MTI
A mobilozók átlagosan havi 20 eurót költenek
Világszerte folyamatosan növekszik a mobil felhasználók száma, tavaly a készülék-értékesítés először lépte át az 1 milliárdos határt - hangzott el a barcelonai 3GSM nemzetközi mobil szakkiállításon.
Az egy előfizetőre jutó havi átlagos forgalom (ARPU) 20 euró körül alakul: a legnagyobb, 75 euró Liechtensteinben, illetve 65 euró Türkmenisztánban. A legnagyobb mértékű a mobil-penetráció Litvániában, 170 százalék, a második Luxemburg, majd Katar, Olaszország és Görögország következik.
A leggyorsabban bővülő piac Kína és India, a két országban az idén várhatóan 68, illetve 66 millióval növekszik a mobil ügyfelek száma. A harmadik leggyorsabban bővülő piac Pakisztán, itt 25 milliós növekedés várható, az Egyesült államokban 21 millióval, Indonéziában 19 millióval, Oroszországban 17 millióval, Brazíliában 12 millióan bővülhet az idén a mobilozók köre.
Tavaly a készülékek értékesítése először haladta meg az 1 milliárdot, ennek 40 százaléka az ázsiai-csendes-óceáni térségre jutott. Az eladások 2011-re elérik az 1,3 milliárdot. A kereslet elsősorban a kamerával, illetve különböző multimédiás lehetőségekkel ellátott készülékek iránt növekszik: az előrejelzések szerint 2011-ben a forgalomban lévő készülékek 80 százalékában lesz kamera, és 55 százaléka lesz alkalmas zenei lejátszásra.
Az egy előfizetőre jutó havi átlagos forgalom (ARPU) 20 euró körül alakul: a legnagyobb, 75 euró Liechtensteinben, illetve 65 euró Türkmenisztánban. A legnagyobb mértékű a mobil-penetráció Litvániában, 170 százalék, a második Luxemburg, majd Katar, Olaszország és Görögország következik.
A leggyorsabban bővülő piac Kína és India, a két országban az idén várhatóan 68, illetve 66 millióval növekszik a mobil ügyfelek száma. A harmadik leggyorsabban bővülő piac Pakisztán, itt 25 milliós növekedés várható, az Egyesült államokban 21 millióval, Indonéziában 19 millióval, Oroszországban 17 millióval, Brazíliában 12 millióan bővülhet az idén a mobilozók köre.
Tavaly a készülékek értékesítése először haladta meg az 1 milliárdot, ennek 40 százaléka az ázsiai-csendes-óceáni térségre jutott. Az eladások 2011-re elérik az 1,3 milliárdot. A kereslet elsősorban a kamerával, illetve különböző multimédiás lehetőségekkel ellátott készülékek iránt növekszik: az előrejelzések szerint 2011-ben a forgalomban lévő készülékek 80 százalékában lesz kamera, és 55 százaléka lesz alkalmas zenei lejátszásra.