SG.hu·

Szabadalomsértés miatt tiltanák be a PS3-at

Egy amerikai cég szabadalomsértéssel vádolja a Sonyt és a most elindított bírósági per révén a PlayStation 3 konzol teljes betiltását, valamint a meglévő példányok megsemmisítését követeli.

A Parallel Processing Corp. nevű vállalat az amerikai szabadalmi hivatal által 15 évvel ezelőtt jóváhagyott szabadalom miatt kérné számon a Cell processzor egyes funkcióit és újításait, amelyek többek között a Sonynak köszönhetően kaptak helyet a chipben. A bírósági perben azt követelik, hogy tegyék kötelezővé a konzolok bevonását és megsemmisítését, mivel ezek megsértik a cég szabadalmát.

Az "osztott memóriával történő, szinkronizált párhuzamos feldolgozás" elnevezésű szabadalom engedély nélküli felhasználása a Parallel szerint egyértelműen bizonyítható a Cell processzorok esetében, ezért jóvátételt követelnek. Arról ugyan nem esik szó a beadványban, hogy pontosan mely elemek felhasználását vélik bizonyítottnak, ám egyértelmű, hogy a cég némi anyagi kompenzációt szeretne - mással nem igazán magyarázható, hogy éppen most, a konzolpiacért folytatott verseny kellős közepén húznák rá a vizes lepedőt a Sonyra.

Igaz, a Sonynak is esett már folt a becsületén, hiszen három évvel ezelőtt már komoly perbe bonyolódtak egy hasonló ügyben, amely szintén egy, a PlayStation konzolban felhasznált egyes szabadalmak miatt indult. Akkor az ügyben érintett cég éppen fellebbezést nyújtott volna be, amikor a Sony kiegyezett vele és jelentős, 150 millió dolláros kártérítést ajánlott fel. A pert akkor ily módon zárták le, vagyis a japán óriás nem tudta kellőképp bizonyítani ártatlanságát - mindez kellő bátorítást adhat a kártérítésre pályázóknak.

A Sony egyelőre nem reagált a hírre, ám minden bizonnyal rövid időn belül válaszolnak a kihívásra.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© dez2007. 08. 03.. 17:10||#23
Ha te nem is próbálod bejegyeztetni, bármikor bejegyeztetheti helyetted valaki, és így te még csak nem is használhatod utána. Vagy nem így van? Mi van, ha bizonyítani tudod, hogy te már elõbb is ezt használtad?
© Yfel2007. 08. 03.. 00:24||#22
Teljesen igazad van abban az esetben, ha olyan szabadalmat akarsz bejegyeztetni ami ugyanazt a találmányt takarja amit egy elõtted már bejegyzett szabadalom.

A probléma onnan jön (és azt hiszem, hogy az elõzõ kérdés is arra vonatkozott), hogy mi van akkor, ha én kifejlesztek egy technológiát amit már valaki más szabadalmaztatott, de én magam nem próbálom a találmányt bejegyeztetni. Ilyenkor az én felelõsségem az, hogy átnézzem az elérhetõ szabadalmakat, nehogy valakinek ellopjam a találmányát tudtom nélkül (és jól bepereljen, leakasztva tõlem fél milliárdot mint a RIM esetében).

Y
© dez2007. 08. 02.. 16:24||#21
No azért a szabadalmi hivataloknak is van némi dolguk. Elvileg a szabadalmi bejegyzés úgy megy, hogy maga a hivatal is ellenõrzi, van-e már hasonló, és ki is hírdeti (ekkor egy átmeneti védelmet élvez), és ha nem reagál rá senki egy bizonyos idõ alatt, akkor véglegesítésre kerül (x évre).

Amúgy ez már megint valami általánosságban megfogalmazott szabadalomnak tûnik, amit minden ilyesmire rá lehet húzni. Ilyeneket eleve nem szabadna bejegyezni.
© NEXUS62007. 08. 02.. 12:01||#20
Szerintem csak annyira, amennyire a M$-nek, gyak a világon nincs olyan számtechez közelálló cég, aki ne perelte volna be õket valamiért!
;))))
© Zozo762007. 08. 02.. 02:16||#19
Na akkor Sonynak reszeltek? :)))
© Adenoma2007. 08. 01.. 22:19||#18
végre valaki olvas is :)
© archkoven2007. 08. 01.. 22:12||#17
"A pert akkor ily módon zárták le, vagyis a japán óriás nem tudta kellõképp bizonyítani ártatlanságát"
-csúnya is lenne ha a vádlottnak kellene bizonyítani az ártatlanságát és nem fordítva.
© Su0my2007. 08. 01.. 19:24||#16
igen, velem is az a baj, hogy naiv vagyok :)
© Yfel2007. 08. 01.. 19:20||#15
Egyértelmûen bíróságon kívüli megegyezésre utaznak.

Az már más kérdés, hogy a Sonynak, a Toshibának és az IBM-nek a Cell fejlesztése közben utána kellett volna néznie az akkor bejegyzett szabadalmaknak, hogy ne sértsék meg senkinek a jogait.

Egyébként a szabadalmat bejegyeztetõ cégnek az összes fejlesztõt be kellett volna perelnie, nemcsak a Sony-t... Ja, hogy az IBM jogi csapata keményen visszaütne? Szarügy.

"Saját magam rájövök hogyan kell nyomtatót gyártani, akkor beperel a Canon, mert õk már szabadalmaztatták, v. mi a f*sz???"

Kultúráltan megfogalmazott kérdésedre a válasz igen. Fejlesztés közben utána kell nézned, hogy a technológiád ne sértse meg valakinek a szabadalmát. Erre vannak a szabadalmi és szerzõi jogi ügyvédek.
Ha mégis sérted valakinek a szabadalmait, akkor vagy meg kell változtatnod a technológiát, vagy pedig licensz-szerzõdést kell kötnöd a fejlesztõvel.

Y
© ewtoto2007. 08. 01.. 18:53||#14
Szerintem szabadalomtól független be lehetne zúzni az összes PS3 at:) kb arra jó:)