Napi Online
Szupernehéz plazmatévé húszmillióért
Elérkezett a kétméteres képátlójú, kétmázsás készülékek versenyének ideje a plazmatévék piacán.
Gigakészülékek bemutatásával szórakoztatták a nagyérdeműt az elmúlt hetekben a nagy tévégyártók. A Las Vegas-i CES-en, a szórakoztatóelektronikai ipar legnagyobb seregszemléjén a Sharp és az LG mutatta be tévémamutját: az előbbi egy 274 centiméteres képernyő-átmérőjű készüléket, utóbbi pedig ennél 20 centiméterrel kisebb típust. Ehhez a tendenciához felzárkózott a Panasonic is, amely egy 260 centiméteres képátlójú, ember magasságú plazmatévével állt elő. Ez az irdatlan berendezés 220 kilót nyom, viszont e nehézségért cserébe full-HD technológiát kínál.
Teljesítménye a porszívókéval hasonlítható össze, 1500 watt (egy normál képcsöves tévé fogyasztása 120 watt, egy 102 centis képátlójú - 27 kilogramm súlyú - LDC-é 230 watt), ára még impozánsabb: 99 ezer dollár, amiért - ha mégis lemond a tévéről a vevő - egy Lexust vagy egy BMW-t is vehet. Ehhez képest csak 4-6 hónapos várakozás után lehet hozzájutni a tévémonstrumhoz - ha valaki rákeres a típusra (Panasonic TH-103PF9WK) az interneten, az szinte csak orosz oldalak kínálatában talál rá, vélhetően az ottani milliárdosoknak szánják készüléket.
A méretnek egyébként nemcsak azért van jelentősége a gyártók szempontjából, mert a fogyasztói igények az egyre méretesebb készülékek irányába tolódnak el, hanem azért is, mert a nagyobb képernyőjű és így nagyobb képfelbontású modelleken nagyobb a haszonkulcs, mint kisebb társaikon.
Gigakészülékek bemutatásával szórakoztatták a nagyérdeműt az elmúlt hetekben a nagy tévégyártók. A Las Vegas-i CES-en, a szórakoztatóelektronikai ipar legnagyobb seregszemléjén a Sharp és az LG mutatta be tévémamutját: az előbbi egy 274 centiméteres képernyő-átmérőjű készüléket, utóbbi pedig ennél 20 centiméterrel kisebb típust. Ehhez a tendenciához felzárkózott a Panasonic is, amely egy 260 centiméteres képátlójú, ember magasságú plazmatévével állt elő. Ez az irdatlan berendezés 220 kilót nyom, viszont e nehézségért cserébe full-HD technológiát kínál.
Teljesítménye a porszívókéval hasonlítható össze, 1500 watt (egy normál képcsöves tévé fogyasztása 120 watt, egy 102 centis képátlójú - 27 kilogramm súlyú - LDC-é 230 watt), ára még impozánsabb: 99 ezer dollár, amiért - ha mégis lemond a tévéről a vevő - egy Lexust vagy egy BMW-t is vehet. Ehhez képest csak 4-6 hónapos várakozás után lehet hozzájutni a tévémonstrumhoz - ha valaki rákeres a típusra (Panasonic TH-103PF9WK) az interneten, az szinte csak orosz oldalak kínálatában talál rá, vélhetően az ottani milliárdosoknak szánják készüléket.
A méretnek egyébként nemcsak azért van jelentősége a gyártók szempontjából, mert a fogyasztói igények az egyre méretesebb készülékek irányába tolódnak el, hanem azért is, mert a nagyobb képernyőjű és így nagyobb képfelbontású modelleken nagyobb a haszonkulcs, mint kisebb társaikon.