SG.hu
A szolgáltatásokra koncentrál az Albacomp
A vállalat 2007-re 20%-os növekedés mellett közel 20 milliárdos forgalmat tervez
Eredményesen zárta a menedzsmentváltással indult 2006-os évet az Albacomp Zrt., a vállalat 16,6 milliárdos forgalom mellett 134 millió forintos üzemi eredményt könyvelhetett el.
A cég jelentős sikereket ért el a szolgáltatásokra fókuszáló új stratégiájával, a forgalmának 25%-a már e területről folyt be, valamint továbbra is tartja a 2008-ra e téren kitűzött 50%-os célt. A folyamatosan növekvő szolgáltatás-bevételekre alapozva a vállalat a 2007-es pénzügyi évre 20%-os növekedés mellett 19,8 milliárd forintos forgalmat és 500 millió forint üzemi eredményt tervez. Az Albacomp a szolgáltatások terén elért előretörés mellett a hardverértékesítések terén is megerősítette pozícióját, az IDC adatai szerint a hazai piacon a PC és a notebook értékesítésben a 6. illetve 9. helyen áll.
Az Albacomp a 2005-ben elért 14,5 milliárdos forgalomhoz képest 15%-os növekedés mellett 16,6 milliárd forint árbevételt realizált. Az összes forgalmon belül a hardver- és szoftverértékesítés 12,6 Milliárd forint volt, amely 1,3%-os növekedést jelent az előző évvel összehasonlítva. Csökken a PC-k iránti vásárlói kedv, míg jelentősen nő a noteszgépek iránti kereslet.
"Az Albacomp a napokban fogja legyártani a fennállása óta a 300 000. számítógépet, amely a vállalatunk számára a stabilitás, a tartós piaci jelenlét és a hazai tulajdonú vállalatok piaci létjogosultságának a jelképe" - nyilatkozta Pukler Gábor, az Albacomp vezérigazgatója. "Remélem, hogy ez a teljesítmény végre ráirányítja a kormány figyelmét arra, hogy a hazai tulajdonú vállalatok megrendeléseken keresztüli támogatása nem csupán rövid távú befektetés." - tette hozzá.
A tervezett növekedésben jelentős arányt képviselnek a szolgáltatások, amelyek a 2005-ös egymilliárd forintról csaknem négyszeresére (!) nőve 2006-ban megközelítették a 4 milliárd forintot. Ez a fejlődési ütem nem csupán rövid távú trend: a tervek szerint a vállalat tartani tudja a tavalyi évi célkitűzését, amely szerint 2008-ra a forgalmának 50%-a már a szolgáltatások értékesítéséből fog befolyni.
A piacot a visszafogott kormányzati költések jellemezték, és relatív kevés pályázati forrás volt elérhető, amelyek összességében nem kedveztek a forgalomnak, azonban a komplex szolgáltatások iránti növekvő igény mindezt részben ellensúlyozta. A közbeszerzési pályázatok lejártak, az újak kiírása átcsúszott 2007-re, így egyes tervezett bevételi tételek is várhatóan ebben az évben realizálódnak. A 2006 első felében lezajlott menedzsmentváltás - a szolgáltató szektorból érkezett menedzsmenttagok tapasztalatának köszönhetően - beváltotta a hozzá fűzött eredményeket. A kedvező folyamatok hatása 2007-ben már nemcsak a forgalom növekedésében hanem az eredményben is láthatóvá válnak.
A folyamatosan növekvő szolgáltatás-bevételekre alapozva a vállalat a 2007-es pénzügyi évre 20%-os növekedés mellett 19,8 milliárd forintos forgalmat és 500 millió forintos üzemi eredményt tervez. Ezen belül a szolgáltatásokból származó bevételek elérhetik a teljes forgalom 35%-át kitevő 7 milliárd forintot, a hardver- és szoftverértékesítés pedig a 12,8 milliárd forintot. A rendszerintegrációs üzletág legfőbb bevételei várhatóan a kistérségi szélessávú projektekből, a Cisco, CA és a Microsoft rendszerek bevezetéséből, illetve a hálózatépítésből fognak befolyni.
Az Albacomp a hazai piacon
Az Albacomp 2006-ban 14,9%-kal növelte notebook értékesítéseit (10 683 db), és így az IDC adatai szerinti 4,2%-os piaci részesedéssel a 9. helyet tudhatja magáénak. Az asztali számítógépek terén a vállalat a hazai piacon az ötödik helyet foglalja el a 24 600 értékesített készülékkel, amely 25%-kal több az előző évvel összehasonlítva. A szerverpiacon a vállalat a 6. helyen áll 2%-os piaci részesedéssel és 349 eladott készülékkel.
Az cég sikeres pályázatai révén 5 kistérségben kezdhette meg a szélessávú rendszerek kialakítását, ezekből összesen 1,14 milliárd forint árbevétele származott. A vállalat az elmúlt napokban nyerte el a bicskei kistérség szélessávú hálózatának kivitelezési jogát, amelyből további 339 millió Ft árbevételre tesz szert. Az elmúlt év rendszerintegrációs bevételeinek közel 20%-a e projektekből származott, és a várakozások szerint ez az arány a következő időszakban növekedni fog, mivel a legtöbb 2006-ban elkezdett projektből 2007-ben folyik be a bevételek nagy része.
Az Albacomp az eredményes piaci működés érdekében a stratégiai partneri kapcsolatok elmélyítésére törekszik több jelentős szállítóval, köztük a CA-val, a Ciscoval, a HP-val, az IBM-mel, a Microsofttal, az Oracle-lel, a Sun Microsystems-szel és a Siemens-szel. E cégekkel a kapcsolatok továbbfejlesztésén túl a cél az egyre magasabb szintű minősítések megszerzése. A cég egyik fontos sikere volt, hogy a saját márkájú asztali számítógépein és notebookjain vásárolhatják meg elsőként a hazai felhasználók a március elsején bejelentett Microsoft Windows Vista operációs rendszer magyar nyelvű változatát. Helyzeti előnyének köszönhetően ezekből már 2 000 darabot értékesített az elmúlt 2 hónapban.
A cég jelentős sikereket ért el a szolgáltatásokra fókuszáló új stratégiájával, a forgalmának 25%-a már e területről folyt be, valamint továbbra is tartja a 2008-ra e téren kitűzött 50%-os célt. A folyamatosan növekvő szolgáltatás-bevételekre alapozva a vállalat a 2007-es pénzügyi évre 20%-os növekedés mellett 19,8 milliárd forintos forgalmat és 500 millió forint üzemi eredményt tervez. Az Albacomp a szolgáltatások terén elért előretörés mellett a hardverértékesítések terén is megerősítette pozícióját, az IDC adatai szerint a hazai piacon a PC és a notebook értékesítésben a 6. illetve 9. helyen áll.
Az Albacomp a 2005-ben elért 14,5 milliárdos forgalomhoz képest 15%-os növekedés mellett 16,6 milliárd forint árbevételt realizált. Az összes forgalmon belül a hardver- és szoftverértékesítés 12,6 Milliárd forint volt, amely 1,3%-os növekedést jelent az előző évvel összehasonlítva. Csökken a PC-k iránti vásárlói kedv, míg jelentősen nő a noteszgépek iránti kereslet.
"Az Albacomp a napokban fogja legyártani a fennállása óta a 300 000. számítógépet, amely a vállalatunk számára a stabilitás, a tartós piaci jelenlét és a hazai tulajdonú vállalatok piaci létjogosultságának a jelképe" - nyilatkozta Pukler Gábor, az Albacomp vezérigazgatója. "Remélem, hogy ez a teljesítmény végre ráirányítja a kormány figyelmét arra, hogy a hazai tulajdonú vállalatok megrendeléseken keresztüli támogatása nem csupán rövid távú befektetés." - tette hozzá.
A tervezett növekedésben jelentős arányt képviselnek a szolgáltatások, amelyek a 2005-ös egymilliárd forintról csaknem négyszeresére (!) nőve 2006-ban megközelítették a 4 milliárd forintot. Ez a fejlődési ütem nem csupán rövid távú trend: a tervek szerint a vállalat tartani tudja a tavalyi évi célkitűzését, amely szerint 2008-ra a forgalmának 50%-a már a szolgáltatások értékesítéséből fog befolyni.
A piacot a visszafogott kormányzati költések jellemezték, és relatív kevés pályázati forrás volt elérhető, amelyek összességében nem kedveztek a forgalomnak, azonban a komplex szolgáltatások iránti növekvő igény mindezt részben ellensúlyozta. A közbeszerzési pályázatok lejártak, az újak kiírása átcsúszott 2007-re, így egyes tervezett bevételi tételek is várhatóan ebben az évben realizálódnak. A 2006 első felében lezajlott menedzsmentváltás - a szolgáltató szektorból érkezett menedzsmenttagok tapasztalatának köszönhetően - beváltotta a hozzá fűzött eredményeket. A kedvező folyamatok hatása 2007-ben már nemcsak a forgalom növekedésében hanem az eredményben is láthatóvá válnak.
A folyamatosan növekvő szolgáltatás-bevételekre alapozva a vállalat a 2007-es pénzügyi évre 20%-os növekedés mellett 19,8 milliárd forintos forgalmat és 500 millió forintos üzemi eredményt tervez. Ezen belül a szolgáltatásokból származó bevételek elérhetik a teljes forgalom 35%-át kitevő 7 milliárd forintot, a hardver- és szoftverértékesítés pedig a 12,8 milliárd forintot. A rendszerintegrációs üzletág legfőbb bevételei várhatóan a kistérségi szélessávú projektekből, a Cisco, CA és a Microsoft rendszerek bevezetéséből, illetve a hálózatépítésből fognak befolyni.
Az Albacomp a hazai piacon
Az Albacomp 2006-ban 14,9%-kal növelte notebook értékesítéseit (10 683 db), és így az IDC adatai szerinti 4,2%-os piaci részesedéssel a 9. helyet tudhatja magáénak. Az asztali számítógépek terén a vállalat a hazai piacon az ötödik helyet foglalja el a 24 600 értékesített készülékkel, amely 25%-kal több az előző évvel összehasonlítva. A szerverpiacon a vállalat a 6. helyen áll 2%-os piaci részesedéssel és 349 eladott készülékkel.
Az cég sikeres pályázatai révén 5 kistérségben kezdhette meg a szélessávú rendszerek kialakítását, ezekből összesen 1,14 milliárd forint árbevétele származott. A vállalat az elmúlt napokban nyerte el a bicskei kistérség szélessávú hálózatának kivitelezési jogát, amelyből további 339 millió Ft árbevételre tesz szert. Az elmúlt év rendszerintegrációs bevételeinek közel 20%-a e projektekből származott, és a várakozások szerint ez az arány a következő időszakban növekedni fog, mivel a legtöbb 2006-ban elkezdett projektből 2007-ben folyik be a bevételek nagy része.
Az Albacomp az eredményes piaci működés érdekében a stratégiai partneri kapcsolatok elmélyítésére törekszik több jelentős szállítóval, köztük a CA-val, a Ciscoval, a HP-val, az IBM-mel, a Microsofttal, az Oracle-lel, a Sun Microsystems-szel és a Siemens-szel. E cégekkel a kapcsolatok továbbfejlesztésén túl a cél az egyre magasabb szintű minősítések megszerzése. A cég egyik fontos sikere volt, hogy a saját márkájú asztali számítógépein és notebookjain vásárolhatják meg elsőként a hazai felhasználók a március elsején bejelentett Microsoft Windows Vista operációs rendszer magyar nyelvű változatát. Helyzeti előnyének köszönhetően ezekből már 2 000 darabot értékesített az elmúlt 2 hónapban.