Gyurkity Péter
Nőtt a Macintoshok népszerűsége az USA-ban
Az Egyesült Államokban az elmúlt 1 év adatai alapján előrenyomulni látszanak a Macintosh számítógépek, mivel az Apple az átlagnál gyorsabb növekedési rátát mutatott fel az asztali rendszereknél és noteszgépeknél egyaránt.
Az USA mindig is a Mac platform legerősebb bázisának számított és a jelek szerint az Apple ismét növelni tudta befolyását az amerikai piacon. Tették ezt azáltal, hogy az iparági növekedési rátánál gyorsabb ütemben növelték az eladásokat mind az asztali, mind pedig a mobil számítógépek szegmensében, ezzel egy időben pedig az online és hagyományos boltok polcain is sikerült erősíteni jelenlétüket.
Az NPD Group-tól származó adatok ugyanis azt mutatják, hogy májusban a tengerentúli üzletekben kapható személyi számítógépek átlagosan 13 százaléka volt valamilyen Macintosh készülék. Az asztali konfigurációk esetében ez 10,4 százalék, míg a noteszgépeknél 14,3 százalék volt, aminek következtében az Apple a negyedik helyen végzett a gyártók rangsorában, a HP, a Toshiba és a Gateway mögött. Stephen Baker, az NPD elemzője szerint ez világosan jelzi, hogy az elmúlt egy-másfél év a terjeszkedés időszaka volt a cég számára.
Ez már csak azért is fontos, mert az ágazati átlagnál gyorsabb ütemben tudták növelni az eladásokat. Az amerikai PC-ipar - a noteszgépek területén - ugyanis egy év alatt 40 százalékkal bővült, a Windows alapú készülékek pedig 37 százalékkal növelték jelenlétüket, míg az Apple MacBook és MacBook Pro termékeiből 65 százalékkal több fogyott mint 2006 májusában. Természetesen ebben az is közrejátszik, hogy a cég jóval rosszabb helyről indult, tehát valamivel könnyebb kiemelkedő eredményt felmutatni, mégis a Windows-uralom időszakában nem elhanyagolható egy ilyen előretörés.
A globális helyzet javításához pedig az Apple-nek még meg kell hódítania Európát és Ázsiát, amely eddig nem ment a cégnek. Nagy valószínűséggel marad a jelenlegi állapot, vagyis az amerikai erősebb jelenlét és a visszafogottabb eredmény a világ többi részén - bármilyen sikeresek a vállalat egyéb termékei, a hisztériát eddig nem sikerült kiterjeszteniük a személyi számítógépek területére.
Az USA mindig is a Mac platform legerősebb bázisának számított és a jelek szerint az Apple ismét növelni tudta befolyását az amerikai piacon. Tették ezt azáltal, hogy az iparági növekedési rátánál gyorsabb ütemben növelték az eladásokat mind az asztali, mind pedig a mobil számítógépek szegmensében, ezzel egy időben pedig az online és hagyományos boltok polcain is sikerült erősíteni jelenlétüket.
Az NPD Group-tól származó adatok ugyanis azt mutatják, hogy májusban a tengerentúli üzletekben kapható személyi számítógépek átlagosan 13 százaléka volt valamilyen Macintosh készülék. Az asztali konfigurációk esetében ez 10,4 százalék, míg a noteszgépeknél 14,3 százalék volt, aminek következtében az Apple a negyedik helyen végzett a gyártók rangsorában, a HP, a Toshiba és a Gateway mögött. Stephen Baker, az NPD elemzője szerint ez világosan jelzi, hogy az elmúlt egy-másfél év a terjeszkedés időszaka volt a cég számára.
Ez már csak azért is fontos, mert az ágazati átlagnál gyorsabb ütemben tudták növelni az eladásokat. Az amerikai PC-ipar - a noteszgépek területén - ugyanis egy év alatt 40 százalékkal bővült, a Windows alapú készülékek pedig 37 százalékkal növelték jelenlétüket, míg az Apple MacBook és MacBook Pro termékeiből 65 százalékkal több fogyott mint 2006 májusában. Természetesen ebben az is közrejátszik, hogy a cég jóval rosszabb helyről indult, tehát valamivel könnyebb kiemelkedő eredményt felmutatni, mégis a Windows-uralom időszakában nem elhanyagolható egy ilyen előretörés.
A globális helyzet javításához pedig az Apple-nek még meg kell hódítania Európát és Ázsiát, amely eddig nem ment a cégnek. Nagy valószínűséggel marad a jelenlegi állapot, vagyis az amerikai erősebb jelenlét és a visszafogottabb eredmény a világ többi részén - bármilyen sikeresek a vállalat egyéb termékei, a hisztériát eddig nem sikerült kiterjeszteniük a személyi számítógépek területére.