő bevonásával készült tanulmány szerint a következő nagy durranás a mobiliparban a televízió megjelenése lesz a mobiltelefonok képernyőjén; jelenleg a megkérdezettek 8 százaléka próbálta már ki a mobil TV-t, de 33 százalékuk használná szívesen.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a jelen felhasználói számtalan hordozható eszközhöz jutnak hozzá, tekintet nélkül a helyi gazdasági, társadalmi, és kulturális körülményekre. A megkérdezettek 66 százaléka rendelkezik hordozható zene-, illetve média-lejátszóval, 45 százalékának van laptopja az otthonában vagy a munkahelyén, és 28 százalékuk birtokol hordozható játékkonzolt. Ez a páratlan hozzáférés óriási keresletet indukált az olyan tartalmak iránt, mint a zene, a filmek, és a tévéműsorok.
Sajnálatos tény, hogy jelenleg az emberek nagy része illegális forrásokból jut ezekhez a tartalmakhoz: a letöltések még mindig messze meghaladják a fizetett zenevásárlások mennyiségét. A felhasználók 38 százaléka számára az elsődleges tartalomforrás a legális CD-k zeneanyagának konvertálása hordozható lejátszókra, míg 36 százalékuk vallja be, hogy részt vesz a peer-to-peer illegális fájlcserében. Mindkét módszer túlszárnyalja a fizetett letöltések mennyiségét, mely csupán 16 százalékot képvisel. Mindez annak ellenére van így, hogy a zene az első számú olyan hordozható tartalom, amelyért a felhasználók hajlandóak lennének fizetni.
A 3G az első számú hordozható technológia - a megkérdezettek 43 százaléka használná szívesen. Ezzel megelőz minden más eszközt, köztük a lejátszókat, a hordozható játékkonzolokat és a laptopokat is. A mobiltelefon-használók vevők a jövő mobiltechnológiáira, és ahol a technológia elérhető, ott a fogyasztók meg is vásárolják azt. A mobiltechnológia a felhasználók által generált tartalmak (User-Generated Content, UGC) arányának növekedését eredményezi. A mobiltelefonok után a digitális kamerák a legnépszerűbb mobil eszközök - a megkérdezettek 81 százaléka rendelkezik ilyennel. A kamerával ellátott mobilok majdnem ennyire népszerűek, a válaszadók 76 százaléka birtokol ilyet.
Tom Smith, a Universal McCann EMEA Kutatási Menedzsere elmondta: "A kutatás egyértelműen óriási lehetőségeket jelez előre a médiatulajdonosok, kereskedők és reklámszakemberek számára. A piacon jelentős kereslet jelentkezett a megfelelő tartalom és szolgáltatások iránt, mely azonban kielégítetlen marad. Ezt a hiányt a felhasználók gyakran illegális tartalmakkal pótolják. Ezek alapján a tartalom-tulajdonosoknak nyithatnak a mobil lehetőségek felé. A tartalmakhoz és szolgáltatásokhoz való hozzáférés kialakításával a reklámszakemberek a korábbinál is jobb kapcsolatot tudnak kiépíteni a fogyasztókkal."
A mobiltelefont sokkal többet használják üzenetküldésre és mobilinternetezésre, mint telefonálásra - derült ki a Universal McCann legfrissebb, amerikai, ázsiai, nyugat-európai, és orosz piacokon végzett kutatásából. Az Anytime, Anywhere (magyarul: Bárhol, bármikor) elnevezésű kutatás a mobileszközök és -tartalmak marketingkommunikációs szempontú vizsgálatára helyezi a hangsúlyt. Az átlagos felhasználók manapság a mobilozással töltött idő alig felében beszélgetnek egymással. Ehelyett sokkal szívesebben küldenek szöveges (40 százalék), illetve multimédiás üzenetet (6 százalék), vagy interneteznek a mobiltelefonjuk segítségével (7 százalék). Talán nem meglepő, hogy a japánok töltik a legkevesebb időt a mobilon csevegéssel: a mobilozási időnek csupán 24 százalékát.
A mobilfelhasználói szokásokban beállt drámai változás oda vezetett, hogy a fogyasztók elkezdtek élénken érdeklődni a minőségi tartalmak iránt (zene, sportok, televíziós és mozi-előzetesek). Mindez óriási lehetőség a hirdetők számára, mivel a kutatás szerint az emberek a tartalomhoz kapcsolódó hirdetéseket találják a reklámozás leginkább elfogadható formájának.
A most nyilvánosságra hozott tanulmány második elemzése a Universal McCann 21 országra kiterjedő kutatási programjának, melynek során a kulcsfontosságú digitális témákat globális kontextusban vizsgálták. Az ez év júliusában tízezer résztvevő bevonásával készült tanulmány szerint a következő nagy durranás a mobiliparban a televízió megjelenése lesz a mobiltelefonok képernyőjén; jelenleg a megkérdezettek 8 százaléka próbálta már ki a mobil TV-t, de 33 százalékuk használná szívesen.
A kutatás arra is rávilágított, hogy a jelen felhasználói számtalan hordozható eszközhöz jutnak hozzá, tekintet nélkül a helyi gazdasági, társadalmi, és kulturális körülményekre. A megkérdezettek 66 százaléka rendelkezik hordozható zene-, illetve média-lejátszóval, 45 százalékának van laptopja az otthonában vagy a munkahelyén, és 28 százalékuk birtokol hordozható játékkonzolt. Ez a páratlan hozzáférés óriási keresletet indukált az olyan tartalmak iránt, mint a zene, a filmek, és a tévéműsorok.
Sajnálatos tény, hogy jelenleg az emberek nagy része illegális forrásokból jut ezekhez a tartalmakhoz: a letöltések még mindig messze meghaladják a fizetett zenevásárlások mennyiségét. A felhasználók 38 százaléka számára az elsődleges tartalomforrás a legális CD-k zeneanyagának konvertálása hordozható lejátszókra, míg 36 százalékuk vallja be, hogy részt vesz a peer-to-peer illegális fájlcserében. Mindkét módszer túlszárnyalja a fizetett letöltések mennyiségét, mely csupán 16 százalékot képvisel. Mindez annak ellenére van így, hogy a zene az első számú olyan hordozható tartalom, amelyért a felhasználók hajlandóak lennének fizetni.
A 3G az első számú hordozható technológia - a megkérdezettek 43 százaléka használná szívesen. Ezzel megelőz minden más eszközt, köztük a lejátszókat, a hordozható játékkonzolokat és a laptopokat is. A mobiltelefon-használók vevők a jövő mobiltechnológiáira, és ahol a technológia elérhető, ott a fogyasztók meg is vásárolják azt. A mobiltechnológia a felhasználók által generált tartalmak (User-Generated Content, UGC) arányának növekedését eredményezi. A mobiltelefonok után a digitális kamerák a legnépszerűbb mobil eszközök - a megkérdezettek 81 százaléka rendelkezik ilyennel. A kamerával ellátott mobilok majdnem ennyire népszerűek, a válaszadók 76 százaléka birtokol ilyet.
Tom Smith, a Universal McCann EMEA Kutatási Menedzsere elmondta: "A kutatás egyértelműen óriási lehetőségeket jelez előre a médiatulajdonosok, kereskedők és reklámszakemberek számára. A piacon jelentős kereslet jelentkezett a megfelelő tartalom és szolgáltatások iránt, mely azonban kielégítetlen marad. Ezt a hiányt a felhasználók gyakran illegális tartalmakkal pótolják. Ezek alapján a tartalom-tulajdonosoknak nyithatnak a mobil lehetőségek felé. A tartalmakhoz és szolgáltatásokhoz való hozzáférés kialakításával a reklámszakemberek a korábbinál is jobb kapcsolatot tudnak kiépíteni a fogyasztókkal."