SG.hu
Nem jár bírság, ha a neten tájékoztatunk félre
A Gazdasági Versenyhivatal szerint ugyan a Whirlpool saját honlapján megtévesztette a fogyasztókat, de ezért még nem indokolt bírságolni.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Whirlpool Magyarország Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor internetes honlapján javítási tevékenységével kapcsolatban 2005 márciusától 2006. szeptember 22-ig azt állította, hogy Budapesten 24 órán, vidéken 48 órán belül, továbbá 2006. szeptember 22-től 2006. november 16-ig azt közölte, hogy Budapesten 1, vidéken pedig 2 munkanapon belül száll ki a szerelő a fogyasztó hibabejelentését követően, mivel ezek az ígéretek nem teljesültek maradéktalanul.
A 2005. év márciusától 2006. szeptember 22-ig a Whirlpool internetes honlapján arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy Budapesten 24 órán, vidéken 48 órán belül kiszáll a szerelő a meghibásodás bejelentésének megtételét követően. A rendelkezésre álló adatokból megállapíthatóan ugyanakkor nem működött olyan rendszer, amely révén a Whirlpool maradéktalanul eleget tudott volna tenni a tájékoztatásban tett vállalásának.
A 2006. szeptember 22-től 2006. november 16-ig a tájékoztatás oly módon módosult, hogy az eljárás alá vont azt vállalta, Budapesten 1, vidéken pedig 2 munkanapon belül száll ki a szerelő a fogyasztó bejelentése alapján, azonban ebben az időszakban sem volt biztosított, hogy a tájékoztatásban megfogalmazott ígéret minden bejelentésnél teljesüljön, az esetek egy részében a szerelő nem 1, illetve 2 munkanapon belül szállt ki a helyszínre. 2006. november 16-tól a honlap a kiszállási időre vonatkozó határidőket már nem tartalmazza.
A GVH a kizárólag a saját internetes honlapon megvalósult jogsértő magatartás kapcsán, a jogsértés megállapítása mellett nem ítélte indokoltnak a bírság kiszabását.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Whirlpool Magyarország Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor internetes honlapján javítási tevékenységével kapcsolatban 2005 márciusától 2006. szeptember 22-ig azt állította, hogy Budapesten 24 órán, vidéken 48 órán belül, továbbá 2006. szeptember 22-től 2006. november 16-ig azt közölte, hogy Budapesten 1, vidéken pedig 2 munkanapon belül száll ki a szerelő a fogyasztó hibabejelentését követően, mivel ezek az ígéretek nem teljesültek maradéktalanul.
A 2005. év márciusától 2006. szeptember 22-ig a Whirlpool internetes honlapján arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy Budapesten 24 órán, vidéken 48 órán belül kiszáll a szerelő a meghibásodás bejelentésének megtételét követően. A rendelkezésre álló adatokból megállapíthatóan ugyanakkor nem működött olyan rendszer, amely révén a Whirlpool maradéktalanul eleget tudott volna tenni a tájékoztatásban tett vállalásának.
A 2006. szeptember 22-től 2006. november 16-ig a tájékoztatás oly módon módosult, hogy az eljárás alá vont azt vállalta, Budapesten 1, vidéken pedig 2 munkanapon belül száll ki a szerelő a fogyasztó bejelentése alapján, azonban ebben az időszakban sem volt biztosított, hogy a tájékoztatásban megfogalmazott ígéret minden bejelentésnél teljesüljön, az esetek egy részében a szerelő nem 1, illetve 2 munkanapon belül szállt ki a helyszínre. 2006. november 16-tól a honlap a kiszállási időre vonatkozó határidőket már nem tartalmazza.
A GVH a kizárólag a saját internetes honlapon megvalósult jogsértő magatartás kapcsán, a jogsértés megállapítása mellett nem ítélte indokoltnak a bírság kiszabását.