Berta Sándor
A Microsoft oldalai a leglátogatottabbak
A ComScore cég legfrissebb felmérése szerint folyamatosan nő az internetezők száma, ami elsősorban a szociális közösségi oldalaknak és a videoportáloknak köszönhető.
A vállalat által közzétett adatok tavaly decemberre vonatkoznak. Ezek szerint a legnépszerűbb, a legtöbb látogatót vonzó tartalomszolgáltató a Microsoft volt, amelynek oldalait rendszeresen 508 millióan keresték fel. A második helyen végzett Google ebben az időszakban 494, míg a harmadik helyezett Yahoo 476 millió rendszeres látogatót regisztrált. A negyedik helyezett 260 millió rendszeres látogatóval a Time Warner Network, míg az ötödik 251 millióval látogatóval az eBay lett. Felkerült még a Top10-es listára hatodikként a Wikipedia, hetedikként az Amazon, nyolcadikként a Fox, kilencedikként a CNET Networks és végül az Ask Network. Az Apple, az Adobe, a Lycos, a Viacom Digital és a New York Times Digital már alulról tekint rájuk.
Bob Ivins, a ComScore Europe igazgatója elmondta, hogy adataik szerint 2005 decembere és tavaly december között a rendszeresen internetezők száma 10 százalékkal nőtt. A legtöbb új látogatót a Google vonzotta, a Gmailt használók száma 71, míg a Google Maps szolgáltatását igénybe vevőké 62 százalékkal emelkedett. A növekedés leginkább a videoportáloknak, ezen belül is a YouTube-nak köszönhető. Az oldal 2005 decemberéhez képest 1972 százalékos (!) növekedést ért el és tavaly decemberben már 120 millió regisztrált tagja volt.
Hasonló folyamat volt megfigyelhető a MySpace esetében, amelynél a növekedés 159 százalékos volt, a honlap 90 millió regisztrált taggal büszkélkedhet. Szintén hatalmas mértékben, 2005 decemberéhez képest 90 százalékkal emelkedett a bloggerek száma és így elérte világszerte a 93 millió főt. Az e-mail forgalom 16, a híroldalak forgalma 15 százalékkal nőtt, míg a játékosok száma 14 százalékkal emelkedett. Az e-mail forgalom növekedésében a Gmail, a híroldalak forgalmában az MSN, a Yahoo és a New York Times Digital játszott főszerepet.
A vállalat által közzétett adatok tavaly decemberre vonatkoznak. Ezek szerint a legnépszerűbb, a legtöbb látogatót vonzó tartalomszolgáltató a Microsoft volt, amelynek oldalait rendszeresen 508 millióan keresték fel. A második helyen végzett Google ebben az időszakban 494, míg a harmadik helyezett Yahoo 476 millió rendszeres látogatót regisztrált. A negyedik helyezett 260 millió rendszeres látogatóval a Time Warner Network, míg az ötödik 251 millióval látogatóval az eBay lett. Felkerült még a Top10-es listára hatodikként a Wikipedia, hetedikként az Amazon, nyolcadikként a Fox, kilencedikként a CNET Networks és végül az Ask Network. Az Apple, az Adobe, a Lycos, a Viacom Digital és a New York Times Digital már alulról tekint rájuk.
Bob Ivins, a ComScore Europe igazgatója elmondta, hogy adataik szerint 2005 decembere és tavaly december között a rendszeresen internetezők száma 10 százalékkal nőtt. A legtöbb új látogatót a Google vonzotta, a Gmailt használók száma 71, míg a Google Maps szolgáltatását igénybe vevőké 62 százalékkal emelkedett. A növekedés leginkább a videoportáloknak, ezen belül is a YouTube-nak köszönhető. Az oldal 2005 decemberéhez képest 1972 százalékos (!) növekedést ért el és tavaly decemberben már 120 millió regisztrált tagja volt.
Hasonló folyamat volt megfigyelhető a MySpace esetében, amelynél a növekedés 159 százalékos volt, a honlap 90 millió regisztrált taggal büszkélkedhet. Szintén hatalmas mértékben, 2005 decemberéhez képest 90 százalékkal emelkedett a bloggerek száma és így elérte világszerte a 93 millió főt. Az e-mail forgalom 16, a híroldalak forgalma 15 százalékkal nőtt, míg a játékosok száma 14 százalékkal emelkedett. Az e-mail forgalom növekedésében a Gmail, a híroldalak forgalmában az MSN, a Yahoo és a New York Times Digital játszott főszerepet.